Tänään iltapäivällä meinasi lähteä "mopo käsistä" kotimatkan suhteen... Tarkoitus oli ajaa töistä pikku jäämutkan kautta Sailalle yöksi mutta sitä jäämatkaakin tuli sitten yli 28 km Kotiin olisi ollut 7 km kun kaarsin Hollolan kirkolle ja iltapäivän matka oli hädintuskin puolessa välissä.
Koko päivän kilsat 78km josta kirjanpitoon puolet. taitaa jotain 940 km olla tänä vuonna jos oikein muistan, tavoite keskiviikoksi 1000 km kun loma alkaa ja tulee jokunen ajamaton päivä, otan tosin lappiinkin pyörän mukaan. Auton kilometrit on 120 km tänä vuonna nyt on suhe kohillaan.
Lähti mopo käsistä aamulla ihan oikeastikin kun kaarsin maantieltä pyörätielle ja jäi vauhti päälle.. ei ollutkaan lumihunnun alla hiekoitusta vaan sileä jää ja lipsahti pyörä alta aika joutuin
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Kun kerran jäällä ajo on niin kivaa niin tuli kuningasidea kiertää Vesijärvi rantoja myöden, intternetin mukaan rantaviivaa olisi 227 km ja varmaan useampia (kymmeniä?) kilometrejä tulisi oiottua kun ihan rantaviivaa ei aja.
Ou jee! tonni kasassa tänä vuonna, toki lähes kaikki sähköillä ja läskillä joten helppova on ollut elämä Ilman sähköjä saattaisi muutama satanen olla kun valkkaisi keliä ja fiilistä eli vaikka kilometrit puolittaa niin enemmän niitä kertyy.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Ou jee! tonni kasassa tänä vuonna, toki lähes kaikki sähköillä ja läskillä joten helppova on ollut elämä Ilman sähköjä saattaisi muutama satanen olla kun valkkaisi keliä ja fiilistä eli vaikka kilometrit puolittaa niin enemmän niitä kertyy.
Tämä on kuin suoraan sähköpyörämainoksesta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ou jee! tonni kasassa tänä vuonna, toki lähes kaikki sähköillä ja läskillä joten helppova on ollut elämä Ilman sähköjä saattaisi muutama satanen olla kun valkkaisi keliä ja fiilistä eli vaikka kilometrit puolittaa niin enemmän niitä kertyy.
Tämä on kuin suoraan sähköpyörämainoksesta.
Kovasti mä koitan mainosmiehenä toimia on toi vaa niin hieno vekotin, että sois yleistyvän ja rungosta saakka itse tehtynä saisi vielä paremman
Nykytahdilla kolmessa talvessa saisi modauksen säästettyä ajamalla, toivottavasti tahti säilyy.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Ou jee! tonni kasassa tänä vuonna, toki lähes kaikki sähköillä ja läskillä joten helppova on ollut elämä Ilman sähköjä saattaisi muutama satanen olla kun valkkaisi keliä ja fiilistä eli vaikka kilometrit puolittaa niin enemmän niitä kertyy.
Tämä on kuin suoraan sähköpyörämainoksesta.
Kovasti mä koitan mainosmiehenä toimia on toi vaa niin hieno vekotin, että sois yleistyvän ja rungosta saakka itse tehtynä saisi vielä paremman
Joo varmaan kannattaisi tehdä alusta lähtien sähköille mokoma. Mulla on kolleegalla joku läskipyörä johon vaihtoi keskiön Bafang:n 1kW:n vekottimeen ja johan ehtii töihin aikaisemmin kuin ennen vaikka kelit vain pahenee... itse tekemällä olisi kaikki hänenkin bugit saanut eliminoitua kerralla (keskiön leveys, liian iso ketjuratas, kammet ottaa runkoon jne).
terppa kirjoitti:
Nykytahdilla kolmessa talvessa saisi modauksen säästettyä ajamalla, toivottavasti tahti säilyy.
Uskoisin että sähköillä pysyy fillarin pyörät pyörimässä kelillä kuin kelillä varmemmin kuin ilman...
Uskoisin että sähköillä pysyy fillarin pyörät pyörimässä kelillä kuin kelillä varmemmin kuin ilman...
Tämä on juuri se juttu, joka tulee nostamaan kevyen liikenteen kilpailukykyiseksi ja varten otettavaksi liikennemuodoksi auto- ja joukkoliikenteen rinnalle myös suomessa. Ensin se tapahtui Kiinassa, nyt muutos on menossa Keski-Euroopassa ja kohta Suomessa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Uskoisin että sähköillä pysyy fillarin pyörät pyörimässä kelillä kuin kelillä varmemmin kuin ilman...
Tämä on juuri se juttu, joka tulee nostamaan kevyen liikenteen kilpailukykyiseksi ja varten otettavaksi liikennemuodoksi auto- ja joukkoliikenteen rinnalle myös suomessa. Ensin se tapahtui Kiinassa, nyt muutos on menossa Keski-Euroopassa ja kohta Suomessa.
Kun vaan saataisiin jollain ihmeen konstilla ihmiset täällä Suomessa tajuamaan kuinka mukavaa ja edullista on ajella sähköavusteisella pyörällä.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Tämä on juuri se juttu, joka tulee nostamaan kevyen liikenteen kilpailukykyiseksi ja varten otettavaksi liikennemuodoksi auto- ja joukkoliikenteen rinnalle myös suomessa. Ensin se tapahtui Kiinassa, nyt muutos on menossa Keski-Euroopassa ja kohta Suomessa.
Muutos tuskin ehtii tähän kisaan
Nykyisellä auraustavalla ei ole toivoakaan että normaali-ihmiset siirtyisivät pyöräilyyn oli sähköä tai ei. Alan harrastajat ja pakon edessä olevat sitten erikseen.
Nykyisellä auraustavalla ei ole toivoakaan että normaali-ihmiset siirtyisivät pyöräilyyn oli sähköä tai ei.
Mä en voi taaskaan tehdä muuta kuin kehua oman työmatkani talvikunnossapitoa. Kertaakaan en tänä talvena ole joutunut auraamatonta tietä ajamaan. Ei nyt ihan jokaista senttiä erikseen aurata, mutta vähänkään kovemman sateen jälkeen kalusto liikkuu heti. Tuo mun työmatkan KLV johtaa urakoitsijan muille kunnossapitoalueille. Eli auraa "töihin mennessään" ja uudelleen vielä "töistä palatessaan" Yksi risteysalue siinä on jonka saisivat pistää Jonku vastuulle...
Nykyisellä auraustavalla ei ole toivoakaan että normaali-ihmiset siirtyisivät pyöräilyyn oli sähköä tai ei.
Mä en voi taaskaan tehdä muuta kuin kehua oman työmatkani talvikunnossapitoa. Kertaakaan en tänä talvena ole joutunut auraamatonta tietä ajamaan. Ei nyt ihan jokaista senttiä erikseen aurata, mutta vähänkään kovemman sateen jälkeen kalusto liikkuu heti. Tuo mun työmatkan KLV johtaa urakoitsijan muille kunnossapitoalueille. Eli auraa "töihin mennessään" ja uudelleen vielä "töistä palatessaan" Yksi risteysalue siinä on jonka saisivat pistää Jonku vastuulle...
Jukka
Vie keväällä kukkia tai kakkua vastuulliselle, niin kannustuu tekemään noin vastakin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mulla on 30km. Kisakelpoista siis 15km. Kaksi viikkoa vierähti tuossa sikainfluenssassa. Vetää kyllä aika matalaksi se. Vieläkin puskee keuhkoista räkää ja pieni lämpö päällä.
Eipä Gatti mikään lumisen pinnan kulkine ole muutenkaan, lumi pakkautuu joka paikkaan. Juu sähköllä on hieno ajaa. Järjellä en sitä enää perustele yhtään. Vanhat 22 moottoripyörää nähneet ajokengät toimivat hyvin talvikinneröinnissä.