Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 10563
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

ViestiKirjoittaja jori » 06 Marras 2019, 21:24

PW kirjoitti:Koskenkoulun työmaan ohi menevä väylä katkastu, ei minkäänlaisia ohjeita tai viittoja. Kyllähän sieltä pieni polku sitten meni, nurlan takaa, kuusten välistä, kinnerin pohja otti kiinni, potkimalla pääsin yli. Ala-arvonen suoritus, pitääkö miun taas valittaa,ei aina jaksais :(


Kyllä sinun pitää. :?

Koita tehdä reklamaatiosi mahdollisimman rakentavasti korostamalla sitä, miten edustamaasi näkökulmaa ei ilman sinua kukaan muu esitä, eikä näin ollen sitä rakennusliikkeet sitä ikinä ymmärrä, ellet sinä tee ongelmia näkyviksi.

Olet tavallaan samassa asemassa kuin se Helsingin Energian "työmaapyöräilijä". Ota tuo Helenin työmaapyöräilijästä tehty juttu esiin -laita vaikka liitteeksi- ja kerro olevasi samalla asialla, niin saattavat suhtautua rakentavasti ja ottaa asiaan tutustuttuaan seuraavalla kerralla näkökulmasi huomioon hieman pienemmällä vastustuksella. Tuo Helsingin Energian työmaapyöräilijästä tehty juttu oli niin positiivisessa valossa kirjoitettu, että se kannattaa käyttää hyväksi.

Sinullahan on tuossa valmiit kuvat ja tekstitkin jo olemassa. Liität vain mukaan sen työmaapyöräilijästä tehdyn lehtijutun. Lähetät ne etukäteen ja menet vielä itse paikan päälle ilmoittautumaan Imatran työmaapyöräilijäksi ja selittämään tilanteen vielä tekstin tueksi puheella. :)
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15824
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

ViestiKirjoittaja PW » 07 Marras 2019, 10:25

Yks päivä näin semmosenkin erikoisuuden, mies ajoi cittarin liikenneympyrää väärään suuntaan :? En nähny mistä se sinne tuli, sujuvasti kuitenkin meni kun kohtaavat autot kääntyivät molemmat kaupan pihaan ;) Eli ei sillä niin väliä, kuha pääse kauppaan :mrgreen:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3211
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

ViestiKirjoittaja Wacky » 09 Marras 2019, 11:14

Miten se meni omasta mielestä? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Yllätys Pasilassa: kaupunki joutui rakentamaan pyörätielle ”sakkokierroksen”, jota ei voi harjata puhtaaksi lumesta

TRIPLAN avajaiset tarkoittivat monelle Pasilan läpi kulkevalle pyöräilijälle samalla helpotusta vuosien liikennekaaokseen. Rataa seurannut pyöräreitti avattiin samalla uudelleen ja sekavat poikkeusjärjestelyt loppuivat.

Paitsi että riemu alkoi liian aikaisin.

Pyörätiessä on vielä useita vuosia mutka, joka on internetissä jo ristitty sakkokierrokseksi. Kierrettävää ei tule montaa metriä, mutta ensilumen sadettua havaittiin outo lisäongelma.

Muutaman sadan metrin pätkää on hankala hoitaa talvella, koska harjasuolauksessa käytettävä kone ei mahdu kulkemaan paikalla olevan sillan ali eikä kääntymään sillan eteläpuolella.

Tällä taas on väliä, koska Pasilan läpi kulkee yksi pyöräilyn laatureiteistä, joiden kaupunki erityisesti lupaa olevan kunnossa talvellakin. Eri reiteillä kokeillaan eri menetelmiä perinteisen aurauksen ja hiekoituksen sijasta. Pasilassa tapa toimia on siis ollut harjaaminen ja suolan käyttö.

Helsinki on myös rakentanut suoria ja hyviä pyöräteitä, joista lähin on Pasilasta pohjoiseen lähtevä Pohjois-Baana.

Se ettei sillan alta mahdu, selvisi vasta tällä viikolla. Katualueiden ylläpidossa on nyt suunniteltu, että sen osuuden pyörätiestä hoitaa pienempi perinteinen kone auraamalla ja hiekoittaa tarvittaessa.

PASILASTA etelään kunnon baanaa saadaan joka tapauksessa odottaa vielä vuosia. Näin siksi, että Teollisuuskadun jatke tehtiin tunneliin ja tunnelin korkeuden vuoksi vanha pyöräilijöiden käytössä ollut silta jouduttiin purkamaan.

Triplan avajaisten jälkeen pyöräilijät tosiaan pääsivät taas ajamaan Ratapihantien aseman puoleista laitaa. Pasilansillan eteläpuolella edessä on kuitenkin pieni osuus mutkia ja mäkiä.

Keväällä kaupunki aikoo rakentaa tätä pientä kiertotietä paremmaksi, pyöräilijät eivät joudu sitten enää ylittämään Veturitallinkujaa ja mutkia suoristetaan.

Kunnon baana pyöräväylästä tulee sen sijaan vasta pitkällä ensi vuosikymmenellä. Pasilansillan alapuolelle alkaa nousta pilvenpiirtäjiä lännestä alkaen. Baana kannattaa suunnitella tarkemmin vasta, kun tornitalojen suunnitelmat ovat valmiita myös radan itäpuolella.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006300848.html
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1429
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

ViestiKirjoittaja ajarmala » 13 Marras 2019, 04:03

Wacky kirjoitti:Miten se meni omasta mielestä?


Vaasassahan nämä menevät kuin Strömsössä. Stadissa taas ei taida olla niin helppoa? Jos vaikka suunnittelisi näitä ennen toteutusta. Pyöräreiteillähän ei tarvitse mitoittaa siltoja ja alikulkuja rekoille, mutta kuitenkin niistä pitää päästä lumiauralla ja harjakoneella eli käytännössä traktorilla. Kaikki suunnittelijat toki tietävät tämän. Eikö?
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4209
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

ViestiKirjoittaja jooseha » 13 Marras 2019, 08:34

ajarmala kirjoitti:Stadissa taas ei taida olla niin helppoa?

Ei tunnu olevan. Vuosaaren satamankin mitoittivat tietokoneella rekoille, mutta eihän kukaan osaa ilman toleransseja ajaa, niin uusiksi meni.
Reaalimaailma tuntuu olevan puhtaille teoreetikoille liian hankala paikka. Teoriaa pitäisi osata soveltaa käytäntöön :roll:

wwhv
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 320
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

ViestiKirjoittaja wwhv » 13 Marras 2019, 12:12

ja jotenkin tuntuu että aurauskalusto eli varsinkin
traktorit kasvaa koko ajan isommiksi ja isommiksi.

olen jo pitempään ollut huolestunut kun notkuttavat
asvaltin ja tieperustukset "nimismiehen kiharalle".
kovalla vauhdilla kun ajavat niin nokka-aura ja
ilmakumirenkaat (vajaat paineet?) saa koko yhdistel-
män vielä nyökkimään...

olen pariin kertaan jo ehdottanutkin että palkkaisivat
pienempiä partioita esim. mönkkärillä ja ajaisivat
mieluummin useammin ja hätäapuna.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15824
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

ViestiKirjoittaja PW » 13 Marras 2019, 13:00

https://youtu.be/sTPK6eGLtvk
Velogin video kännykkäsovelluksesta jolla pyöräilijä saa "vihreänaallon". Sovellus käytössä ainakin Tampereella ja Vantaalla.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15824
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

ViestiKirjoittaja PW » 22 Marras 2019, 08:44

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:Koskenkoulun työmaan ohi menevä väylä katkastu, ei minkäänlaisia ohjeita tai viittoja. Kyllähän sieltä pieni polku sitten meni, nurlan takaa, kuusten välistä, kinnerin pohja otti kiinni, potkimalla pääsin yli. Ala-arvonen suoritus, pitääkö miun taas valittaa,ei aina jaksais :(


Kyllä sinun pitää. :?

Koita tehdä reklamaatiosi mahdollisimman rakentavasti korostamalla sitä, miten edustamaasi näkökulmaa ei ilman sinua kukaan muu esitä, eikä näin ollen sitä rakennusliikkeet sitä ikinä ymmärrä, ellet sinä tee ongelmia näkyviksi.

Olet tavallaan samassa asemassa kuin se Helsingin Energian "työmaapyöräilijä". Ota tuo Helenin työmaapyöräilijästä tehty juttu esiin -laita vaikka liitteeksi- ja kerro olevasi samalla asialla, niin saattavat suhtautua rakentavasti ja ottaa asiaan tutustuttuaan seuraavalla kerralla näkökulmasi huomioon hieman pienemmällä vastustuksella. Tuo Helsingin Energian työmaapyöräilijästä tehty juttu oli niin positiivisessa valossa kirjoitettu, että se kannattaa käyttää hyväksi.

Sinullahan on tuossa valmiit kuvat ja tekstitkin jo olemassa. Liität vain mukaan sen työmaapyöräilijästä tehdyn lehtijutun. Lähetät ne etukäteen ja menet vielä itse paikan päälle ilmoittautumaan Imatran työmaapyöräilijäksi ja selittämään tilanteen vielä tekstin tueksi puheella. :)

Ei minkäänlaista vastausta reklamaatiooni - ilmeisesti muutama valitus samalta henkilöltä on jo liikaa. Herne on mennyt virkamiehen nenään? Ihan asiallinen mielestäni olin. No kierrän työmaan ajoradan kautta ja pidän mölyt sisuksissani, korkeintaan jupisen foorumilla ;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 10563
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

ViestiKirjoittaja jori » 22 Marras 2019, 09:53

Joo, ihmiset ovat niin herkkänahkaisia.
Jotenkin sillä lailla tuo pitää seuraavalla kerralla muotoilla, että: kaikillehan näitä sattuu, ja että Helsingissä homma hoidettiin onnistuneesti näin...
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma


Palaa sivulle “Off-Topic”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija