jori kirjoitti:jooseha kirjoitti:jori kirjoitti:Hyötyliikenne tietenkin aluksi pullikoi vastaan, että heidän on pakko käyttää isoja painavia, meluavia ja nastarenkaillaan tietä pölyksi jauhavia ajoneuvoja.
Nastarenkaat ei ole ammattiliikenteen juttu Raskaassa kalustossa ei käytetä kuin hyvin vähän ja sillonkin ainoastaan eturenkaissa. Myös takseissa on nastattomien osuus paljon isompi kuin kansalla.
Ammattiliikenteen saa kyllä mukaan kunhan muutoksesta aiheutuvat kulut saadaan ujutettua kokonaan niiden toimeksiantajan piikkiin. Rahaa siellä ollaaan tekemässä eikä ajamassa autolla ideologisista syistä - ainakin suurin osaEihän ne nastarenkaat ole kuin yksi noista ympäristöhaitoista –vakava tosin, ainakin keväisin. Tien käyttö, tilan vienti, melu ja muun liikenteen haittaaminen on kustannus. Miksi sen kustannuksen maksaja pitäisi olla joku muu kuin sen aiheuttaja? Saavutetuista eduista kiinni pitäminen ei saa olla esteenä muutoksella, milloin tuon tuloksena on selvää haittaa. Aiheuttaja maksaa!
Kimmoke viestin kirjoittamiseen oli nastarengasvihan kohdistaminen tahoihin jotka eivät sitä juurikaan käytä
Loppu viesti taas valottaa sitä miksi ammattiliikennettä esiintyy. Sen aiheuttaja ei ole ammattiliikenteessä vaan sen toimeksiantajissa. Ei maksajaa - ei ammattiliikennettä! Voitto-osuuden liiallinen suuruus johtaa kyllä välttämättömän ajon lisääntymiseen.
Edit. Kuljetuksen suorittaja ei päätä tehdäänkö kuljetus vaan tilaaja. Kuljetusliikettä kurittamalla ei siis vähennetä kuljetuksia. Kuritus pitää pitäisi saada kohdistettua tilaajaan.
Kuljetusyritykseen kohdistuva lisämaksu on tästä syystä erittäin huono tapa vähentää kuljetuksia. Sellaista on hankala saada siirrettyä tilaajan maksettavaksi
jviirret kirjoitti:Jälleen kaikki kolme ihmistyyppiä paikalla Jos pisteestä A ei pääse pyörällä pisteeseen B niin:
-Sopeutuja menee autolla.
-Valittaja menee autolla, mutta hakkaa sormenpäät hellänä nimettömiä valituksia kaikki foorumit täyteen.
-Vaikuttaja menee autolla, mutta liittyy yhdistykseen joka yrittää tehdä autoilun em. välillä mahdottomaksi.
Mistäs erotat kaksi viimeistä toisistaan? Molemmat käyttää vaikutuskanavaa. Erona on vain motiivi.
Tuo vaikuttaja ei kyllä saa muilta kiitosta onnistuessaan. Ei pääse pyörällä eikä enään autollakaan. Ilmeisesti harkittu juttu