Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?

Kyllästyttääkö sinua riippuvuus autosta?

Kyllä

14
41%

Ei

9
26%

En omista enkä ole riippuvainen autosta.

11
32%
 
Ääniä yhteensä: 34

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Yritin selvittää Postin sivuilta tuota pakettiennoutoasiaa, mutta epäonnistuin. Tulin siihen tulokseen, että elämä on liian lyhyt Postin sivujen lukemiseen.

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Pastori kirjoitti:
Teemu Kalvas kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Posti ei nouda niitä kotoa?

Kai ne rahaa vastaan hakisi. Kustannuslaskelman paikka. Mutta autohan meillä olisi joka tapauksessa, koska pitäähän sellainen olla varalla. Ei tässä maassa voi luottaa siihen että hädän tullen pääsee mihinkään jos ei ole autoa.

Tähän onkin paras ratkaisu se vanha postiauto :)

Saatiin kierrätyspiano joululahjaksi - ensi mietittiin että millähän se nyt sitten noudetaan, eikun mittanauha käteen ja yarikseenhan se sitten meni. Heh. Ei olis pyörällä jaksanut Jyväskylästä asti.

Olisin kuitenkin yrittänyt :) :) :). MItäs tuo piano painaapi? Soiko hyvin edelleen?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Soihan se. Virittää toki pitää.

Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.

Yli 200kg, jopa 250.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.

Yli 200kg, jopa 250.

Jukka

Saattais Apachen tandemissakin olla jo takakumi kovilla kun tommosen nostaa tarakalle.

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Pastori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.

Yli 200kg, jopa 250.

Jukka

Saattais Apachen tandemissakin olla jo takakumi kovilla kun tommosen nostaa tarakalle.

:)

Painavimman esineen mitä olen tandemillani + peräkärryllä tuonut on kassakaappini. Se painaa 70-80 kiloa. Tuli kuulkaas pikkuisen katseita kun sen yksin tandemilla toin. Pukinmäen K-raudasta (oli vielä ainoa kappale ja sain tinkattua alennusta). Talvella 2008 sen hain ja kyllä sain pistää kaikki lihakset liikkeelle että kulki tänne Maunulan suuntaan.. Mutta mäjet tultiin istuen rrkele..... Minähän en siitä satulasta nouse... Joskus on kyllä pakko.. myönnän... Mutta vain pakon edessä.. En muuten. :)

Sängyn roudaaminen Espoon suunnalta Ikeasta tandemilla oli näkemisen arvoista jopa minulle... Suatana.... Niin... Olen kuullut sen.. Olen ihan hullu pyöräilijä.. Niin olenkin ja ylpeä siitä. En halua olla massatuote...

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

En ole punninnut, mutta joskus vein tästä seuran säätämölle tuhannella eurolla työkaluja peräkärryllä. Siinä oli kaikki mahdollinen pyöränkorjaustelineestä lähtien, ja kyllä se joka tapauksessa painava oli. Mutta hyvin kulkee kun pääsee kerran liikkeelle. Kunhan ei ole mikään hirveä kiire.

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Apache1 kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.

Yli 200kg, jopa 250.

Jukka

Saattais Apachen tandemissakin olla jo takakumi kovilla kun tommosen nostaa tarakalle.

:)

Painavimman esineen mitä olen tandemillani + peräkärryllä tuonut on kassakaappini. Se painaa 70-80 kiloa. Tuli kuulkaas pikkuisen katseita kun sen yksin tandemilla toin. Pukinmäen K-raudasta (oli vielä ainoa kappale ja sain tinkattua alennusta). Talvella 2008 sen hain ja kyllä sain pistää kaikki lihakset liikkeelle että kulki tänne Maunulan suuntaan.. Mutta mäjet tultiin istuen rrkele..... Minähän en siitä satulasta nouse... Joskus on kyllä pakko.. myönnän... Mutta vain pakon edessä.. En muuten. :)

Sängyn roudaaminen Espoon suunnalta Ikeasta tandemilla oli näkemisen arvoista jopa minulle... Suatana.... Niin... Olen kuullut sen.. Olen ihan hullu pyöräilijä.. Niin olenkin ja ylpeä siitä. En halua olla massatuote...

Täytyy kyllä myöntää, että on kaverilla asenne kohdallaan. Olisin kyllä halunnut olla kärpäsenä katossa noissa siun kuskailuissa. :D

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Ralii kirjoitti:
Apache1 kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.

Yli 200kg, jopa 250.

Jukka

Saattais Apachen tandemissakin olla jo takakumi kovilla kun tommosen nostaa tarakalle.

:)

Painavimman esineen mitä olen tandemillani + peräkärryllä tuonut on kassakaappini. Se painaa 70-80 kiloa. Tuli kuulkaas pikkuisen katseita kun sen yksin tandemilla toin. Pukinmäen K-raudasta (oli vielä ainoa kappale ja sain tinkattua alennusta). Talvella 2008 sen hain ja kyllä sain pistää kaikki lihakset liikkeelle että kulki tänne Maunulan suuntaan.. Mutta mäjet tultiin istuen rrkele..... Minähän en siitä satulasta nouse... Joskus on kyllä pakko.. myönnän... Mutta vain pakon edessä.. En muuten. :)

Sängyn roudaaminen Espoon suunnalta Ikeasta tandemilla oli näkemisen arvoista jopa minulle... Suatana.... Niin... Olen kuullut sen.. Olen ihan hullu pyöräilijä.. Niin olenkin ja ylpeä siitä. En halua olla massatuote...

Täytyy kyllä myöntää, että on kaverilla asenne kohdallaan. Olisin kyllä halunnut olla kärpäsenä katossa noissa siun kuskailuissa. :D

Kiitoksia.... Tykkään olla sellainen kuin olen. Auto on mukava keksintö silloin kun isompia juttuja raahataan. En kyllä viitsisi kaupassa sillä käydä. Sairasta. Olen kuullut ihmisistä, jotka ajavat auton pihalta postiluukulel ja takaisin.. Saakeli. Amerikkalainen yhteiskunta Suomesta on tullut. Mihinkään ei mennä ellei ole autoa alla. Mua ei haittaa tuisku, ei tuuli. Menossa mukana aina hyvänolon juuri.

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Tässä oli kuulemma "noin 1500 paunaa" (n. 750 kiloa) tavaraa trailerissa. Neljä äijää, instrumentit, vahvistimet, generaattori sähköä varten.

Kuva

Koko juttu.

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Teemu Kalvas kirjoitti:

Tässä oli kuulemma "noin 1500 paunaa" (n. 750 kiloa) tavaraa trailerissa. Neljä äijää, instrumentit, vahvistimet, generaattori sähköä varten.

Kuva

Koko juttu.

Nyt ollaan meikäläisen juuressa kiinni.. Jumalauta mikä kärry.. TOllanen täytyy saada...
Meicä tykkää ja rutosti...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja janx »

Liikun autolla ja jalan. Nojakki on kuntoilua varten. Töihin vois mennä nojakilla (7km suunta) lumettomana aikana, mutta suihkua ei töissä ole ja ajoittaiset työssä siirtymiset (ja käytännössä myös työnantaja) vaatii autoa. Autoriippuvuus ei kyl häiritse mitenkään. Pakollinen paha.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Tommonen iso kärry olisi jo varmana laiton täällä Suomessa :lol: . On kyllä hulppean kokoinen!

Mulla varmaan painavin lasti tähän mennessä ollut 17kg:n hiekkasäkki. Nyt kun hommasin peräkärryn niin sillä tulee ihan varmasti kokeiltua kuinka paljon tavaraa menee. Ollaan kanssa saatu pitkiä katseita kun pyörän päällä on välillä akvaarion suodatinpönttöpaketti, pystärissä kulki tarakkaan ja runkoon sidottuna puulevyjä ja -rimoja, välillä lautojakin. Kerran viritettiin ompelukone pyörän päälle.

Pyörällä en oo kuljettanut, mutta kerran ostin ison juurakon ja kuljetin sen linja-autolla. Silloinkin sain pitkiä katseita. :lol:

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja PW »

Kyllä tänään taas kävi mielessä ett onks mitään järkee ! Imatran satamassa ja kylpylällä oli pari tapahtumaa , pilkkikisat ja joku kauneusmessu. Ilma oli tosi hieno ja nojailin sinne 8 km matkan. Autoja oli normaali päivään nähden ihan hirveesti eli suurin osa ihmisistä meni sinne autoilla ! Kaikki parkkipaikat ja tienvarret autoja täys ku pitää päästä lniin lähelle ku mahollista. En vaan tajuu !

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Kyllä tänään taas kävi mielessä ett onks mitään järkee ! Imatran satamassa ja kylpylällä oli pari tapahtumaa , pilkkikisat ja joku kauneusmessu. Ilma oli tosi hieno ja nojailin sinne 8 km matkan. Autoja oli normaali päivään nähden ihan hirveesti eli suurin osa ihmisistä meni sinne autoilla ! Kaikki parkkipaikat ja tienvarret autoja täys ku pitää päästä lniin lähelle ku mahollista. En vaan tajuu !

Ite ajoit pyörällä vielä lähemmäs! ;)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin