"Nojakkilehti" koulun projektityönä

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Hutsipotsi
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2008, 21:05
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

"Nojakkilehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Hutsipotsi »

Hei kaikille Oululaisille nojakisteille, minun pitäisi tehdä julkaisutoiminnan/ graafisensuunnittelun projektityönä lehti ja ajattelin, että aiheena voisi olla nojapyöräily :D. Siihen minun pitäisi ottaa kuvia ja tuottaa tekstiä itse ja ajattelinkin, josko saisin täältä siihen porukkaa haastattelun ja kuvien merkeissä mukaan. Tuotoksen pitäisi olla valmiina jo 20.7 mennessä.

Olisiko mahdollista järjestä vaikka nojakkimeetingiä ens viikolla tai viikonlopulle, jos halukkaita löytyisi. Tämä on sitten vain kouluprojekti ei mene julkiseen jakoon, ellette sitten niin halua :D.

Viimeksi muokannut Hutsipotsi, 05 Elo 2010, 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Getting enough sleep helps you do your best in whatever you do.

M5 20/20 eco

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Herätys Oululaiset, kait täältä nyt muutama joutaa hetkeksi "poriseen". Ite olen mukana "viran" puolesta :D , mutta muitakin sais tulla.

Tuleva viikonloppu olis hyvä, 3 tai 4 heinäkuuta, kuka tulee?

Nojaillaan!

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

mie asustan oulunsalossa jos tahtoo kysellä ja jutustella jotain, mistään en mitään tiedä mutta omat aivoitukseni voin höpistä ja mitä muualta lukenut..

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Hutsipotsi
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2008, 21:05
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Hutsipotsi »

Mustasudenkorento kirjoitti:

mie asustan oulunsalossa jos tahtoo kysellä ja jutustella jotain, mistään en mitään tiedä mutta omat aivoitukseni voin höpistä ja mitä muualta lukenut..

Kyllä sie jottain tiiät, ku ajakki :D.

Pääsiskö sitä muitaki tuollon viikonloppuna vaikka sinne torille ensiks (tai mihin vaan sovitaan), nii piettäs samalla nojakkikokkoontuminen ja jos passais nii kuvia voisin ottaa pyöristä ja muutaman henkilöistäki sitä "lehteä" varten. Tai tietysti voin vaikka kyläillä, jos ei viikonloppu sovi.

Trikestä ottaisn mielelläni kans kuvia ja juttua millainen se on verrattuna kaks pyöräseen. Sais hyvän jutun aikaseks kun ois kaks pyöräsiä ja trikejä.

Getting enough sleep helps you do your best in whatever you do.

M5 20/20 eco

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

eiköhän optimistix lehteen kirjoiteta oikean kirjoitusasun mukaisesti äidinkielioppia mukaillen.

Taito jota itse en hallitse :oops:

mun täytyy funtsia tota vkloppua että ehdinkö paikalle, oon tekemässä remonttia ja voi olla että jos on pahasti jutut kesken että en jouda...

mutta jos sovitte jotain niin laittakaa näkösälle niin osaa taktikoida hieman...

ps, optimistix tuosta kielioppi hommasta voisi melkein avata oman topicin, jos tahtoisi. Saattaisi syntyä varsin säväkkää keskustelua. :D
Itsellä televisiosta katsottuna pohjois-pohjammaan murre kuulostaa aivan kauhealta mutta livenä sitä ei huomaa...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Poistettu asiaton viesti. Syy: ihan oikeasti, come on! Vähän vaaditaan tilannetajua kun täällä kirjoitetaan.

Mustasudenkorentoa mukaillen off-topic osioon kaikki tuollainen ylimääräinen.

Hutsipotsi
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2008, 21:05
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Hutsipotsi »

lowrides kirjoitti:

Poistettu asiaton viesti. Syy: ihan oikeasti, come on! Vähän vaaditaan tilannetajua kun täällä kirjoitetaan.

Mustasudenkorentoa mukaillen off-topic osioon kaikki tuollainen ylimääräinen.

no höh :? olin just kirjottamassa hyvää vastausta optimistixille, kun oli sillä välin keretty hänen viestinsä poistaa. pistämpä tähän vastausta kuitenki. ja jos lowride pitää tätä asiattomana hän poistakoon tämän viestini :D .

Saahan sitä uella ja toisaalta pitäs hoksata, että tossa vastattiin myös samaan tyyliin kuin oli kysyttykin. Myös se, että tämä on keskustelupalsta ja täällä keskustellaan ei varsinaisesti kirjoiteta.

Lehti on lainausmerkeissä sen vuoksi, että siitä ei tule mitään julkista painosta ja se ei varsinaisesti ole lehti, vaikka meillä on erittäin tarkat kriteerit sen tekemiseksi esim. 4- jaollinen sivumäärä, enemmän kuin pari sivua, reunukset, palstoitukset, text wrapit, kappaletyylit omanlaiset, mutta tietyt kriteerit täyttävät, kuvat itse otettuja ja jos tarvitsee käsiteltyjä, tekstit itse tuotettuja ei netistä kopioituja, faktaa saa tietenkin liittää mukaan. ym ym.

Ja kyllä olen Oululainen ja ku raattaan raattaan ku oululainen :D ja Oulun murre kuullostaa joistaki hirveelle, ei vejetä siitä hernettä nennään vaan annetaan kaikkien kukkien kukkia :D

Getting enough sleep helps you do your best in whatever you do.

M5 20/20 eco

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja lowrides »

No ei, saatte toki viedä keskustelua haluamaanne suuntaan jos siltä tuntuu.

Avatar
optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 675
Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
Paikkakunta: Espoo

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja optimistx »

lowrides kirjoitti:

No ei, saatte toki viedä keskustelua haluamaanne suuntaan jos siltä tuntuu.

Kiitos. Pyydän anteeksi, että taas kirjoitin mielestäni oikein ystävällisesti ja asiallisesti kielenkäyttöaiheesta "lehden" tekemisessä. Ihan oikeasti olin kiinnostunut, joko kouluissa suositaan puhekielistä ja murteellista kirjoittamista. Hutsipotsille hatunnosto esimerkillisestä suhtautumisesta ja informatiivisesta vastauksesta.

Murteella ja puhekielellä kirjoittaminen on siis palstalla ok.

Olen silti hieman ymmällä offtopic-puheesta, kun tämä ketju ON (ainakin nyt) kokonaan offtopic -alueella.

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

optimistx kirjoitti:

Olen silti hieman ymmällä offtopic-puheesta, kun tämä ketju ON (ainakin nyt) kokonaan offtopic -alueella.

Ketju on offtopic-alueella mutta teksti ei ole offtopicia jos keskustellaan nojapyöräilystä, nojapyöräilijöiden haastattelusta ja kokoontumisesta.

Ketju on ehkäpä väärällä (hämäävällä) osastolla. Mutta tulukaapa silti oululaiset mukkaan, poriseen ja kahavittelemaan :D

Nojaillaan!

Hutsipotsi
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2008, 21:05
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Hutsipotsi »

Hieman vaisulta vaikuttaa osallistumishalukkuus haastatteluun ja nokakkikokoontumiseen, mutta laitetaan siitä huolimatta eholle sunnuntai 4.7 klo. 13.00 toripolliisin likelle, sieltä on hyvä aloittaa. Minä olen siellä joka tapauksessa tuohon aikaan ja toivottavasti sinne tulisi muitakin, kun olisi kiva tehdä tuo pakollinen prokkis nojakeista :D. Se olisi vielä plussaa, jos saisin siihen kaksi- ja kolmipyöräsiä.

Getting enough sleep helps you do your best in whatever you do.

M5 20/20 eco

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

pitänee koittaa kömpiä paikalle ajallaan.

toivottavasti ei kastu ainakaan isosti.

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

jahas, mie lähen ajeleen,, katotaan kestääkö kikotin perille...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Hutsipotsi
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2008, 21:05
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Hutsipotsi »

Täälä ollaan ja keli on mitä parhain :D

edit: typoja, ei pitäs touchilla kirjoittaa kirkkaassa auringonpaisteessa :D

Getting enough sleep helps you do your best in whatever you do.

M5 20/20 eco

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: "Lehti" koulun projektityönä

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

kikotin kesti perille ja meetin jälkeen vielä vähän ohi ja takaisin... positiivinen kokemus kaikin puolin.

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Vastaa Viestiin