optimistx kirjoitti:Juuri tuontapaistakin etujarrua säätelin tehdäkseni yhdellä pyöristäni ehdottamasi SUUREN jarrutestin. Vaijerin alapään liikematka on niin lyhyt, että säätöjä täytyy tehdä vähän väliä uudestaan jarrupalan kulumisen takia. Vanteen täytyy myös olla todella suora, jotta jarru ei laahaisi sillä normaaliajossa ja jotta palan voi pistää todella lähelle vannetta (n. 1 mm). Ylitangon volttitilanne uhkasi oitis hiljaisen vauhdin testissä.
Sinulla on siinä jarrussa liian vähän vaijeria vetävä jarrukahva. Nykyään on muodostunut (ilman varsinaista standardointiprosessia) kaksi eri tyyppistä jarrukahvaa vaijerijarruille. Vanha tyyppi veti vaijeria vähemmän, mutta tuollaista ja levyjarruja varten on ruvettu vetämään vaijeria samalla käden liikkeellä melkein tuplamatkan. Järjestelmiä ei kannata käyttää ristiin, siitä seuraa kaikenlaista päänvaivaa.