En ole Oulussa pyörällä ajanut, mutta sellainen kutina on takaraivossa, että en lähtisi tätä PK-seudun "pyöräilyinfraa" vertailemaan Ouluun.
PK-seudun ero muuhun maahan on suuruus. Katkeilevia, päättyviä ja hyppiviä pyöräteitä on joka kaupungissa ja maalaiskunnassa. Iso kaaos on vain paljon hankalampi oppia ulkoa kuin pieni.
Totta turisette, mutta koska en aio pidätellä hengitystä infran merkittävän parantumisen kanssa, pitää ottaa tekniikka avuksi.
Ts. pitänee yrittää palata tämän ketjun alkuperäiseen aiheeseen... vaikka en mä yleensä laita pahakseni, jos ketjussa keskustellaan aiheesta kokonaisuutena.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Saisiko noista tietöiden aiheuttamista katkoista ja hankaloituksista jotain tolkkua, jos ihmiset käyttäisivät jonkinlaista sport trackerin tyyppistä toimintoa työ- ja muilla pyörämatkoilla myös kaupunkialueella. Käsittääkseni googlemapsikin vakoilee tuolla tavalla, muttei julkaise. Miksipä ei pyöräliikenteenkin. Pitäisi julkaista tiekohtaiseksi muutettuna.Vai julkaiseeko kuitenkin autoliikenteen tiheyttä. Pyöräteillä tärkeämpää kuin ruuhka, on paikka, josta ei kukaan aja, sillä se lienee tietyön katkaisema. Voisi katsoa etukäteen, mistä menee väkeä ja mistä ei ja päätellä tietyöt.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Saisiko noista tietöiden aiheuttamista katkoista ja hankaloituksista jotain tolkkua, jos ihmiset käyttäisivät jonkinlaista sport trackerin tyyppistä toimintoa työ- ja muilla pyörämatkoilla myös kaupunkialueella. Käsittääkseni googlemapsikin vakoilee tuolla tavalla, muttei julkaise. Miksipä ei pyöräliikenteenkin. Pitäisi julkaista tiekohtaiseksi muutettuna.Vai julkaiseeko kuitenkin autoliikenteen tiheyttä. Pyöräteillä tärkeämpää kuin ruuhka, on paikka, josta ei kukaan aja, sillä se lienee tietyön katkaisema. Voisi katsoa etukäteen, mistä menee väkeä ja mistä ei ja päätellä tietyöt.
Google maps ja Wazekin näyttää liikennemääriä ja nopeuksia eri värisillä teillä. Kaikki data ei kai tule käyttäjiltä vaan lienee siihen joku rajapinta Trafiltakin. Ehkä.
Wazen tapahtumia pääsee seuraamaan livenä netistä. Kannattaa kurkata vaikka New york. Minusta käyttäjien tekemät ilmoitukset ovat paljon selkeämpiä kuin datamassaan perustuvat oletukset. Toki massan analysointi AI:n avulla olisi kätevää. https://www.waze.com/livemap
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Saisiko noista tietöiden aiheuttamista katkoista ja hankaloituksista jotain tolkkua, jos ihmiset käyttäisivät jonkinlaista sport trackerin tyyppistä toimintoa työ- ja muilla pyörämatkoilla myös kaupunkialueella. Käsittääkseni googlemapsikin vakoilee tuolla tavalla, muttei julkaise. Miksipä ei pyöräliikenteenkin. Pitäisi julkaista tiekohtaiseksi muutettuna.Vai julkaiseeko kuitenkin autoliikenteen tiheyttä. Pyöräteillä tärkeämpää kuin ruuhka, on paikka, josta ei kukaan aja, sillä se lienee tietyön katkaisema. Voisi katsoa etukäteen, mistä menee väkeä ja mistä ei ja päätellä tietyöt.
Esim. Strava kerää tällaista dataa. Tässä global heatmapissa näkyy missä Strava käyttäjät ajelee: https://www.strava.com/heatmap#6.05/23. ... 9/hot/ride
Mutta tuo on siinä mielessä ongelmallinen, että siinä ei käsittääkseni voi rajata aikaa, eli ei voi esimerkiksi nähdä, mistä ihmiset kiertää tietöitä. Eikä datasta pysty erotella, onko ajettu maantiepyörällä vai maastopyörällä. Mutta tuota dataa voi hyödyntää Stravan reitinsuunnittelutyökalussa.