Virallinen marina ja v*tutusketju

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

Mustasudenkorento kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Varmuuden vuoksi

Jos haluat niin voithan viritellä sinne "tappo" kytkimen lisäksi...
Eli lisäät kytkimen jonkun auton käynnistymisen kannalta pakollisena olevan johdon väliin ja piilotat sen ohjaamoon hyväksi havaitsemaan paikkaan...
Tällöin auto ei lähde käyntiin edes avaimella jollei kyseistä kytkintä pistä päälle.

Joo, minulla oli LiteAcessa aikanaan tapana vetää virtalukon toinen pistoke irti (löysälle), kun tiesin, että virtalukko ei estäisi käyttämästä mitä tahansa vanhan Toyotan avainta. Virrat meni päälle, mutta startti ei kuitenkaan käynnistynyt. En sitten tiedä kävikö rosvot kokeilemassa, mutta auto on vieläkin tuossa pihalla. :)

Tiesin, että avaimet käy vanhoissa Toyotoissa ristiin, kun lainasin kerran anopin autoa ja asioilta tullessani menin epähuomiossa väärään autoon anopin auton avaimilla ja sain jopa virrat päälle, ennen kuin huomasin, etuistuimella vääriä tavaroita. Äkkiä karkuun ja ovi lukkoon takaisin. Anopin auto oli vieressä vain yksi auto välissä; saman mallinen ja -värinen Toyota Corolla. :oops:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Paavo
Viestit: 92
Liittynyt: 19 Marras 2007, 16:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Paavo »

Virittelin aikoinani vanhaan Volvooni salanapin, jota piti painaa startatessa. Oli siitä hyvä, ettei koskaan unohtunut ajoasentoon. Startin johdon olisi voinut yhdistää lisäksi äänitorveen, jolloin luvattomat käynnistysyritykset jäisivät luultavasti vähiin.

Työntämällä auton olisi toki voinut käynnistää. Tipparellun kojelaudan alle piilotin mikrokytkimen, joka katkaisi sytytysvirtapiirin. Kytkin meni ON-asentoon työntämällä tussikynästä tehty tikku salaiselle paikalleen. Unohdusten estämikseksi "älytikku" toimi samalla avaimenperänä.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Tuo helppo sisään pääsy ei ole mikään Tojotan oma erikoisuus. Kovin harvassa autossa on oikeasti hyvä lukko - etenkään likaisena ja kuluneena. Karpo teki aikanaan aiheesta jutun. Lisäksi samalla valmistajalla oli ainakin aikaisemmin vain muutamia eri avainmalleja.
Rattilukko ja näkyvät tavarat piiloon on hyvä keino vähentää varkaiden kiinnostusta. Uudet ei tarvi edes rattilukkoa ajonestolaitteen ansiosta. 90-lukulaisessa pitää vaan toivoa myös varkaan tietävän sen olemassa olon.
Mulla oli joskus korolla johon varas ei päässyt sisälle :lol: Särki vaan molempien etuovien lukot :(

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jooseha kirjoitti:

Rattilukko ja näkyvät tavarat piiloon on hyvä keino vähentää varkaiden kiinnostusta.

Hevosurheilu-lehtiä penkeille ja romanihame hattuhyllylle ajaa saman asian :lol:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja irakas »

jviirret kirjoitti:
jooseha kirjoitti:

Rattilukko ja näkyvät tavarat piiloon on hyvä keino vähentää varkaiden kiinnostusta.

Hevosurheilu-lehtiä penkeille ja romanihame hattuhyllylle ajaa saman asian :lol:

Jukka

:lol: :lol: :lol:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja kmb »

http://yle.fi/uutiset/linja-auto_toytai ... sa/7972034

Erityisesti viimeinen virke: "Kärkikolmion takaa risteyskeen tullut linja-auton [...] kuljettaja ei ehtinyt pysäyttää hiljaisessa nopeudessa ollutta autoaan ajoissa."

Minkälaiseen mutkaan pitää toimittajan aivot nyrjähtää että saa tuon esitettyä noin? Ei nyt vaan ehtinyt. En tiedä millaista vauhtia tämä 70-vuotias pyöräilijä mahtoi ajaa kun oli ehtimisestä kiinni - olettaisin, että linja-auton kuljettaja "ehtii" väistää suurimman osan moottoriajoneuvoista sieltä kärkikolmion takaa tullessaan.

Tässä siis v*tuttaa yleinen asenneilmapiiri jonka johdosta Suomessa voi kirjoittaa näistä asioista näin.

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Pastori »

kmb kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/linja-auto_toytai ... sa/7972034

Erityisesti viimeinen virke: "Kärkikolmion takaa risteyskeen tullut linja-auton [...] kuljettaja ei ehtinyt pysäyttää hiljaisessa nopeudessa ollutta autoaan ajoissa."

Minkälaiseen mutkaan pitää toimittajan aivot nyrjähtää että saa tuon esitettyä noin? Ei nyt vaan ehtinyt. En tiedä millaista vauhtia tämä 70-vuotias pyöräilijä mahtoi ajaa kun oli ehtimisestä kiinni - olettaisin, että linja-auton kuljettaja "ehtii" väistää suurimman osan moottoriajoneuvoista sieltä kärkikolmion takaa tullessaan.

Tässä siis v*tuttaa yleinen asenneilmapiiri jonka johdosta Suomessa voi kirjoittaa näistä asioista näin.

http://kasperstromman.com/2015/05/06/se ... staa-auto/

”No tämähän on sitä minä olen aina sanonut. Olkoonkin että olen ollut työttömänä jo kuudetta vuotta, mutta niin alas en sentään ole vajonnut että siirtyisin polkupyöräilijäksi. Sen verran arvokkuutta minulla on sentään jäljellä.”

ärjy
Viestit: 125
Liittynyt: 02 Touko 2014, 20:01
Paikkakunta: joensuu

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja ärjy »

Nyt kyrsii kyl taas murphyn laki... Kuukausi sitten nostivat biologisen lääkkeen annoksen ja nyt kun olen alanvaihtoon liittyvässä työharjoittelussa, joka paikkaan nousee näppylöitä. Ihan kuin vesirokossa.
Soitto lekurille poiki vastauksen, älä pistä uutta annosta tässä kuussa, katsotaan 24 päivä mitä voimme tehdä. Muuten mitään haittaisi mut ku pitäisi näyttää kykyjään tällä hetkellä mahdolliselle työn antajalle ja jo nyt rupeaa selkä antamaan periksi.. Mitähän se on parin viikon päästä..
Olisin aiemmalla annoskoollakin selän puolesta selvinnyt mutta chroni ei pienemällä annoksella pysynyt aisoissa.. Nyt kunhan tuo sr-reuman oireet nykäisee päälle nii saa nelivedolla liikkua :evil:

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Potutti omat mokat mökkityömaalla ja lähdin Mierolan sillalle kahville. Ei mennyt sielläkään ihan putkeen...Kuinka helvetissä voi olla mahdollista, että lokki paskoo mun kahvimukiin. Taitaa olla parempi mennä sohvalle makaan...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja PW »

eemeli kirjoitti:

Potutti omat mokat mökkityömaalla ja lähdin Mierolan sillalle kahville. Ei mennyt sielläkään ihan putkeen...Kuinka helvetissä voi olla mahdollista, että lokki paskoo mun kahvimukiin. Taitaa olla parempi mennä sohvalle makaan...

:lol: sori naurattaa - laita lotto tällä viikolla vetämään jos sekin osuis :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jviirret »

eemeli kirjoitti:

Kuinka helvetissä voi olla mahdollista, että lokki paskoo mun kahvimukiin.

Riittävästi paskovia lokkeja, tarpeeksi suuri muki ja tarpeeksi kauan yhteistä aikaa näille niin tilasto- ja todennäköisyys laskennan mukaan tämä tapahtuma on väistämätön :lol:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

Älkää suinkaan luulko, että ne ihan vain sattuman varaisesti ruikkivat. Kyllä ne vartavasten käyttävät sitä puolustuskeinona ja kenties huvittelevat ihmisten kanssa. Tämä taisi olla alansa mestari, kun suoraan kuppiin osui -nimeltään Joonatan.:mrgreen:

Suomeakin ne varmaan osaavat, kun tytär jätti pöydänhiontaprojektin pihalle kesken ja arveli, ettei tarvitse peittää tunniksi, kun vain syömässä käydään. Iso läjä oli keskellä pöytää, kun palattiin syömästä, vaikkei muuten mitenkään usein noita läjiä näkynyt. Kuunteli varmaan puussa yläpuolella ja sieltä päästi. :(

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Rasittavat lokit!

Mulle kävi kerran niin että kun olin juuri pessyt takin koneessa ja oli ekaa kertaa puhtaana päällä, eikö juuri sitten yks lintu paskonut suoraan päälle :roll: .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Kyllä rupes kupolissa kiehahtamaan työmatkalla kun on erikseen jalkakäytävä ja pyörätie niin nuoret tytöt kävelee vastaan pyörätiellä ja huomasivat muka sitten vasta minut kun eturengas osu sääreen. Eivät reagoineet kellonsoittoon, ei huuteluun. Mutta se fukin puhelin pittää olla naamassa kiinni. Totesin heille, että tämä on pyörätie ja minä en tässä väistä. Pyytelivät anteeksi ja sanoivat, että kun on korkkareilla niin vaikeaa kävellä epätasaisella alustalla. Ehkäpä sekin olisi helpompaa jos ei räpläisi sitä kännykkää koko ajan. Huoh :twisted:

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

Salsa kirjoitti:

Kyllä rupes kupolissa kiehahtamaan työmatkalla kun on erikseen jalkakäytävä ja pyörätie niin nuoret tytöt kävelee vastaan pyörätiellä ja huomasivat muka sitten vasta minut kun eturengas osu sääreen. Eivät reagoineet kellonsoittoon, ei huuteluun. Mutta se fukin puhelin pittää olla naamassa kiinni. Totesin heille, että tämä on pyörätie ja minä en tässä väistä. Pyytelivät anteeksi ja sanoivat, että kun on korkkareilla niin vaikeaa kävellä epätasaisella alustalla. Ehkäpä sekin olisi helpompaa jos ei räpläisi sitä kännykkää koko ajan. Huoh :twisted:

Käsittääkseni on olemassa jokin lähiviestintämoodi noissa kännyköissä. Noillehan pitäisi lähettää pyörähälyytystä kännykän kautta, niin huomaisivat. Ruutuun hyppäisi iso punaisena vilkkuva pyörä ja iso teksti Achtung Fahrräder! :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin