Malli oli siis juuri tämä Brompton.
Se menee siis kasaan tälläviisiin.
Malli oli siis juuri tämä Brompton.
Se menee siis kasaan tälläviisiin.
Joku oli rakentanut vastaavan systeemin nojapyörään. En löytänyt tähän hätää sitä kuvaa.
Nojanalle kirjoitti:Joku oli rakentanut vastaavan systeemin nojapyörään. En löytänyt tähän hätää sitä kuvaa.
Taisi olla Bike Fridayn SatRDay/Saturday tai jotain sinne päin. Ei tehdä enää.
Joskus on Bromptoniin ollut jonkun kolmannen osapuolen tekemä recumbent conversion kit.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Ken ei ole nähnyt Bromptonina, niin tuo kakkoskuvan asento tulee automaattisesti, kun pysähtyessään painaa etujarrua ja nousee satulasta. Takapää kippaa nivelen ympäri tuonne alle ja kaksi pientä apupyörää istuvat maata vasten. Tuo on siis Bromptonin normaali parkkiasento. Tuossa asennossa sitä on sitten mukava taitella lisää kasaan, kun se pysyy itsekseen pystyssä. Koko operaatio salkkukokoon kestää sekunteja. Tumpelokin tekee sen alle minuutissa. Joskus näin videon, jossa pukumies ajaa kohti metroportaikon suuta ja viikkaa Bromptonin jossain neljässä sekunnissa melkein pysähtymättä jatkaen kävelyä portaita alas metroon. En löytänyt sitä enää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Pastori, ota tuo Brompton Nokialle mukaan. Tahtoo nähdä ja kokeilla livenä!
Tässä kolme taitteluvideota malliksi, niin ei tarvitse kaikkien itse etsiä. Se vauhdissa tehty oli kuitenkin vieläkin vaikuttavampi, kuin mikään näistä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jviirret kirjoitti:terppa kirjoitti:Olikohan niin, että 26" -tuumaiset kumit oli tuolla suunnalla yleisiä jos varakumeja joutuu metsästämään.
Eli 559mm?, vai 540mm vai 584mm? Noita kaikkia on suomessakin käytössä ja kaikki ovat 26".
Jukka
Avonin sivulla kurkkasin ja näyttäisi siellä 26 tuumaisena olelevan 590 ja 559 kokoa käytössä, 28 tuumaisissa koko oli 635. Tämä vaan yhden valmistajan sivulta katsottuna. Mutta jos siis Bromptoni lähtee reissuun niin eipä nuilla väliä, itse kumminkin sisä- ja päälikumin ottaisin varalta mukaan ihan kotosuomesta.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Tehtaan oma taitteluvideo >
Näillä näkymin saan pyörän ennen Nokiaa haltuuni, joten otan sen mukaan.
Nojanalle kirjoitti:Joku oli rakentanut vastaavan systeemin nojapyörään. En löytänyt tähän hätää sitä kuvaa.
Noniin. Pyörä on jo kuriirin matkassa kohden Joensuuta. Järkyttävintä on se että olen vielä mökkilomalla pari päivää kun kone on jo naapurissa. Pitäiskö käydä salaa yöllä hakemassa ja sitte Kolin ylämäkeä treenaamaan.
EDIT:
Brompton on kotiutunut.
Nyt sitten kun saarnasmies saapuu Intiasta , olisi taittopyörää hyvä tehrä perhemalliksi.