Älypuhelimesi

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?

Älypuhelimesi käyttöjärjestelmä?

Apple ios

16
21%

Android

39
51%

Symbian

2
3%

Windows Phone

6
8%

MeeGo

0
Ei ääniä

Joku muu, mikä?

3
4%

En omista älypuhelinta

10
13%
 
Ääniä yhteensä: 76

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Se olis hyvä toki. Mutta mä sinnittelen vielä tällä s3:lla.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Motorola moto E ja G näyttää olevan kans roiskevesisuojattuja, hinnat kahta puolen 150e.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Töistä ei enää saanut vähä-älyistä, oli pakko valita jotain älykästä. Otin Samsung XCover2:n kun sitä kehuttiin lujaksi ja vedenkestäväksi. Hyvinhän se on toiminut, mutta muistia on niin tolkuttoman vähän etten vain jaksa enää. Laitoin vaihtoon viisi kuukautta tapeltuani. Yhtään itse asennettua sovellusta ei saa (firman pakollisten jälkeen) pyörimään ettei tulisi muistiongelmia. Välillä ei voi ottaa valokuvaa kun muisti ei riitä. Koskaan kuvagalleria ei aukea vapauttamatta ensin käsin muistia... :evil:

Nyt tulossa Samsung S4 Active, saa nähdä kuin käy. Tulipahan ainakin opetelluksi tuo samsung-logiikka valmiiksi.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kerro sit saatko toimiin. Tuo muistin laajentaminen olisi hyvä asia. Mutta kaikkee ei saa ,muutakuin puhelinta vaihtaen . :mrgreen:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jori »

En nyt tiedä oikeasti, mutta olen vävypojalta kuullut, että Android-puhelimessa saa muistin riittämään mainiosti, kun roottaa puhelimen ja asentaa ohjelmat sd-kortille. Sillä on puhelimessaan vaikka mitä sovelluksia, vaikka puhelin on joku tosihalpavanha-androidi. Tuo "muistin riittämättömyys" on tahallaan tehty ominaisuus, jolla houkutellaan ostamaan kalliimpia puhelimia, joissa ei ole oikeasti hintaeronsa edestä lisäominaisuuksia.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

niko
Viestit: 117
Liittynyt: 30 Maalis 2012, 18:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja niko »

Tuo roottaus ilmeisesti auttaa ongelmaan mutta mitätöi tietääkseni takuun

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Rootatun puhelimen muistin voi jaotellakkin eri tavalla, jolloin sisäinen SD-kortti pienenee ja ohjelmamuisti suurenee. Koko ohjelmaa ei kuitenkaan saa siirrettyä, vaan osa siitä jää kuitenkin puhelimen muistiin ja ohjelmassa itsessään pitää olla myös tuki sd-kortille siirtämistä varten.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Itse olen yrittänyt tuota , FB:n sain siirettyä SD kortille . Muiden kansa ei onnistu , kun ne on sovellettu laitteen perusohjelmaan . Huonoo on että ei voi poistaa turhia ohjelmia , joita ei tarvitse. Esim. Radjo, Musiikki tallentamis ohjelmat, Kaikellaisia turhia pikku ohjelmia. Kun nämä sais pois , niin riittäs tila riittävästi omille ohjelmille. Andoirit varmaan suojaa jotenkin omat ohjelmat ,niin että niiden poistaminen ei onnistu ainakaan minun tairoilla. :evil:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nojanalle kirjoitti:

Itse olen yrittänyt tuota , FB:n sain siirettyä SD kortille . Muiden kansa ei onnistu , kun ne on sovellettu laitteen perusohjelmaan . Huonoo on että ei voi poistaa turhia ohjelmia , joita ei tarvitse. Esim. Radjo, Musiikki tallentamis ohjelmat, Kaikellaisia turhia pikku ohjelmia. Kun nämä sais pois , niin riittäs tila riittävästi omille ohjelmille. Andoirit varmaan suojaa jotenkin omat ohjelmat ,niin että niiden poistaminen ei onnistu ainakaan minun tairoilla. :evil:

Samsung on maailman kuulu tuosta, puhelin on jo uutena puolillaan niitä sen omia ohjelmia joita kukaan ei käytä. Roottaamisen jälkeen ne voi itse poistaa, mutta pitää olla varovainen ettei poistele mitään puhelimen toiminnan kannalta oleellista.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Näinhän se on. Samsung on ihan turvoksissa Google-integroituja softia, joiden poistamiseen ei ole edes mahdollisuutta normikäyttäjänä.

Ja työkapulaa EI rootata. Piste.

Joten vaihtoehdoksi jäi vaihtaa rauta. Haluan kuitenkin pitää vielä työpaikkani. :wink:

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Tuo "muistin riittämättömyys" on tahallaan tehty ominaisuus, jolla houkutellaan ostamaan kalliimpia puhelimia, joissa ei ole oikeasti hintaeronsa edestä lisäominaisuuksia.

Tämä kysynnän riittävyys tehdään valmistajan päivityksillä. Minulla oli muutama vuosi sitten HTC Wildfire S. Käyttäjän ohjelmille vapaata muistia noin 120Mt. Sitten puhelimelle tuli valmistajan oma käyttöjärjestelmäpäivitys Android 2.3.x muuttui 2.3.6:ksi. Samalla vapaan muistin määrä tippui alle 60Mt:uun. Esimerkiksi esiasennettu Facebook oli ennen päivitystä 3,4Mt ja päivityksen jälkeen yli 18Mt :shock: Tällaista päivitystähän ei sitten peruta yhtään millään mitä normi käyttäjä osaa :(

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tein omaan kännyyn tehdaspäivityksen palautuksen . Sain sen jälkeen laitettua FB:n SD:lle . Tosin sit tuli kaikkee muuta uutta tilalle ja niitä olen yrittänyt poistaa. Ei vain onnistu . On se kummaa että puhelimen omistaja ei voi vaikuttaa mitä hän haluu sinne laittaa. Siellä ne kaikki ylimääräinen vie tilaa, vaikka en niitä tarvitse. :mrgreen:

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja samuel »

Nojanalle kirjoitti:

On se kummaa että puhelimen omistaja ei voi vaikuttaa mitä hän haluu sinne laittaa. Siellä ne kaikki ylimääräinen vie tilaa, vaikka en niitä tarvitse. :mrgreen:

Siinä mielessä Jolla on hyvä, ei ole edes kelloa tai kalenteria laitettuna.
Saa ite päättää että lataako ohjelman vai tekeekö oman ( jos osaa, minä en)

Nyt tosin kapula lähtee huoltoon kun värinä meinaa kuolla. Testiohjelmalla pärrää niin pirusti, mutta esim. herätyskellolla moottorin hurina kuuluu mutta ei tunnu. Ilmeisesti ohjelmistossa bugi. :?:

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Talvella meinasin vaihtaa androidin ubuntuun, mutta siitä olisi seurannut pari ikävää ongelmaa :( Samsungin S2:ssa kun ei sen jälkeen toimisi tekstiviestit eikä äänenvoimakkuuden säätö. Tietokoneessa linux on poistanut ison kasan ongelmia ehkä se tekee sen vielä puhelimessakin. (Onhan androidkin linux, mutta sillä on turhan vahva sidos googleen, joka tuo mukanaan omat ongelmansa :( )

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kiinalaiset ovat tässäkin edellekävijöitä. Sieltä tilatut puhelimet ovat olleet lähes poikkeuksetta valmiiksi Rootattuja ;)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin