Älypuhelimesi

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?

Älypuhelimesi käyttöjärjestelmä?

Apple ios

16
21%

Android

39
51%

Symbian

2
3%

Windows Phone

6
8%

MeeGo

0
Ei ääniä

Joku muu, mikä?

3
4%

En omista älypuhelinta

10
13%
 
Ääniä yhteensä: 76

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tuleekohan tästä riitaa? Sen verran nyt pukkaa kaikilta valmistajilta uutuuksia että tuli mieleen kysyä nojapyöräilijöiden puhelimien käyttöjärjestelmistä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mulla on puolisen vuotta ollut HTC chacha

Kuva

http://www.gsmarena.com/htc_chacha-3787.php

Eli siis Androidilla mennään. Edellinen pidempään ollut puhelin oli Nokia communicator e90. Jotekin tykkään näistä puhelimista missä on fyysinen näppäimistö, harmi kun ei monikaan enää valmista tai ainakaan tuo myyntiin skandi-versiota :(

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Käyttöjärjestelmän suhteen liputan androidin monipuolisuutta ja käytettävyyttä pienten alkusäätöjen jälkeen. Onhan se kiva esimerkiksi heittää vanha virtuaalinäppis menemään ja vaihtaa uuteen kun on ruvennut homma tympimään. Omistin vuoden verran samsung galaxy kakkosen.
Kuva
http://www.engadget.com/2011/04/28/sams ... ii-review/

Nyttemmin siirryin tuossa viime viikolla takaisin muinaisiin aikoihin ja symbian käyttikseen. Tykkään tuosta 808 pure viewin 41mp kamerasta niin paljon että se meni käytettävyyden edelle. Tosin ei tämäkään nyt niin paha ole kun hakee oikeat ohjelmat netinkäyttöön jne.
Kuva

Optima Baron | 1kw Velogatti

Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 298
Liittynyt: 11 Elo 2010, 20:56

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

HTC Desire Z - duunipuhelin ja mulla on vaatimuksena ollut täysi QWERTY näppäimistö.

Ei pahaa sanottavaa.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Lisättäköön tähän että mulla on myös iPad käytössä joten iOS on myös. Eihän se nyt puhelin ole mutta hirmupaljon samaa kuin androisissakin.

Makelau
Viestit: 53
Liittynyt: 09 Huhti 2012, 07:38
Paikkakunta: Lahti

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Makelau »

Nokia 808 Pureview. Aivan helmi puhelinkäytössä. \o/ Ei enää Androideja kiitos eikä Iphonekaan ollut mun juttuni. Windows Phonen saatan hankkia jos luiskahdan madonreiästä johonkin rinnakkaistodellisuuteen jossa asiat ovat muutenkin aivan vinksallaan.

Sitten kun tuosta Pureviewista aika jättää, toivon että tarjolla on joitain muitakin kuin amerikkalaisia vakoil... kännykkäekosysteemeitä tarjolla. :|

Performer Highracer 26

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mulla on melkein sama luuri kuin pastorilla. Oma on vain Defy+ eli hieman nopeammalla prosessorilla ja suurempi kapasiteettisellä akulla varusteltu pöly ja vesitiivis luuri.

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

HTC Desire Z, tahtoo ison ruudun ja qwerty-näppäimistön.

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja terppa »

Nokian C7 on kohta pari vuotta ollut, ihan piti tarkistaa mikä käyttöjärjestelmä siinä on :oops: ja Symbian löytyy. Parasta on, että toimii... kamera on riittävän hyvä normikäyttöön hyvissä olosuhteissa mutta jos paljon tarinoita kirjoittaa niin isompi näyttö olisi kiva. Vähän Lumiaa olen räplännyt ja sen perusteella uskaltaisin ostaa, ensi kesän rientoihin varmaan katselen jonkun missä on iso näyttö ja "paras" kamera.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2020
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Lumia 710 on ollut vähän aikaa, eka älypuhelin mulla. Olen ollut tyytyväinen, hintaansa nähden hyvä. Isompi näyttö voisi olla, mutta toisaalta nyt on vielä kätevän kokoinen, taskuunmenevä. Kirjoittaa ei oikein sillä viitsi, mutta nettiä selailee mukavasti. Trackeria on myös tullut käytettyä. Akunkesto on välttävä, max 2 vrk.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Iphone ollut keväästä... Kaipaisi kyllä fyysistä näppäimistöä.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1086
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Mä juttelen työnantajan älyttömällä. Vähän piti taistella ettei saa sellaista jossa on koko ajan viimeiset 20 työsähköpostia ruudussa...

Nyt ihan uutena Samsung TG 2410 tai jotain sinne päin. Vähän opettelemista melkein kymmenen Nokian jälkeen. Ei se ihan älytön ole, mutta sen verran että työsähköposteja ei tähän laiteta. Ilman täyttä näppistä sellaisten käsitteleminen kärpäsen kokoisen näytön kanssa vaatisi myös suurennuslasin. :(

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Älyä vai ei niin , akkuja niihin ainakin on pirullinen vaihtaa. Itsellä on Aplen 3 ja hyvin toiminut. Paitsi tuo akku ei kestänyt kuin kaksi vuotta ja odottaa vaihtoo. Nyt se roikkuu koko ajan kiini verkolaturissa. Toisena minun käytössä on tää Samsung, mutta siinä olen pitänyt tätä pelkää liittymää ja nettiä en ole siihen laittanut , kun tuo näyttö on postimerki luokkaa. Eli perseestä. Ostin sen geokäkköilyn opetteluun , mutta ei siittä siihen ole. Liian hankala käyttää ja koko puhelin on muutenkin jonkun idiootin suunittelema. Niin se tyyppi on tuo http://www.samsung.com/fi/support/model ... -techspecs jos jotain kiinostaa. Puhelin pitäs olla ihmistä , eikä insinööriä varten. Siksi tuo helpokäyttöisyys on järkevää. Sitä taas tuo Omena on jos sitä Samsungiin vertaa. :roll:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Minäkin olen kätköilyssä siirtynyt maastonavigaattorin käyttöön. Nykyinen puhelin kun päivittää sijaintia vain kun nopeus on riittävä. Sitähän se ei ole kun rämpii hitaasti jossakin risukossa.
Toinen syy on akun käyttö, ei riitä kännykässä virta kovin monen tunnin kätköilyyn. Navigaattorissa riittä 16tunnin yhtämittaiseen käyttöön.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin