Älypuhelimesi

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?

Älypuhelimesi käyttöjärjestelmä?

Apple ios

16
21%

Android

39
51%

Symbian

2
3%

Windows Phone

6
8%

MeeGo

0
Ei ääniä

Joku muu, mikä?

3
4%

En omista älypuhelinta

10
13%
 
Ääniä yhteensä: 76

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nojanalle kirjoitti:

Mulla on huonoo onnea näiden älyttömien kännyköiden kansa. Omena oli täynä vikoja . Tää viimeinen andoir puhelin tuli täyteen päivityksiä . Enkä osaa sitä tyhjentää . Eikä osannut myyjä likekkään . Kuulemma ominaisuus, kasivuotta kesti näin käyttöä.
Miksi kuluttja ei saa valita mitä ohjelmia sinne puhelimeen haluaa. Puhelimet on täynä turhia täyte ohjelmaa ja muistitila jää liian pieneksi .
Joku ehdotti että aina voi rootata. Miten kun ei osaa.

Roottausta yksinkertaisempaa on vain tyhjentää puhelin tehdasasetuksiin. Kun se ensimmäisellä käynnistyksellä kysyy googlen tunnuksia niin syöttää ne, menee ensimmäiseksi sinne Play-kauppaan ja poistaa automaattiset päivitykset käytöstä. Tämän jälkeen päivittää manuaalisesti ne ohjelmat joita aikoo käyttää. Mitään turhia kikkareitahan tuo ei poista, mutta eipähän päivity itsestään puhelin täyteen.

Nexus puhelimissa ei ilmeisesti ole noita valmistajien omia haittaohjelmia ollenkaan vaan käyttöjärjestelmä on sellainen minkälaiseksi google on sen suunnitellut.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Nojanalle kirjoitti:

Mulla on huonoo onnea näiden älyttömien kännyköiden kansa. Omena oli täynä vikoja . Tää viimeinen andoir puhelin tuli täyteen päivityksiä . Enkä osaa sitä tyhjentää . Eikä osannut myyjä likekkään . Kuulemma ominaisuus, kasivuotta kesti näin käyttöä.

Se kerää lokitiedostoja itsensä täyteen :( Valmistaja ei tietenkään neuvo miten sen saa tyhjättyä. Sehän tarkoittaisi että uusia tarvittaisiin vähemmän!
"Soita" numeroon: *#9900# ja valitse avautuvasta valikosta delete dumpstate/log.
Toimii ainakin mun vehkeessä. Vain lokitiedostot tyhjenee. Muut tiedot jää :)

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja irakas »

Enpä ollut käynytkään tässä ketjussa ja olipa hyvä käydä, kun voin todeta, että minun Lumia 900 https://www.microsoft.com/fi-fi/laittee ... teseloste/ ei olekaan ihan huono laite, kun vertaa muihin. Nyt kolmatta vuotta on toiminut aika moitteettomasti, kun vain pikkuhiljaa on oppinut sitä käyttämään. Eniten olen ihmetellyt, kun muistia tuntuu vaan riittävän, vaikka en ole edes ottanut pois kuvia, joita on aika määrä. OneDriven kautta kuvat siirtyvät automattisesti pc:lle. Joitakin ohjelmia kuten Skypeä siihen ei voi ladata, mutta enpä ole sitä puhelimessa tarvinnutkaan.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Käyttääkö joku Cyanogenmodia? Sillä pääsisi kuuklen ja samsunkin käyttöjärjestelmien ongelmista, mutta tuleeko vaan uudet tilalle :?

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Minun älytön känny .http://www.coline.fi/INSMATROCKV53GAndr ... index.html . Älyttömyys on tässä . Kun avaan puhelimen , niin se ei etene avaustilasta .Kuin sanaan ANROID , sitten ei jatka mihinkään . Niin millä sillä minnekään soittaa. :mrgreen:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nojanalle kirjoitti:

Minun älytön känny .http://www.coline.fi/INSMATROCKV53GAndr ... index.html . Älyttömyys on tässä . Kun avaan puhelimen , niin se ei etene avaustilasta .Kuin sanaan ANROID , sitten ei jatka mihinkään . Niin millä sillä minnekään soittaa. :mrgreen:

Aa, kuulostaa että se on kunnolla solmussa. Tuossa tilanteessa puhelimella pitäisi päästä bootti valikkoon. Monessa luurissa tämä tapahtuu pitämällä joko vol + tai vol - näppäintä pohjassa kun käynnistää sen. Siitä avautuvasta valikosta sitten valitaan factory reset...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja terppa »

jviirret kirjoitti:

Mä taas ostin paremman Lumian. 925. Järjetöntä näiden hinnanlasku, takuu voimassa ja hintaa 1/4osa uudesta :shock:
Ensimmäinen kamerakännykkä jolla saa jonkunlaisia kuvia jopa revontulista:
Muutenkin hämäräkuvausominaisuudet paremmat kuin kuvitella saattaa. Pimeässä otetuista kuvista erottuu enemmän yksityiskohtia kuin paljaalla silmällä.

Jukka

Mulla oli se vanhempi versio, 920. Kameran persolla sen aikanaan ostin ja hyvä se kamera on edelleen, tosin salama ei toimi mutta jokin muu "valonvahvistus" ominaisuus on kun tosiaan hämärässäkin saa hyviä kuvia. Ja hyvä kuvanvakain tms.

Wacky kirjoitti:
Saukki kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Cat S40 oli valinta http://mobiili.fi/2015/07/28/puhelin-ko ... elinmalli/ 369€ Cdonista, oli hintaseurannan halvin ja ei tuota luuria myyjien varastoissa ollut tai ylipäätään myynnissa, marginaalimerkki. Jospa toi ois sovelias harrastuksissa ja töissä kun saa kylmää, vettä ja kolhuja osakseen...

Työkaverilla oli vähän aikaa Cat merkkinen puhelin. En muista oliko tuo kyseinen malli. Mutta piti olla lähes pommin kestävä. No taisi se muutaman viikon kestää, ennen kuin oli lasi halki. Mutta se työkaveri on kyllä sellainen töhö, että ei sillä mikään kestä :lol:

Ittellä on ip68 puhelin ja siinä sopiva suojakuori niin on jopa tuot catin luuria kestävämpi koska voit helposti hommata kuoren jossa kansi suojaamassa näyttöä.

Työpuhelimessa on suojakuoret ja en oikein tykkää niistä käytössä niin Lumiaakin käytin ilman, ja vikan vuoden halkinaisella lasilla :) Catissa on karheampi kuminen tausta niin se pysyy kivemmin paikallaan kun se on korvan ja olkapäänvälissä tavaran kanssa huseeratessa. Korvaan sopivaa hands freetä en ole löytänyt ja vaikka löytyisikin niin ei se pysy korvalla kun kantaa tavaraa olkapäällä.

Katotaan kauanko tällä menee, kolme vuotta edes olisi hyvä aika... Reissuja ajatellen Catissa tuntuu olevan iso plussa akun kesto...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jori »

Palomuuri kannattaa noihin aina asentaa. Säästää huomattavasti akkua, kun sillä saa pois päiviltä päivitys– ja vakoiluohjelmat. Muuri tosiaan toimiin (myös) niin päin, että se estää puhelimessa olevia sovelluksia availemasta yhteyksiä omin päin. Google Play, Google Service, päivittelevät itseään tuhkatiheään ja kuluttavat akkua ja verkkoaikaa omin päin. Samoin monet muut Androidiin pakkoasennetut ohjelmat. Ne kun laittaa palomuurin mustalle listalle, niin eivät ominpäin tee mitään ja sähköä säästyy siihen, kun sitä oikeasti tarvitaan.

Palomuuri on yksinkertainen käytettävä. OIkeastaan vain lista ohjelmista, joilta voi muurilla sulkea kulun verkkoon. Jos sitten käyttää palomuurilla estettyä sovellusta, ilmoittaa ohjelma, että sillä ei ole yhteyttä verkkoon. Poistat eston kyseisen ohjelman kohdalta, tai tilapäisesti koko palomuurin käytöstä, käytät sovellusta ja lopetettuasi laitat palomuurin takaisin päälle. Palomuuriohjelmia on myös roottaamattomalle puhelimelle. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 698
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Täällä on täysin älytöntä menoa. Ostin uutena tarkoituksella luurin jossa ei ole nettiyhteyttä. Edellisessä luurissa oli.
En tunne tarvetta nettiyhteydelle puhelimessa. Tämänkin luurin jätän yleensä kotiin lähtiessä ulos. Joskus pyöräretkellä nettiluuri olisi mukava toki, voisi päivittää tien päältä.
Kunnon isolla läppärillä paljon mukavampi höröillä netissä.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

En mäkään kännykällä nettiä käytä ku "hätätilanteessa". Whatsapin ja sähköpostin vuoksi netti lähinnä on. Kellään tutulla ole enään mitään puhepaketteja vaan viestittely hoidetaan pääsääntöisesti noilla netin kautta toimivilla viestisovelluksilla. Jos on oikeaa nettiasiaa niin mukana on joko 10" tabletti tai läppäri johon jaan kännykän nettiyhteyden.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 698
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Mä oon pysynyt aika ulkona tästä tietotekniikkamaailmasta. Monilla minua vanhemmilla on paljon paremmat nettitaidot.
Suvun kanssa tekstaillaan ja kaverit soittavat tai tekstaavat jos on asiaa. Kun ei ole perhettä eikä työkavereita niin kommunikoinnin tarve on aika vähäistä.
Joku tabletti saattaisi olla ihan ookoo. Sellaisella on jo mukavampi olla netissä kuin kännykällä. Jos hankkisin älyluurin niin hankkisin sen ainoastaan siksi että olisin sillä netissä.
Uusia laitteita hankkiesssa on aina iso plussa, jos niitä ei tarvitse koskaan päivittää mitenkään :wink:

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mä oon ihmetelly miksei kukaan valmistaja tee kunnollista näppäinpuhelinta vähintään keskinkertaisella kameralla jossa olisi mahdollisuus netin jakamiselle. Yleensä ison näytön tarve on ennakoitavissa ja voisi silloin ottaa tabletin mukaan.
LG:llä on vähän yritystä:

Kuva

Saa jopa suomesta http://www.gigantti.fi/product/puhelime ... elin-musta
Läppärakenne ja kameran laatu epäilyttää...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja samuel »

jviirret kirjoitti:

Mä oon ihmetelly miksei kukaan valmistaja tee kunnollista näppäinpuhelinta vähintään keskinkertaisella kameralla jossa olisi mahdollisuus netin jakamiselle. Jukka

Yksi vaihtoehto olisi Jolla ja siihen erillinen näppäimistökuori jos sellaisen jostain vielä saisi. Jollaa torissa satasella.

Nyt kaksi vuotta Jollalla menty, pelaa hyvin ja omiksi tarpeiksi natiiviappseja tarjolla sekä android-emulaattorilla loput. ( en ite käytä)

Kuva

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

samuel kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Mä oon ihmetelly miksei kukaan valmistaja tee kunnollista näppäinpuhelinta vähintään keskinkertaisella kameralla jossa olisi mahdollisuus netin jakamiselle. Jukka

Yksi vaihtoehto olisi Jolla

Ei oo pienempi kuin nykyinen puhelin ja tuollainen näppäimistö ei helpota yhtään yhden käden käyttöä :(
Puhelin on yhden käden viestintä väline
Tabletti vaatii kaksi kättä
Kannettava tietokone sylin ja
Pyötäkone pöydän.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Älypuhelimesi

Viesti Kirjoittaja samuel »

Veljellä blackberry juuri samasta syystä.
Eli yhen käden käyttö.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Vastaa Viestiin