Huonoin elokuva?

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mikä on mielestäsi huonoin elokuva minkä olet nähnyt? lyhyet perustelut...

Tänään löysin kuppasimman mitä omiin leffakokemuksiin tulee:

Torinon hevonen (A torinói ló, 2011)
"Omalla tinkimättömällä elokuvakerronnallaan maailmankuuluksi tullut Béla Tarr on kuvannut Torinon hevosen kolmellakymmenellä pitkällä otolla. Elokuva on saanut nimensä ja innoituksensa Friedrich Nietzschen filosofisesta kokemuksesta. Torinon hevonen sai Berliinin kansainvälisillä elokuvafestivaaleilla 2012 Hopeisen karhun.
Ohjaaja: Béla Tarr, Rooleissa: János Derzsi, Erika Bók, Mihály Kormos"

Perusteluna vaikka se, että tuohon verrattuna Kaurismäen leffat on monieleisiä toimintafilmejä ja niiden tuijottelut on vilkaisuja :) leffasta kolmasosa ajasta tytär pukee tai riisuu isäänsä ja oikeastaan mitään muuta ei tapahdu kun heppa ei syö ja kaivosta loppuu vesi. Ensimmäiset viisi minuuttia isäntä kulkee hevoskärryillä vastatuuleen... En mä oikeastaan toiminta-elokuvien ystävä ole mutta rajansa hitaudellakin.

Hienointa oli se kun elokuvan keskikohdalla piti vaihtaa kelaa eli retro meininki :mrgreen: Nietzscheä en tunne mutta jos siitä saa tuommoisia filosofisia kokemuksia niin jää taatusti nietset jatkossakin tutkimatta :D

Joo, tajuntaa laajentaakseni olen mennyt katselemaan ilman mitään ennakko-odotuksia oudoiltakin vaikuttavia kuvia ja nyt annoin tilaisuuden unkarilaiselle elokuvalle mutta aika paha vikatikki. No en kai ollut yksin aatoksineni koska kymmenestä katsojasta kaksi lähti kesken pois ja eturivin neiti taisi nukahtaa pari kertaa :mrgreen:

Jos saisi vaikka 5 leffan nimeä niin voisi pyytää kaverit pitämään ikävää ja synkistelemään huonoja elokuvia katsellessa vähän niin kuin Ravintola Torvessa on kerta vuoteen paskan musiikin ilta :mrgreen:

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

terppa kirjoitti:

Mikä on mielestäsi huonoin elokuva minkä olet nähnyt? lyhyet perustelut...

Kerran olin mukana elokuvakerhossa Vihdissä ja siellä esitettiin elokuva Ilta Andren kanssa. Lukeutuu huonoimpiin leffoihini: kaksi miestä tapaavat ravintolassa syödäkseen illallisen. Mitään muuta ei tapahdu. Huoh.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Minusta elokuvat ovat yleensäkkin huono ja tehoton tapa kertoa tarinoita. 99,9% elokuvista on sellaisia että niiden juonen voi kuka tahansa elokuvan katsonut kertoa muutamassa minuutissa. Sama koskee kyllä kirjoja ja kuunnelmiakin, saakohan tekijät jotakin kiksejä siitä että saavat tuhlattua vastaanottavan yleisön elämää mahdollisimman pitkästi? Vai onko kyse vain rahasta?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17769
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja PW »

Hmmm - voiko taiteesta sanoa ett se on huonoa jos katsoja ei ymmärrä sitä ? Ehkä pitäisi katsoa uudelleen :wink:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Olen lopettanut elokuvien katselun. Kotona ja teatterissa.
(tosin tänä vuonna kerran kävin leffateatterissa, kun
näyttivät Judas Priest:n konsertin)
Sen ajan voi paremminkin käyttää, vaikka pyöräillen.
Telkastakaan en katso kuin lähinnä valikoiden urheilua,
mitään sarjoja en seuraa.

Vaikka nykyään on digiboxit ym. vermeet, niin vuorotyö aikoinaan
opetti nopeasti välttämään ylimääräisen television katselun ja
leffassa käynnin.

Toisaalta tietokoneen vieressä tulee vietettyä liikaa aikaa.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja terppa »

PW kirjoitti:

Hmmm - voiko taiteesta sanoa ett se on huonoa jos katsoja ei ymmärrä sitä ? Ehkä pitäisi katsoa uudelleen :wink:

Petri

Mun mielestä taidetta ei tarvitse ymmärtää, riittää, että sen kokee ja mielellään herättää ajatuksia :mrgreen: Se miten sen kokee tietysti välillä riippuu siitä ymmärtämisestäkin... Männä talvena kävin katsomassa Kansanopiston teatterilinjalaisten Kirsikkapuisto näytelmän. En mä siitäkään mitään ymmärtänyt mutta se järjetön energia kanto koko esityksen yli ja läksin tyytyväisenä kotiin. Ymmärtääkseni ajattelin käydä sen toistamiseen katsomassa, ei ymmärrys lisääntynyt ja viimeisiin näytöksiin oli energiat jo kadonneet ja se oli vaan "outo"... Voi olla, että mä käyn katsomassa vielä toisenkin unkarilaisen elokuvan mutta mutta se on kyllä joku toinen kun Torinon hevonen :D Hopeisesta nallesta päätellen tuokin on kyllä jotain sykähdyttänyt, ehkä nietsensä lukeneita :mrgreen:

jviirret kirjoitti:

Minusta elokuvat ovat yleensäkkin huono ja tehoton tapa kertoa tarinoita. 99,9% elokuvista on sellaisia että niiden juonen voi kuka tahansa elokuvan katsonut kertoa muutamassa minuutissa. Sama koskee kyllä kirjoja ja kuunnelmiakin, saakohan tekijät jotakin kiksejä siitä että saavat tuhlattua vastaanottavan yleisön elämää mahdollisimman pitkästi? Vai onko kyse vain rahasta?

Jukka

Tehokkuusajattelijoillehan on klassikot on sopivasti tiivistetty 187 sivuun :D
Kuva

Joo, kyllä siinä ajassa mitä mä olen käyttänyt nenä kiinni kirjassa olisi varmaan rakentanut viisi omakotitaloa mutta yhtään ei harmita kun mitä mä tekisin niillä viidellä omakotitalolla :mrgreen: ja oisi ihan jumalaton määrä velkaa :shock:

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

sanoisinko että aika monta leffaa olen katsonut...
äkkiseltään kun mietin niin kolme elokuvaa jotka on läpäissyt seulan tulla katsotuksi on jäänyt minulla kesken...
Eli ei vain psyyke ole antanut myöten katsoa loppuu elokuvan ollessa niin "paska"...

Chameleon
http://www.imdb.com/title/tt0174543/?ref_=sr_2
Leffa oli jotenkin vain niin huonosti kirjoitetu ja näytelty ja lavastettu että ei yksinkertaisesti pystynyt...

Rock of Ages
http://www.imdb.com/title/tt1336608/?ref_=sr_2
Leffan musikaaliset pläjäykset toivat mieleen huonot televisio musikaalit joihin on pakosta survottu laulukohtauksia sinne tänne.
Myötähäpeän määrä kasvoi puolessa välissä leffaa niin suureksi että katsominen piti lopettaa kesken,,,

Metropia
http://www.imdb.com/title/tt0985058/?ref_=sr_1
Leffa oli pääpiirteittäin ihan ovela ja mielenkiintoinen, ainoastaa puolenvälinjälkeen tarinan kerronan hitaus ajoi kelaamaan leffa pika kelauksena loppuun..

tuhansista leffoista nämä kolme on jäänyt mieleen huonoutensa takia.

:D

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

ajarmala kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Mikä on mielestäsi huonoin elokuva minkä olet nähnyt? lyhyet perustelut...

Kerran olin mukana elokuvakerhossa Vihdissä ja siellä esitettiin elokuva Ilta Andren kanssa. Lukeutuu huonoimpiin leffoihini: kaksi miestä tapaavat ravintolassa syödäkseen illallisen. Mitään muuta ei tapahdu. Huoh.

jviirret kirjoitti:

Minusta elokuvat ovat yleensäkkin huono ja tehoton tapa kertoa tarinoita. 99,9% elokuvista on sellaisia että niiden juonen voi kuka tahansa elokuvan katsonut kertoa muutamassa minuutissa. Sama koskee kyllä kirjoja ja kuunnelmiakin, saakohan tekijät jotakin kiksejä siitä että saavat tuhlattua vastaanottavan yleisön elämää mahdollisimman pitkästi? Vai onko kyse vain rahasta?

Jukka

Tätä mä vähän pelkäsinkin tän ketjun nähdessäni. Kulttuuri on siis yhtä tulenarka aihe kuin politiikka ja uskontokin.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Kulttuuri on siis yhtä tulenarka aihe kuin politiikka ja uskontokin.

Näistä ei oo vielä puhuttukkaan, paitsi liikennepolitiikasta ja kampiuskovaisista ;)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Kulttuuri on siis yhtä tulenarka aihe kuin politiikka ja uskontokin.

Näistä ei oo vielä puhuttukkaan, paitsi liikennepolitiikasta ja kampiuskovaisista ;)

Jukka

Näinhän se on...
Politiikkaa ja uskontoa voi halukkaat puhella muilla foorumeilla...
Eiköhän muutama leffan dissaus vielä mene sensuurista läpi :wink: :lol:

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä en halua lähtee tähän paskin juttuun olleskaan.

No. Viimeksi katoin elokuvateatterissa tämän Haneken Rakkaus leffan. Tää oli järkyttävän hyvä: http://www.iltalehti.fi/leffat/201302140153905_la.shtml
Kotosalla katoin viimeksi Bergmanin Kuutamosonaatin, joka oli myöskin erinomainen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ingmar_Bergman

Hilpeää tässä on se että nämä ovat varmaan jonkun muun paskalistalla kärjessä.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Ehkä kaikkein paskin ikinä on ollut Ponterosa. Guuglaa ja ihmettele.

Olen kahdesti ihan tosissaan yrittänyt katsoa sen läpi, koska siinä oli vaara että ko. kötöstyksestä tulee kulttileffa. Ei ainakaan vielä ole tullut...

:wink:

Olen katsonut ekokuvia kohtalaisen määrän, olin aikanaan koneenkäyttäjänä kymmenkunta vuotta. Siinä tulee katsotuksi vähän sitä-sun-tätä, kun hommaa ei oikein voi hoitaa näkemättä mitä kankaalla tapahtuu. Ainakin ajoittain. Siitä johtuen tietysti tulee katsotuksi välillä sellaisia juttuja jotka eivät kiinnosta ketään muuta. Ja toisaalta tietää ettei toisia vain kannata mennä katsomaan vaikka kriitikot/yleisö olisivat mitä mieltä.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Minusta elokuvat ovat yleensäkkin huono ja tehoton tapa kertoa tarinoita. 99,9% elokuvista on sellaisia että niiden juonen voi kuka tahansa elokuvan katsonut kertoa muutamassa minuutissa. Sama koskee kyllä kirjoja ja kuunnelmiakin, saakohan tekijät jotakin kiksejä siitä että saavat tuhlattua vastaanottavan yleisön elämää mahdollisimman pitkästi? Vai onko kyse vain rahasta?

Ainakin suosituimmat elokuvat ovat olemassa juuri siksi että niiden katsomiseen saataisiin kulumaan aikaa. Eihän ajan tappamiseen tarkoitetun kuulukkaan olla ajankäytöllisesti tehokas? Sitten on taide-elokuvaa jolla voi olla joku sanoma, tai sitten haluaa olla vaan (teko)taiteellista. Jonkinlaista ajankäytön tehokkuutta voisi ehkä odottaa opetus-elokuvilta.

Arvosteluita en pysty antamaan, kun itselläni ei ole aikaa liiaksi, ja en tarvitse (enkä käytä) kyseistä ajanvietettä.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1052
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Huonoin elokuva?

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Olisko tuossa pohjat:

Eli kulttuuripläjäys Bruce Lee vs. Gay power. Brucesploitaatiota. Kiireisemmille näytteksi taistelujakso:

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Vastaa Viestiin