Kannustuksen sanoja ja meidän porukan kehumista

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Kannustuksen sanoja ja meidän porukan kehumista

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Meinasin TM:n ketjuun kirjoittaa kannustuksen sanoja ihan liikaa - tein oman ketjun.

Hienoa työtä ja mukavaa asioihin tarttumista, ahkeruutta on siellä Tepon työhuoneella.

Noin ylipäänäsäkin tuntuu että nojapyörien rakennushommissa on juuri nyt oikein hyvä kohta innostuksen elinkaaressa. Siellä sun täällä on putkahdellut innovatiivisia rakkineita. Kun lueskelee ulkomaan foorumeita - tulee hetkittäin semmoinen fiilis että "vieläkö nää miettii näitä juttuja..". Meillä tehdään VARMASTI suhteessa harrastajamäärään tämän hetken kiinnostavimmat rakkineet!

Rakentamishommissa on selvästi menty eteenpäin silläviisiin että tartutaan ennakkoluulottomasti haasteisiin - ilmiselvästi moni rakentaja osaisi perusrakkineen tehdä muutamassa päivässä (kuten vaikka case kuudee osoittaa).

Mä luulen että harrastajien pieni määrä ja tämä foorumin ja Nokian kisojen tuoma yhteisöllisyys on tehnyt sen että tieto oikeasti siirtyy ja kulkee - muita arvostetaan ja tekemisessä kannustetaan. Kolmisenkymmentä aktiivisinta lienee tavannut toisensa oikeassa elämässä - se tuo jotain virtuaaliyhteisöön jotain ihan muuta kun tuntee ihmisiä oikeasti.

Mun 6 v rakensi juuri hienon legoaluksen. Mä rakensin pikkupoikana lennokkeja. Mun isä oli räätäli, kuten isoisäkin, toinen isosisä puuseppä. Kolmiulotteinen värkkääminen on siis verissä saas nähdä missä vaiheessa tämä pojasta polvi paranee tuottaa sitten jotain hedelmää :)

Kylläpäs mä olen hyvällä tuulella ja kiitollinen tälle harrastukselle ja yhteisölle. Koska mä olen jo kohta 50v - niin mua ei hyvä mieli ja tyytyväisyys hävetä vaan olen ihan vaan iloinen. (Kolmikymppiset saa olla niitä kyynisiä - silloin on muutenkin niin vaikeeta.)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kannustuksen sanoja ja meidän porukan kehumista

Viesti Kirjoittaja jori »

Kauniita sanoja Pastorilta. Olen samaa mieltä, että tässä on realisoitunut hienolla tavalla yhteisön tuki.
Minulla on ollut tapana linkkailla radio-ohjelmia, joten teen sen nytkin. 14 min.
Älyn ylijäämä.

Mitä tapahtuu, kun yhä useammalla meistä on pääsy internetiin, katsomme yhä vähemmän televisiota, ja sen sijaan haluamme osallistua, tehdä ja vaikuttaa? Hyvää tapahtuu, sanoo amerikkalainen kirjailija ja media-asiantuntija Clay Shirky. Hän käsittelee ilmiötä tuoreessa kirjassaan Cognitive Surplus - Creativity and Generosity In a Connected Age. Käännettäköön cognitive surplus tässä suomeksi älyn ylijäämäksi. Tanja Aitamurto esittelee Shirkyn näkemyksiä ja näytteet lukee Juha

http://areena.yle.fi/radio/1841842

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Kannustuksen sanoja ja meidän porukan kehumista

Viesti Kirjoittaja tm »

Kiitokset Pastori noista sanoista. Vuosikokouksen jälkeinen kuukausi on kulunut intensiivisesti trike-proton parissa, ja moni muu asia on tullut jätettyä taka-alalle, että proton saisi ajokuntoon mahdollisimman pian. Nyt kun ensitestit on ajettu, niin tarvii hetkeksi keskittyä muuhun ja laskea proton kehityksen prioriteettia ajankäytössä.

Yhteisöllisyydestä olen samaa mieltä Pastorin kanssa. Kyllä se satunnainen kasvotusten turinointi eri tapahtumien yhteydessä antaa "syvyyttä" tähän foorumijutusteluunkin.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kannustuksen sanoja ja meidän porukan kehumista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Samaa mieltä, hieno foorumi, hienoja keskusteluja ja monella tapaa upeita lopputuotteita tai opettavaisia kokemuksia... Hyvien tyyppien tapaaminen kokoontumisissa antaa foorumielämäänkin enemmän kun nimimerkit saa kasvot.

Pastori kirjoitti:

Kylläpäs mä olen hyvällä tuulella ja kiitollinen tälle harrastukselle ja yhteisölle. Koska mä olen jo kohta 50v - niin mua ei hyvä mieli ja tyytyväisyys hävetä vaan olen ihan vaan iloinen. (Kolmikymppiset saa olla niitä kyynisiä - silloin on muutenkin niin vaikeeta.)

Mutta eihän tämä olisi keskustelufoorumi jos joku ei olisi eri mieltä :mrgreen: Mä olen kolmekymppinen tai vähän yli mutta en kyyninen eikä mulla ole vaikeeta. Itseasiassa sen jälkeen kun täytti 18 vuotta joka vuosi on tuntunut siltä, että nyt elää parasta ikäänsä, viiskymppisiä odotellessa :D Siihen elämän onnellisuuteen varmaan vaikuttaa osaltaan se, ettei mieti miltä joku asia näyttää vaan miltä se tuntuu ja jotenkin voisin kuvitella, että nojapyöräyhteisössä on paljon ihmisiä mitkä on hokassut saman :mrgreen:

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kannustuksen sanoja ja meidän porukan kehumista

Viesti Kirjoittaja PW »

Ketju haiskahtaa, eikä miulla oo mitään parempia sanoja kehumiseen mutt hitokseen hienoja laitteita valmistuu - ennakkoluulottomia.
Ei kannata romahtaa ;)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin