Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1086
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Siis luisteli missä? :shock:

Tänä aamuna jäi ensimmäisen kerran tänä talvena työmatkan jyrkin mäki ajamatta ylös. Kun ei ole kitkaa, ei vain ole kitkaa. Onneksi sen verran oli vielä röpöjä jäässä, että jalkaisin pääsi ylös asti. Muuten olisi tullut puoli kilometriä kiertoa katujen kautta. :?

Julkisille organisaatioille voi aina jättää palautetta osoitteella kirjaamo@___.fi. Sijoita viivan kohdalle viraston tai kunnan nimi, pitäisi mennä perille. Osoite vie suoraan "viralliseen käsittelykanavaan". Se tarkoittaa, että asia tulee rekisteröidyksi ja siihen on periaatteessa pakko ainakin vastata jotain.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Kontulassa voi käydä ilmaiseksi luistelemassa. Urheilukentän ulkopuolella on tarjolla ilmainen luistelurata

Liitteet
DSC_0592.jpg
DSC_0591.jpg
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja PW »

Screenshot_20190222-171154.png

Meniköhän viesti perille? ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1624
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja Härski »

Samalla vaivalla olis väsänny rampin tohon Volvon takapuolelle. Olis porukka saanu fillaroida siitä yli! :x

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja PW »


Utrecht, Hollannin vilkkain pyörätie - 35000 pyöräilijää/päivä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja PW »

https://www.imatra.fi/uutinen/2019-06-1 ... den-kunnon
Iso plussa Imatran Kipalle, kerrankin järkeä toiminnassa. Tarkastavat kevyenliikenteen väylät nyt pyörällä polkemalla - vois aatella, ett kuinkas muuten. Aiemmin ne on kuitenkin tarkasteltu autolla vieressä ajaen :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

https://www.imatra.fi/uutinen/2019-06-1 ... den-kunnon
Iso plussa Imatran Kipalle, kerrankin järkeä toiminnassa. Tarkastavat kevyenliikenteen väylät nyt pyörällä polkemalla - vois aatella, ett kuinkas muuten. Aiemmin ne on kuitenkin tarkasteltu autolla vieressä ajaen :?

Olen ollut havaitsevinani pieniä maalaisjärjen pilkahduksia muuallakin Olisikohan järjettömän kohelluksen maksimi jo ohitettu. Ainakaan se ei enää tunnu kiihtyvästi kaikkialla kasvavan. Eiköhän se siitä. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja janx »

1930 vuoden Vaasa - lehdestä.

DSC_0394.jpg
DSC_0394.jpg (206.74 KiB) Katsottu 3122 kertaa

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja PW »

Nöyryytysnappi onkin yhtä vanha keksintö ku liikenne valot. "Poliisin pitää olla valvomassa, ettei nappia alituuseen paineta" :?
Muistelen, ett Imatralle ensimmäiset oikeat liikennevalot tuli vasta -80 luvulla, sitä ennen oli vaan Tornansillan päissä pun/valk valopylväs, joka päästi sillalle vuoronperään. Sitten niitä tulikin nopeeseen tahtiin mutta keksivät liikenne ympyrän ja nyt on taas hyvin vähän liikenne valoja - muutama jäljellä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja PW »

Laitoin palautetta kaupungille kun olivat aukaisseet, kvl:n asfaltin useammassa kohtaa Karhumäessä - syvät railot ja pahimmat kohdat alamäen alla, merkittynä normaaliin tapaan kahdella tötsällä :? Palaute oli jaettu ilmeisesti kyseisen työmaan osapuolille, sähköyhtiö, asfalttifirma ja kaupungin infrayritys. Vastaukset oli asiallisia ja niissä painotettiin, ett työtavat on muututtava. Toivotaan parasta, voin vain kuvitella, mitä käy kun huomaamattaan ajaa vaikka vain 20km/h n.10cm railoon.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja PW »

Koulut alkaa ja aikuisia muistutellaan mm. suojatiekäyttäytymisestä.
Vaimo kertoi kuinka Roomassa jalankulkijat toimivat suojatien ylityksissä - kämmen pystyyn lähestyvän autoilijan suuntaan kuin entisessä stopmerkissä, tämän osasi jo kolmevuotias, kummitytön poika ;) ja sitten vaan astutaan suojatielle.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja janx »

PW kirjoitti:

Koulut alkaa ja aikuisia muistutellaan mm. suojatiekäyttäytymisestä.
Vaimo kertoi kuinka Roomassa jalankulkijat toimivat suojatien ylityksissä - kämmen pystyyn lähestyvän autoilijan suuntaan kuin entisessä stopmerkissä, tämän osasi jo kolmevuotias, kummitytön poika ;) ja sitten vaan astutaan suojatielle.

Se on ainakin selkeä merkki. Aina ei kulkijoista oikein ota selvää, että ovatko he tulossa vai eivät. Pyöritään kun puolukka vesisoikossa. :roll:

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Mihin tässä nyt oikein pitäisi ajaa? Ojaanko?

Niin mihin pitää mennä?
Niin mihin pitää mennä?

Ovat koko kesän korjanneet Perhonjoen siltaa tuossa Kokkolan lähellä. Keväästä asti ovat korjanneet sillan reunoja ja kaitetita, mutta koko ajan on ollut kaksi kaistaa käytössä, eli mitään suuria ongelmia ei ole ollut. No nyt on tullut sitten aika alkaa kunnostaa sillan kantta, mikä tarkoittaa, että toinen kaista on pakko sulkea. Konsultit olivat laskeneet, että valo-ohjauksella ruuhka aikana jonotusaikaa siltatyömaan kohdalla tulisi maksimissaan 8 minuuttia, muina aikoina muutama minuutti. Totuus valkeni sitten, kun toinen kaista suljettiin ja hieno tietokoneohjattu valo-ohjaus otettiin käyttöön. Ruuhka aikaan kilometrien jonot ja puolen tunnin jonotusaika. Siinä ei ollut konsultit tietokonesimulaatioita tehdessään ottaneet huomioon, että autoja ajaa ihmiset, eikä tietokoneet.

No ottivat sitten käyttöön varasuunnitelman, eli etelästä tulevat henkilöautot ohjataan kevyenliikenteen sillalle. Lupasivat, että autoille varataan sillalta n. 3 metriä leveä kaista ja kevyelleliikenteelle jää n. 1,5 metrin tila. No eihän sekään nyt sitten ihan mennyt niin, kuin luvattu. Ja sitten kevyenliikenteenväylän yli on vielä vedetty tällainen vittumainen kaapelikouru. Nyt ei enään Questin maavara riitä.

Quest on 0,76 metriä leveä, kevyelle liikenteelle varattu tila ei ole 1,5 metriä.
Quest on 0,76 metriä leveä, kevyelle liikenteelle varattu tila ei ole 1,5 metriä.
Kaapelikouru
Kaapelikouru
Ei riitä maavara
Ei riitä maavara
Takarengas ilmassa.
Takarengas ilmassa.

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja wwhv »

telkkariuutisissa kertoivat että valo-ohjaus meni sen takia
pieleen kun autoilijat jättivät liian pitkiä välejä edessäajavaan
jonossa ollessaan tai lähtivät liikkeelle liian hitaasti.
tietokoneohjaus tulkitsi nämä liian pitkät välit tauoiksi
liikenteessä ja pätkäsi punaiset päälle jonka
takia jonot kokoajan vain pitenivät. eli autoilijat eivät
osanneet jonottaa tarpeeksi tiiviisti tai eivät olleet
tarpeeksi aktiviisia/hanakoita täyttämään rakoja jonossa...?
tiedä sitten. muuttivat/korjasivat/säätivät sitten valo-
ohjausta opittuaan enemmän käytännön ajamiskokemuksesta.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Täällä Oulussa on pyöräilyaktiivi liikenneinsinööri tarkoituksella hankaloittanut autoilua ja joka risteykseen joutuu autolla pysähtymään. Ennen pystyi ajamaan koko kaupungin läpi vihreällä aallolla. Ruuhkia siis yritetään lisätä, että ihmiset jättäisivät autot kotiin.

Vastaa Viestiin