Sivu 29/37

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 06 Marras 2019, 20:24
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:

Koskenkoulun työmaan ohi menevä väylä katkastu, ei minkäänlaisia ohjeita tai viittoja. Kyllähän sieltä pieni polku sitten meni, nurlan takaa, kuusten välistä, kinnerin pohja otti kiinni, potkimalla pääsin yli. Ala-arvonen suoritus, pitääkö miun taas valittaa,ei aina jaksais :(

Kyllä sinun pitää. :?

Koita tehdä reklamaatiosi mahdollisimman rakentavasti korostamalla sitä, miten edustamaasi näkökulmaa ei ilman sinua kukaan muu esitä, eikä näin ollen sitä rakennusliikkeet sitä ikinä ymmärrä, ellet sinä tee ongelmia näkyviksi.

Olet tavallaan samassa asemassa kuin se Helsingin Energian "työmaapyöräilijä". Ota tuo Helenin työmaapyöräilijästä tehty juttu esiin -laita vaikka liitteeksi- ja kerro olevasi samalla asialla, niin saattavat suhtautua rakentavasti ja ottaa asiaan tutustuttuaan seuraavalla kerralla näkökulmasi huomioon hieman pienemmällä vastustuksella. Tuo Helsingin Energian työmaapyöräilijästä tehty juttu oli niin positiivisessa valossa kirjoitettu, että se kannattaa käyttää hyväksi.

Sinullahan on tuossa valmiit kuvat ja tekstitkin jo olemassa. Liität vain mukaan sen työmaapyöräilijästä tehdyn lehtijutun. Lähetät ne etukäteen ja menet vielä itse paikan päälle ilmoittautumaan Imatran työmaapyöräilijäksi ja selittämään tilanteen vielä tekstin tueksi puheella. :)


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 07 Marras 2019, 09:25
Kirjoittaja PW

Yks päivä näin semmosenkin erikoisuuden, mies ajoi cittarin liikenneympyrää väärään suuntaan :? En nähny mistä se sinne tuli, sujuvasti kuitenkin meni kun kohtaavat autot kääntyivät molemmat kaupan pihaan ;) Eli ei sillä niin väliä, kuha pääse kauppaan :mrgreen:


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 09 Marras 2019, 10:14
Kirjoittaja Wacky

Miten se meni omasta mielestä? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Yllätys Pasilassa: kaupunki joutui rakentamaan pyörätielle ”sakkokierroksen”, jota ei voi harjata puhtaaksi lumesta

TRIPLAN avajaiset tarkoittivat monelle Pasilan läpi kulkevalle pyöräilijälle samalla helpotusta vuosien liikennekaaokseen. Rataa seurannut pyöräreitti avattiin samalla uudelleen ja sekavat poikkeusjärjestelyt loppuivat.

Paitsi että riemu alkoi liian aikaisin.

Pyörätiessä on vielä useita vuosia mutka, joka on internetissä jo ristitty sakkokierrokseksi. Kierrettävää ei tule montaa metriä, mutta ensilumen sadettua havaittiin outo lisäongelma.

Muutaman sadan metrin pätkää on hankala hoitaa talvella, koska harjasuolauksessa käytettävä kone ei mahdu kulkemaan paikalla olevan sillan ali eikä kääntymään sillan eteläpuolella.

Tällä taas on väliä, koska Pasilan läpi kulkee yksi pyöräilyn laatureiteistä, joiden kaupunki erityisesti lupaa olevan kunnossa talvellakin. Eri reiteillä kokeillaan eri menetelmiä perinteisen aurauksen ja hiekoituksen sijasta. Pasilassa tapa toimia on siis ollut harjaaminen ja suolan käyttö.

Helsinki on myös rakentanut suoria ja hyviä pyöräteitä, joista lähin on Pasilasta pohjoiseen lähtevä Pohjois-Baana.

Se ettei sillan alta mahdu, selvisi vasta tällä viikolla. Katualueiden ylläpidossa on nyt suunniteltu, että sen osuuden pyörätiestä hoitaa pienempi perinteinen kone auraamalla ja hiekoittaa tarvittaessa.

PASILASTA etelään kunnon baanaa saadaan joka tapauksessa odottaa vielä vuosia. Näin siksi, että Teollisuuskadun jatke tehtiin tunneliin ja tunnelin korkeuden vuoksi vanha pyöräilijöiden käytössä ollut silta jouduttiin purkamaan.

Triplan avajaisten jälkeen pyöräilijät tosiaan pääsivät taas ajamaan Ratapihantien aseman puoleista laitaa. Pasilansillan eteläpuolella edessä on kuitenkin pieni osuus mutkia ja mäkiä.

Keväällä kaupunki aikoo rakentaa tätä pientä kiertotietä paremmaksi, pyöräilijät eivät joudu sitten enää ylittämään Veturitallinkujaa ja mutkia suoristetaan.

Kunnon baana pyöräväylästä tulee sen sijaan vasta pitkällä ensi vuosikymmenellä. Pasilansillan alapuolelle alkaa nousta pilvenpiirtäjiä lännestä alkaen. Baana kannattaa suunnitella tarkemmin vasta, kun tornitalojen suunnitelmat ovat valmiita myös radan itäpuolella.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006300848.html


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 13 Marras 2019, 03:03
Kirjoittaja ajarmala
Wacky kirjoitti:

Miten se meni omasta mielestä?

Vaasassahan nämä menevät kuin Strömsössä. Stadissa taas ei taida olla niin helppoa? Jos vaikka suunnittelisi näitä ennen toteutusta. Pyöräreiteillähän ei tarvitse mitoittaa siltoja ja alikulkuja rekoille, mutta kuitenkin niistä pitää päästä lumiauralla ja harjakoneella eli käytännössä traktorilla. Kaikki suunnittelijat toki tietävät tämän. Eikö?


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 13 Marras 2019, 07:34
Kirjoittaja jooseha
ajarmala kirjoitti:

Stadissa taas ei taida olla niin helppoa?

Ei tunnu olevan. Vuosaaren satamankin mitoittivat tietokoneella rekoille, mutta eihän kukaan osaa ilman toleransseja ajaa, niin uusiksi meni.
Reaalimaailma tuntuu olevan puhtaille teoreetikoille liian hankala paikka. Teoriaa pitäisi osata soveltaa käytäntöön :roll:


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 13 Marras 2019, 11:12
Kirjoittaja wwhv

ja jotenkin tuntuu että aurauskalusto eli varsinkin
traktorit kasvaa koko ajan isommiksi ja isommiksi.

olen jo pitempään ollut huolestunut kun notkuttavat
asvaltin ja tieperustukset "nimismiehen kiharalle".
kovalla vauhdilla kun ajavat niin nokka-aura ja
ilmakumirenkaat (vajaat paineet?) saa koko yhdistel-
män vielä nyökkimään...

olen pariin kertaan jo ehdottanutkin että palkkaisivat
pienempiä partioita esim. mönkkärillä ja ajaisivat
mieluummin useammin ja hätäapuna.


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 13 Marras 2019, 12:00
Kirjoittaja PW


Velogin video kännykkäsovelluksesta jolla pyöräilijä saa "vihreänaallon". Sovellus käytössä ainakin Tampereella ja Vantaalla.


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 22 Marras 2019, 07:44
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Koskenkoulun työmaan ohi menevä väylä katkastu, ei minkäänlaisia ohjeita tai viittoja. Kyllähän sieltä pieni polku sitten meni, nurlan takaa, kuusten välistä, kinnerin pohja otti kiinni, potkimalla pääsin yli. Ala-arvonen suoritus, pitääkö miun taas valittaa,ei aina jaksais :(

Kyllä sinun pitää. :?

Koita tehdä reklamaatiosi mahdollisimman rakentavasti korostamalla sitä, miten edustamaasi näkökulmaa ei ilman sinua kukaan muu esitä, eikä näin ollen sitä rakennusliikkeet sitä ikinä ymmärrä, ellet sinä tee ongelmia näkyviksi.

Olet tavallaan samassa asemassa kuin se Helsingin Energian "työmaapyöräilijä". Ota tuo Helenin työmaapyöräilijästä tehty juttu esiin -laita vaikka liitteeksi- ja kerro olevasi samalla asialla, niin saattavat suhtautua rakentavasti ja ottaa asiaan tutustuttuaan seuraavalla kerralla näkökulmasi huomioon hieman pienemmällä vastustuksella. Tuo Helsingin Energian työmaapyöräilijästä tehty juttu oli niin positiivisessa valossa kirjoitettu, että se kannattaa käyttää hyväksi.

Sinullahan on tuossa valmiit kuvat ja tekstitkin jo olemassa. Liität vain mukaan sen työmaapyöräilijästä tehdyn lehtijutun. Lähetät ne etukäteen ja menet vielä itse paikan päälle ilmoittautumaan Imatran työmaapyöräilijäksi ja selittämään tilanteen vielä tekstin tueksi puheella. :)

Ei minkäänlaista vastausta reklamaatiooni - ilmeisesti muutama valitus samalta henkilöltä on jo liikaa. Herne on mennyt virkamiehen nenään? Ihan asiallinen mielestäni olin. No kierrän työmaan ajoradan kautta ja pidän mölyt sisuksissani, korkeintaan jupisen foorumilla ;)


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 22 Marras 2019, 08:53
Kirjoittaja jori

Joo, ihmiset ovat niin herkkänahkaisia.
Jotenkin sillä lailla tuo pitää seuraavalla kerralla muotoilla, että: kaikillehan näitä sattuu, ja että Helsingissä homma hoidettiin onnistuneesti näin...


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 01 Tammi 2020, 10:46
Kirjoittaja jooseha

Kaarinassa tiellä 10 tien 40 risteyksen jälkeen koiliseen päin on samaan ajosuuntaan ajoratojen oikealla puolella 60:n nopeusrajoitus ja vasemmalla 50:n rajoitus :shock:


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 01 Tammi 2020, 11:00
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:

Kaarinassa tiellä 10 tien 40 risteyksen jälkeen koiliseen päin on samaan ajosuuntaan ajoratojen oikealla puolella 60:n nopeusrajoitus ja vasemmalla 50:n rajoitus :shock:

Ohittaminen tehty hankalaksi ;)


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 01 Tammi 2020, 11:35
Kirjoittaja jori

Käy Joose näppäämässä kuva tuosta paikasta. Keli suosii kuvausretkeä. :D
Hyvää uutta vuotta!


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 01 Tammi 2020, 12:25
Kirjoittaja janx

Tämä nyt ei varsinaisesti ole erikoisuus ainakaan Helsingissä. Valitettavan tavallinen tapa aidata näkymättömästi ja hengenvaarallisesti. Siinä sellainen taas on. Kommenteista selviää myöhemmin, kun joku Twitterissa heristi asiasta: "Tapahtumatuottaja pahoitteli ja selvitti, että virhe korjattiin parissa minuutissa." - ts. ihmishenki maksaa joillekin noin 2 minuutin työn verran.
Kuva


Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 01 Tammi 2020, 19:32
Kirjoittaja jooseha
jori kirjoitti:

Käy Joose näppäämässä kuva tuosta paikasta. Keli suosii kuvausretkeä. :D

Vassokuu! Tää on vissiin se fifty/sixty-tilanne :mrgreen:

fifty-sixty.jpg
fifty-sixty.jpg (30.83 KiB) Katsottu 3481 kertaa

Re: Paikallisia liikenne-erikoisuuksia

Lähetetty: 01 Tammi 2020, 19:41
Kirjoittaja jori

Onpa tosiaan vaikea ohittaa tuossa kohdassa. :mrgreen:
Liekö tuossa kyse työmaarajoituksen laittajan huolimattomuudesta. Mielenkiintoista olisi tietää, kumpi määräys on voimassa, jos mennään ylinopeudesta oikeuskäsittelyyn. Jotenkin minulla on aaninki, että tuo oikean puolen merkki olisi pätevä ja vasemmanpuoleinen lähinnä turha. :|
Kiitos joosehalle retkeilystä ja kuvasta. Näin keskustelusta tulee vakavastiotettavampaa, kun on kuva todisteena.