Liikennepolitiikkaa

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9006
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja jori » 22 Maalis 2017, 21:54

Tuolla youtubevideoketjussa oli video oikealle kääntyvän autoilijan ja kinneristin törmäyksestä. Tuli mieleeni taas aiemmin mainitsemani.

Näyttää siltä, ettei näitä oikelle kääntyvän ajoneuvon ja pyöräkaistan onnettomuuksia saada estettyä millään kokonaan, joten on harkittava, että pyöräilijät luopuvat tuosta oikeudesta. Ei ole yrittämälläkään toistaiseksi löytynyt ratkaisua ajoradan ja sen viereen oikealle rakennetun pyöräkaistan oikeallekääntymisonnettumuuksienestämisjärjestelmäksi. 8)

Oikeastaan ainoa toimiva järjestely on pyörätasku, eikä sekään toimi kuin valoista lähtiessä. Siksi pidän viisautena hyväksyä tilanne ja väistää oikealle kääntyviä autoja piennarta pyöräillessä. Auton oikealle puolelle kun ei kertakaikkiaan näy auton ratista riittävän hyvin.

Tietysti tämä olisi ratkaistavissa pakollisella peilijärjestelyllä tai "peruutuskameralla" oikean lokasuojan pieleen taakse kuvaamaan. On kuitenkin niin vaikea saada toimimaan, että kannattaa väistää, jollei ehdi selvästi auton edelle näkökenttään.

Tästä oikeudesta, jäädä laillisesti oikealle kääntyvän auton liiskaamaksi, luopuminen ei kuitenkaan saa sataa autoilijan laariin ilmaiseksi, vaan tulisi vaatia muita pyöräilijän turvallisuutta ja ajon sujuvuutta edistäviä järjestelyjä. Erityisesti pyörätaskua pidän tällaisena käyttöön välittömästi otettavissaolevana helposti ja halvalla toteutettavana ratkaisuna.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9006
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja jori » 22 Maalis 2017, 22:31

Laitan tähän uuden Pikajalan pääkirjoitukseni. Se on liikennepolitiikkaa, vaikkei kokonaan pyöräilyasiaa. Jaan sen täällä, kun Pikajalkaa ei vieläkään ole saatu verkkojakeluun. :(

Pikajalka kirjoitti:Ratikasta rautapyörä

Tampereelle päätettiin lopulta hankkia ratikka ja se tulee
muuttamaan koko joukkoliikennejärjestelmän paremmaksi.
Ratikkapäätöksen lopullisen varmistumisen kanssa samoihin
aikoihin osui minulle työpaikan, ja näin muodoin myös työmatkan
vaihto.

Uuden työmatkani voisin kulkea kahdella bussilla ja vaihtaa
bussista toiseen keskustorilla, jonne työmatkaruuhkien aikaan
kertyy busseista melkoinen härdeli. Bussit väistelevät toisiaan ja
jyräävät Hämeenkatua jonoina. Kaikkien niiden täytyy kuitenkin
ajaa Keskustorin kautta, jotta jokaisesta paikasta pääsisi kaikkiin
muihin.

Työmatkani ensimmäinen osa kotoa Keskustorille ja siitä
vaihtopysäkille linja-autoasemalle kestää yli puoli tuntia, vaikka
matkaa on vain reilu neljä kilometriä. Loppu osa noin yhdeksän
kilometriä vie alle vartin. Ajamalla pyörällä suoraan
vaihtopysäkille kaksi ja puoli kilometriä, kuluu siihen alle
kymmenen minuuttia. Pyöräilemällä pysäkille säästän siis
altistumistani keskustan melulle, pölylle ja pakokaasuille
vähintään neljäkymmentä minuuttia joka päivä. Kaiken lisäksi
korvaan keskustaruuhkassa matelun ja pysäkillä odottelun
leppoisalla pyöräilyllä.

Pyöräily mahdollistaa myös aikatauluista
luopumisen, sillä vaihtopysäkin kautta kulkee työpaikkani ohi
neljä tai viisi bussilinjaa, eikä odotusaikaa jää kuin muutama
minuutti. Riittävän tiheä bussivirta pysäkin ohi muistuttaa ratikalla
matkustamista. Tampereen tuleva ratikka kulkee reittinsä jokaisen
pysäkin ohi kolmen, ja hiljaisina aikoina enintään seitsemän
minuutin välein.

Jotta matka etenisi ripeästi, pitää
ratikkapysäkkien määrää rajoittaa, jolloin keskimääräinen matka
pysäkille on pidempi. Samalla juohevoittamisperiaatteella on
ratikan reitti valittu siten, että se vie mahdollisimman suuren osan
kulkijoista mahdollisimman lähelle määränpäätään
mahdollisimman nopeasti. Siksi reitti ei voi olla kiemurainen,
eikä pysäkkejä aivan joka kadunkulmassa.

Matkat pysäkeille tietenkin kasvavat ja liityntäliikenne pysäkeille
täytyy järjestää jotenkin. Kauempaa pitää ratikkareitin varteen järjestää
bussikyytejä, mutta vaihdon bussista ratikkaan ei tarvitse olla Keskustorilla.
Raitiotievaunujahan kulkee jokaisen pysäkin ohi yhtä taajaan,
muutaman minuutin välein. Nykyisin Keskustorille ruuhkaa
aiheuttavat vaihtoliikenteen pysäkit voidaan ratikkajärjestelmässä
sijoittaa mahdollisimman lyhyen reitin päähän ja jakaa tasaisesti
ratikkareitin varrelle.

Lyhyet pistot ratikkareitin varteen on helppo tehdä pyörällä tai
vaikka automatisoidulla linja-autolla, jollaista kokeillaan
parhaillaan Hervannassa. Polkupyörien käyttäminen
liityntäliikenteeseen lisää niiden tarvetta, kun niitä täytyy voida
jättää pysäkille –jopa useammalle– ja silti käyttää pyörää myös
perillä. Näin on toimittu jo pitkään muun muassa Hollannissa,
jossa pyöriä on paljon enemmän kuin pyörien käyttäjiä.

Polkupyörien lukumäärän ja pysäkillejättämisongelmaa voidaan
helpottaa polkupyöräparkeilla ratikkapysäkeillä, mutta
erinomaisen henkilökohtaisen ratkaisun tarjoaa mukaan ratikkaan
otettava taittopyörä. Taittopyöriä käytetään yleisesti mm.
Lontoossa ja muissa suuremmissa metrolla varustetuissa
kaupungeissa. Nykyaikainen taittopyörä on varsin hyvä ajettava ja
taitettavissa salkkukokoon muutamassa sekunnissa. Nämä
yleistyvät metrojen ja raitiotiejärjestelmien myötä varmasti myös
suomalaisissa kaupungeissa. Taittopyörä mahtuu mainiosti
mukaan myös tamperelaiseen ratikkaan.

Ratikkapäätös muuttaa ratkaisevasti Tampereen joukkoliikennettä
toimivampaan suuntaan ja ennen kaikkea vapauttaa liikennetilaa
ydinkeskustassa. Melu, pöly ja pakokaasut vähenevät. Ratikan
takia henkilöautoliikennekin vähenee, koska keskustaan pääsee
erittäin tiheällä vuorovälillä jokaiselta ratikkapysäkiltä.
Ratikalla ja pyörällä liikkuminen keskustan alueella on
luonnollista ja helppoa. Ratikka ja polkupyörä ovat tulevaisuuden
kaupunkiliikennejärjestelmän välineitä, yhdessä ja erikseen.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13348
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja PW » 22 Maalis 2017, 22:50

Kui se pyöräilytasku toimii? Eikö pyöräilijän kuitenkin pidä puikkelehtia autojonon vierestä, sinne eteen? Jos valot vaihtuu, kesken jono liikku - auto kääntyy :? Olisko vaan parempi käydä jonoon ja ylittää risteys sen mukana? Meillä ei oo pikkukaupungissa tommosia ongelmia juurikaan :roll:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1157
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja ajarmala » 23 Maalis 2017, 03:21

jori kirjoitti: Oikeastaan ainoa toimiva järjestely on pyörätasku,


Pyörätasku pysäyttää pyöräilijän yhtä lailla kuin autonkin liikennevaloihin. Ei kiva. Polkupyörällä ajaisi mielellään pysähtelemättä. Ja eikä pyörätaskuja tule Nummelan, Imatran tai Asikkalan tapaisille pikkupaikkakunnille. Kääntyvä väistää ja sillä selvä. Ja jollei ole, niin kirjoittakoon liitutaululle sata kertaa Kääntyvä väistää ja sillä selvä.

jori kirjoitti: oikeallekääntymisonnettumuuksienestämisjärjestelmäksi.


Tuo sana kuvaa hyvin kielemme hienoutta: uusia termejä voi luoda helposti yhdistämällä jo olemassa olevia termejä toisiinsa. Jorin erinomaista kielenhallintaa taas osoittaa se, että sana on kirjoitettu oikeaoppisesti yhteen. Samalla lailla toki on myös Saksassa...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014)

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3351
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja jooseha » 23 Maalis 2017, 08:09

ajarmala kirjoitti:Pyörätasku pysäyttää pyöräilijän yhtä lailla kuin autonkin liikennevaloihin. Ei kiva.

Eikö tuo pysäyttäminen ole koko liikennevalojen idea?

MikaH
Viestit: 13
Liittynyt: 06 Kesä 2016, 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja MikaH » 23 Maalis 2017, 09:28

PW kirjoitti:Kui se pyöräilytasku toimii? Eikö pyöräilijän kuitenkin pidä puikkelehtia autojonon vierestä, sinne eteen? Jos valot vaihtuu, kesken jono liikku - auto kääntyy :? Olisko vaan parempi käydä jonoon ja ylittää risteys sen mukana? Meillä ei oo pikkukaupungissa tommosia ongelmia juurikaan :roll:


Lain mukaan polkupyörällä saa ohittaa muun ajoneuvon myös oikealta. Yleensä autojonon oikealla puolella on (kaksipyöräisen) pyörän mentävä tila. Sinne vaan ajetaan jonon keulille ja ryhmittäydytään siten minne ollaan risteyksestä jatkamassa. Jos käännytään vasemmalle, ryhmittäydytään kaistan vasempaan reunaan, suoraan jatkettaessa ja oikealla käännyttäessä jäädään oikeaan reunaan.
Autojen taakse jonoon jääminen hidastaa matkantekoa melkoisesti. Kaupungissa on pitkiä jonoja ja valoista saattaa päästä samoilla vihreillä vain muutama auto kerrallaan. Joskus edessä olevan jonon pää on heti risteyksen toisella puolella, silloin risteykseen ei voi ajaa lainkaan. Pitää odottaa ensin, että edessä oleva jono purkautuu.
Pyörän etu kaupungissa on se, että se on nopeampi kuin autot, eikä sen kanssa tarvitse seisoa ruuhkissa.
Kaupunkipyöräilyssä pitää vain ottaa oma tilansa "röyhkeästi". Vaikka ei se oikeastaan röyhkeyttä ole, vaan omista oikeuksistaan kiinni pitämistä. Suomalainen liikennekulttuuri on vain vuosien saatossa muuttunut sellaiseksi jossa autoilijoilla kuvitellaan helposti olevan enemmän oikeuksia kuin muilla tien käyttäjillä.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9006
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja jori » 23 Maalis 2017, 19:06

MikaH kirjoitti:
PW kirjoitti:Kui se pyöräilytasku toimii? Eikö pyöräilijän kuitenkin pidä puikkelehtia autojonon vierestä, sinne eteen? Jos valot vaihtuu, kesken jono liikku - auto kääntyy :? Olisko vaan parempi käydä jonoon ja ylittää risteys sen mukana? Meillä ei oo pikkukaupungissa tommosia ongelmia juurikaan :roll:


Lain mukaan polkupyörällä saa ohittaa muun ajoneuvon myös oikealta. Yleensä autojonon oikealla puolella on (kaksipyöräisen) pyörän mentävä tila. Sinne vaan ajetaan jonon keulille ja ryhmittäydytään siten minne ollaan risteyksestä jatkamassa. Jos käännytään vasemmalle, ryhmittäydytään kaistan vasempaan reunaan, suoraan jatkettaessa ja oikealla käännyttäessä jäädään oikeaan reunaan.
Autojen taakse jonoon jääminen hidastaa matkantekoa melkoisesti. Kaupungissa on pitkiä jonoja ja valoista saattaa päästä samoilla vihreillä vain muutama auto kerrallaan. Joskus edessä olevan jonon pää on heti risteyksen toisella puolella, silloin risteykseen ei voi ajaa lainkaan. Pitää odottaa ensin, että edessä oleva jono purkautuu.
Pyörän etu kaupungissa on se, että se on nopeampi kuin autot, eikä sen kanssa tarvitse seisoa ruuhkissa.
Kaupunkipyöräilyssä pitää vain ottaa oma tilansa "röyhkeästi". Vaikka ei se oikeastaan röyhkeyttä ole, vaan omista oikeuksistaan kiinni pitämistä. Suomalainen liikennekulttuuri on vain vuosien saatossa muuttunut sellaiseksi jossa autoilijoilla kuvitellaan helposti olevan enemmän oikeuksia kuin muilla tien käyttäjillä.

Juuri noin. Pyöräilytasku on liikennevaloristeykseen kolme metriä ennen valotolppaa maalattu pysäytysviiva, jonka taakse autot joutuvat jäämään polkypyöräilijöiden saadessa kokoontua oikealta jonon ohi tultuaan täsmälleen kuten Mika kertoi.

Oikealta ohittamisen kanssa pitää olla tarkkana, sillä moni autoilija ei tunne liikennesääntöjä ja pitävät kaksipyöräisen jononohitusta oikealta etuiluna. Itse olen joutunut yhden omatoimipoliisin kiilaamaksi, kun hänen mielestään piennarta pitkin ei saa ohittaa, mutta autolla saa ajaa pientareelle kaksipyöräisen eteen. Tuo pyöräilytaskujen käyttöönotto toisi mukavasti uutisoinnissaan kertausta autoilijoiden liikennesääntöjen osaamiseen.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9006
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja jori » 31 Maalis 2017, 18:17

ajarmala kirjoitti:
jori kirjoitti: Oikeastaan ainoa toimiva järjestely on pyörätasku,


Pyörätasku pysäyttää pyöräilijän yhtä lailla kuin autonkin liikennevaloihin. Ei kiva. Polkupyörällä ajaisi mielellään pysähtelemättä. Ja eikä pyörätaskuja tule Nummelan, Imatran tai Asikkalan tapaisille pikkupaikkakunnille. Kääntyvä väistää ja sillä selvä. Ja jollei ole, niin kirjoittakoon liitutaululle sata kertaa Kääntyvä väistää ja sillä selvä.

Taas viime viikolla tällainen oikeallekääntymisonnettomuus. Kuorma-autoilija kääntyi oikealle pyöräilijän päälle. Katsokaapas, mitä aiemmin samanlaisesta onnettomuudesta kirjoitettiin. Kuorma-autolla 90 asteen käännöksessä kuulemma kuljettaja ehti jarruttaa, mutta ei saanut pysähtymään väistääkseen "liian lujaa" tullutta pyöräilijää. :) Minkähänlaisella nopeudella tuollainen käännös kuorma-autolla oikein onnistuu, että siinä ei ehdi auto pysähtyä, jos oikeasti huomaa lähestyvän pyöräilijän. Tuo on mielestäni selitys, joka on mennyt läpi poliisille ja lehdistölle, vaikka todellisuudessa kuorma-autoilija ei vain huomannut pyöräilijää ajoissa ehtiäkseen tehdä mitään auton nopeudelle tai suunnalle, kuten tässä viime keskiviikon onnettomuudessa, joka uutisoitiin oikein. Varsinkin kommentti kertoo jotain erityisen olennaista oikealle kääntyvän autoilijan roolista.
Oikealta ohittavan pyöräilijän käytös poikkeaa muun liikenteen säännöstöstä ja siksi sitä on niin vaikea noudattaa.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9006
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja jori » 03 Huhti 2017, 18:57

Lukaisin taas läpi rutusen linkkaaman moottoripyörän näkemisen psykologiaa käsittelevän jutun. Sen ohessa oli tällainen video, jonka jokainen voisi katsoa aina välillä läpi, jotta ymmärtää enemmän liikenteen vaaroista ja siitä, miten erilaisilla säännöillä autoilijat ja muut tienkäyttäjät pelaavat. Tässä esimerkkinä on moottoripyörä, mutta voisi olla yhtä lailla polkupyörä, nojapyörä tai kinneri.
https://www.youtube.com/watch?v=-BpGIuLpGQ4
Varsinkin Pirkanmaan käräjänoikeuden tuomarin soisi tämän katsovan ja miettivän, pitääkö edistää piittaamatonta ympärilleen katselua, vaiko sallia edes jotain lain suojaa myös kinneristeille. :?
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
Hopea
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 910
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja Hopea » 21 Huhti 2017, 13:37

Ihan pakko kommentoida tuota moottoripyörän näkemisen videota: _Yhdessä_ esimerkeistä se moottoripyöräilijä oli näkyvissä kohtalaisen pitkällä suoralla. Eli jos tilanne oli todella noin, motoristi tuli todella huimaa nopeutta kaikkiin muihin tilanteisiin.

Hyvän valistusmateriaalin tekeminen on oikeasti vaikeaa. Noilla videoilla voi luotettavasti osoittaa vain sen.

Omasta kokemuksesta tiedän, että autoilija ei näe sitä, mitä hän ei katso. Joskus kyseessä on liikennetilanne, jossa hän ei oleta tarvittavan katsetta johonkin suuntaan (eihän sieltä tule autoja...). Toisissa tilanteissa se on valikoiva tarkkaavaisuus. Silloin jää esim. jalankulkija näkemättä vaikka pää kävikin siinä suunnassa (ei sieltä vieläkään tule autoja). Viimeinen on sitten väärin arviointi. Ai se tuli NOIN lujaa...

Enemmän kuin huolimattomat autoilijat minua pelottavat nyt raastuvanoikeuksien päätökset pyöräilijoiden yli ajamisesta valtatiellä. Se näyttää olevan ihan sallittua ja "vain inhimillinen vahinko". Vaikka pyörällä SAA ajaa ajokaistalla. Ja kenenkään yli EI SAA ajaa, millään välineellä. Silti oikeustapauksissa on kiinnitetty ihan liikaa huomiota siihen, että pyöräilijä oli "väärässä paikassa". Miksi siihen ei kiinnitetä huomiota, että autoilija ajoi takaa päin pahaa-aavistamattoman pyöräilijän päälle? Eikä kysessä ollut edes ahdas paikka, yhdessäkään lukemassani jutussa ei puhuta vastaantulijoista. :?:
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja vaaka » 03 Touko 2017, 11:59


jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9006
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja jori » 06 Touko 2017, 16:57

Terveisiä Matti Koistiselta. Liikenneministeriössä tieliikennelakiuudistus etenee hitaan sitkaasti, mutta Matti vaikutti toiveikkaalta jopa suojatiesäännön muuttamisen suhteen niin, että ajoradan kulkija väistäisi aina suojatien liikennettä ja vain erikseen kolmiolla pyörätiellä taannutettaisiin väistämissääntö nykyiselle tolalle. Mutta koskaan ei voi tietää, mitä loosiveljet kuiskuttelevat ministeriön virkamiehille ja mitä eduskunta asiasta lopulta sanoo.

Tällainen pyörä oli Matilla kulkupelinä. Vasta muutaman kuukauden ikäinen Koistinen nukkui katteen alla. Sen verran oli pyöräilyorientoitunut tulokas, että piti minun käydä koeajolla, kun oli kai liian kauan ollut pyörä paikoillaan. Näppärän oloinen kuljetusväline tuntui olevan. :D
20170506_141755_001.jpg
20170506_141755_001.jpg (300.38 KiB) Katsottu 1174 kertaa

20170506_141731.jpg
20170506_141731.jpg (227.4 KiB) Katsottu 1174 kertaa
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9006
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja jori » 02 Kesä 2017, 15:21

https://anneberner.fi/kavelyn-ja-pyorai ... n-vauhtia/
Liikenneministeri Anne Berner hurskastelee pyöräilyn ja kävelyn edistämisellä ja ehdottaa keinoiksi kaikkea kallista ja aikaa vievää, kuten liikenneinfran invenstointeja ja asennemuutosta, muttei vahingossakaan meneillään olevan tieliikennelain uudistuksen pyöräilymyönteisiä lain muutoksia ja muita päätöksiä, joita voisi tehdä lähes ilmaiseksi ja heti. :evil:
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2790
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja Wacky » 02 Kesä 2017, 20:02

jori kirjoitti:https://anneberner.fi/kavelyn-ja-pyorailyn-edistamiseen-vauhtia/
Liikenneministeri Anne Berner hurskastelee pyöräilyn ja kävelyn edistämisellä ja ehdottaa keinoiksi kaikkea kallista ja aikaa vievää, kuten liikenneinfran invenstointeja ja asennemuutosta, muttei vahingossakaan meneillään olevan tieliikennelain uudistuksen pyöräilymyönteisiä lain muutoksia ja muita päätöksiä, joita voisi tehdä lähes ilmaiseksi ja heti. :evil:

Eiks se ole aika selvä että kyseessä on korupuheita eikä mitään oikeasti tehdä pyöräilyn parantamiseksi.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->)

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Liikennepolitiikkaa

ViestiKirjoittaja vaaka » 04 Kesä 2017, 10:21

jori kirjoitti:https://anneberner.fi/kavelyn-ja-pyorailyn-edistamiseen-vauhtia/
Liikenneministeri Anne Berner hurskastelee pyöräilyn ja kävelyn edistämisellä ja ehdottaa keinoiksi kaikkea kallista ja aikaa vievää, kuten liikenneinfran invenstointeja ja asennemuutosta, muttei vahingossakaan meneillään olevan tieliikennelain uudistuksen pyöräilymyönteisiä lain muutoksia ja muita päätöksiä, joita voisi tehdä lähes ilmaiseksi ja heti. :evil:


Puhumattakaan itse asiasta vastaavana ministerinä tehden. :roll:


Palaa sivulle “Off-Topic”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa