Pyynikin panimo

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Missäs Tamperelaiset on käyneet juomassa noita Pyynikin panimon oluita. Pitäis varmaan maistaa kun sinne tulee seuraavan kerran.

http://www.pyynikki.org/

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Noista en tierä mitään , mutta aikanaan Pyynikin Helmi oli paras limu ja sen kansa kunnon Munkki . Pyynikin näkötornilla käydessä reissuillani . Ei se Cittiskään huonoo ollut .
Jos tuol näkötornilla on A-oikeudet käyppä siellä kysäsemässä ja samalla tornissa siikaamassa maisemia. :lol:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja jori »

Useissa baareissa ympäri Tamperetta, jopa marketeista ja Alkoista Pirkanmaan alueella mm. Kangasalan Alkosta Kangasalan 150-vuotis juhlaolutta. Baareja Tampereella, josta ao. oluita saa: Gastro Pub Nordic, Gastro Pub Tuulensuu, Torni-hotelli, Oluthuone, jne. Natiivi opas ilmoittautuu. Yhteyden oppaaseen saa soittamalla palvelunumeroon. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Meillähän jäikin ne foorumin pikkujoulut pitämättä kun oli silloin joulun reissulla niin kiirua.

Mä olen siis Tampereella noin kolmen viikon päästä pari viikkoa opetusharjoittelussa - jos silloin kerkeis.

Se Tuulensuuhan oli kiva kun viimeksi olin. Otetaan se. Eikös oppaallakin ollut siihen asiallinen matka.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja vph »

jori kirjoitti:

Gastro Pub Nordic, Gastro Pub Tuulensuu

Off topikkia toiseen potenssiin, mutta nuo Gastro-nimet ravitsemusliikkeissä ovat hihityttäneet jo jonkin aikaa. Gastro kun tarkoittaa ranskan puhekielessä reipasta mahatautia. :shock:

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Pastori kirjoitti:

Meillähän jäikin ne foorumin pikkujoulut pitämättä kun oli silloin joulun reissulla niin kiirua.
Mä olen siis Tampereella noin kolmen viikon päästä pari viikkoa opetusharjoittelussa - jos silloin kerkeis.

Hmm, minäkin olen Tampereella 27. - 28.3. Kurvaanko Tuulensuun kautta?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja jori »

ajarmala kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Meillähän jäikin ne foorumin pikkujoulut pitämättä kun oli silloin joulun reissulla niin kiirua.
Mä olen siis Tampereella noin kolmen viikon päästä pari viikkoa opetusharjoittelussa - jos silloin kerkeis.

Hmm, minäkin olen Tampereella 27. - 28.3. Kurvaanko Tuulensuun kautta?

Tottakai, voihan ne pikkujoulut järjestää näin alkuvuodestakin. Kaikki mukaan! :mrgreen:
Toisaalta, jos ajarmalala tulee, on varmaan pakkokin käydä myös Plevnassa, sillä Pyynikin käsityöläispanimolla ei vielä ole omaa panimoravintolaa. :roll:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Pitääpä laittaa harkintaan. Olishan se reipas aloitus viikon lomalle käydä iltaseltaan Tampestereella yhdellä... 8)

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:
ajarmala kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Meillähän jäikin ne foorumin pikkujoulut pitämättä kun oli silloin joulun reissulla niin kiirua.
Mä olen siis Tampereella noin kolmen viikon päästä pari viikkoa opetusharjoittelussa - jos silloin kerkeis.

Hmm, minäkin olen Tampereella 27. - 28.3. Kurvaanko Tuulensuun kautta?

Tottakai, voihan ne pikkujoulut järjestää näin alkuvuodestakin. Kaikki mukaan! :mrgreen:
Toisaalta, jos ajarmalala tulee, on varmaan pakkokin käydä myös Plevnassa, sillä Pyynikin käsityöläispanimolla ei vielä ole omaa panimoravintolaa. :roll:

Mulla olis ehken mahikset siihen heti duunipäivän päälle käydä siinä - kun olen Tampereella siis. Siis perjantaina.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja PW »

Eilen tutkija sano telkussa ett olut on parempi palautusjuoma ku PALAUTUSJUOMA, mutt tää ei tietyst ollu mikään uutinen, teille. TVH tai joku vastaava oli eri mieltä :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla oliskin ton 27.3 päivän ohjelmassa näköjään lenkki:
Juoksua 45 min - 40 min kevyesti- loppu 4x60m vetoja kävelypalautuksella

Kyllä siitä jää palautettavaa yhdelle tai jopa kahdelle oluelle.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jori kirjoitti:

on varmaan pakkokin käydä myös Plevnassa, sillä Pyynikin käsityöläispanimolla ei vielä ole omaa panimoravintolaa. :roll:

No mutta Tuulensuusta oli alunperin puhe. Olisiko se siis pe 27.3. Tuulensuussa klo 18? 19? 20? Eh?
Kellonajasta riippuen ehdin käydä sitä ennen thaimaalaisessa tai intialaisessa haukkaamassa ennen Tuulensuuta. Tosin saahan sielläkin syödäkseen, mutta ei kai hottia... Ja Plevnassakin saa sapuskaa, ainakin maksapannua. Hmm?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Juna on Tampereella 19.22 (sikäli kun VR:n aikataulu pitää..) Laittaisko Jori tai joku muu vaikka yv:nä puhelinnumeron, josta voi kysyä missä olette silloin?

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja vaaka »

PW kirjoitti:

Eilen tutkija sano telkussa ett olut on parempi palautusjuoma ku PALAUTUSJUOMA, mutt tää ei tietyst ollu mikään uutinen, teille. TVH tai joku vastaava oli eri mieltä :?

Tarkennus lienee paikallaan. Alkoliton olut oli suositeltavaa hivenaineiden jne. ansiosta, alkoholissa gradun tekijän mielestä on haittavaikutuksia. Tyypilliseen päivälehtien tarkkuuteen jäi vuosien takaa lukemani AC Milanin kuntovalmentajan niksi kuuman päivän treenin jälkeisestä nestetasapainon palautuksesta. Olut. Artikkeli ei kertonut, oliko kyse holillisesta, vai holittomasta. Höh. Puudutusaineena kivuille toimii holillinen kyllä ja hyvän mielen dopamiinejä ja ties mitä voi esiintyä myös. Kun kroppa vaikuttaa mieleen ja toisin päin, sopivan vähän holia voi kokonaisuudelle olla parempi kuin raittius kovan päivän jälkeen. Henkilöstä riippuen. Jos juominen ei maita, ei mieli nouse.

teee
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 20:34
Paikkakunta: Turku

Re: Pyynikin panimo

Viesti Kirjoittaja teee »

Ainakin holillisten kanssa läträtessä avain onnistuneeseen lopputulokseen on oikea annostelu. Ja siinä
saakin olla tosi tarkkana :-D

Terho

Vastaa Viestiin