Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?

Äänestätkö vuoden 2015 vaaleissa.

En.

2
7%

En todellakaan.

2
7%

V********** äänestän ja sama ruåttiks.

0
Ei ääniä

Ehkä. Mutta korkeintaan akuankkaa tai mustanaamiota.

2
7%

Totta kai. Suhtaudun suopeudella parlamentaariseen demokratiaan.

8
29%

Kyllä. Vihreitä.

8
29%

Kyllä. IPUa.

1
4%

Kyllä. Jotain muuta, mutten kehtaa tunnustaa. Tai siis iletä.

5
18%

Kyllä. Vihreitä ja IPUa.

0
Ei ääniä

Kyllä. Pekka Puskaa, koska mä oon siihen niin <3

0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 28

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Viesti Kirjoittaja PW »

Tunnustan sen verran vihreetä väriä, ett kävin aamulla torilla kattomassa millanen "pöhinä" De Gröna vaalibussilla on :mrgreen: No aika rauhallista, joitakin ehdokkaita oli tyrkyllä ja miuta ennen tais olla yks toineen ns. "vaalikarjaa".
Helsinkinojakki herätti kuitenkin ehokkaissa kiinnostusta ja joku tuumas: "Tuossa on yritystä!" Siinä normaalit hämmästelyt ja jouduin esittelemään ja kertomaan miksi tämä on tämmönen.
Sanoin sitt ett saa sitä kokeilla, Savonlinnasta tullu Heli Järvinen meinas ensin ett uskaltaako mutt ku sanoin ett jos uskaltaa pyrkii eduskuntaan ni kai tätäkin uskaltaa kokeilla - ei jääny enää mahollisuutta kieltäytyä. Polkimet oli vähän kaukana mutt vähän ylti polkaseen - olin penkin takana tukena. Melkeen lupasin tälle rohkeelle naiselle ääneni :mrgreen:
PS. Demariteltalla oli isompi pöhinä, sielläkin Savonlinnasta vetonaula (Backman).

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja terppa »

PW kirjoitti:

Tunnustan sen verran vihreetä väriä, ett kävin aamulla torilla kattomassa millanen "pöhinä" De Gröna vaalibussilla on :mrgreen:

Jokseenkin vihreiden lasien läpi maailmaa minäkin katselen mutta kävin viikonloppuna kiusaamassa lisäksi Perussuomalaisten, Kokoomuksen, Sdp:n ja Vasemmistoliiton teltoilla kysymyksillä energia- ja ympäristöpolitiikasta. Aikatauluteknisistä syistä pystärillä kun se pakkautui perjantaina autoon nopeiten... Noh, kiva 22 km lenkki tuli aurinkoisessa säässä samalla eikä hanurikaan huutanut vielä armoa kun oli niin monta pysähdystä. Tartteis joku nopeasti kokoontaitettava nojakki hommata.

Lohisoppaa, lettukaffetta, makkaraa, torkkupeitettä, nenäliinoja ja kuivattuja sieniä oli tarjolla, Vihreillä oli tynnyrisauna lämpöisenä torilla mutta jäi saunominen tällä kertaa :mrgreen:

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 698
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Taitaa tulla ensimmäiset vaalit että jää äänestämättä. Ei yhdenkään puolueen linja natsaa ihan kohdille. Kai minä jonkinlainen vihreä persu olen. Ympäristötietoinen arvokonservatiivi siis. Toisaalta taas en suhtaudu venäläisyyteen negatiivisesti, niin siinä mielessä ei nuo persutkaan oikein istu. Vankasti YYA-ajan lapsi. Turha yrittääkään mukautua kaikkeen moderniin hössötykseen, fossiili mikä fossiili. Koti ja suku oli niin vankasti keskiluokkainen ja kokoomuslainen, että siitä sain tarpeeksi jo silloin. Ei taida olla yhtään vihreää eikä vasuria kummassakaan suvussa. Kaikki ovat koksuja tai kepuja. Nyky-Suomessa on kuin ulkomailla. Me X-sukupolvi olemme niin tiukasti hyvinvointivaltion lapsia, ettei ketteryys riitä ihan kaikkeen. Vanhempi sukupolvi on paljon ketterämpää.
80-luvulla faijakin kutsui vielä itsenäisyyspäivää huumorilla "ittepäisyyspäiväksi". Nyt jos käytän termiä, niin ei enää naurata faijaa yhtään :wink:

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

E-Cruiser kirjoitti:

Taitaa tulla ensimmäiset vaalit että jää äänestämättä. Ei yhdenkään puolueen linja natsaa ihan kohdille. Kai minä jonkinlainen vihreä persu olen. Ympäristötietoinen arvokonservatiivi siis. Toisaalta taas en suhtaudu venäläisyyteen negatiivisesti, niin siinä mielessä ei nuo persutkaan oikein istu. Vankasti YYA-ajan lapsi. Turha yrittääkään mukautua kaikkeen moderniin hössötykseen, fossiili mikä fossiili. Koti ja suku oli niin vankasti keskiluokkainen ja kokoomuslainen, että siitä sain tarpeeksi jo silloin. Ei taida olla yhtään vihreää eikä vasuria kummassakaan suvussa. Kaikki ovat koksuja tai kepuja. Nyky-Suomessa on kuin ulkomailla. Me X-sukupolvi olemme niin tiukasti hyvinvointivaltion lapsia, ettei ketteryys riitä ihan kaikkeen. Vanhempi sukupolvi on paljon ketterämpää.
80-luvulla faijakin kutsui vielä itsenäisyyspäivää huumorilla "ittepäisyyspäiväksi". Nyt jos käytän termiä, niin ei enää naurata faijaa yhtään :wink:

Äänestä Itsenäisyyspuoluetta, niin minä teen. Lue kokeeksi vaikka Sami Parkkosen räyhäblogista, mistä on kysymys. Eihän noin pienellä puolueella vielä mitään radikaalia muutosta aikaan saada, mutta ei se ollut vihreä liikekään 80-luvun alussa suuri, eikä edes puolukekaan vielä.
Tämä oli minulle aikanaan silmiä avaava juttu. http://rayhablogi.blogspot.com.es/2014/ ... i-nyt.html
Tämä ajatuskulku, kuin omasta kynästäni. http://rayhablogi.blogspot.fi/2015/01/m ... aaksi.html
Tämän kautta löysin sanden blogin http://rayhablogi.blogspot.fi/2013/07/s ... seksi.html

Sori mainostaminen. :oops:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 698
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

jori kirjoitti:
E-Cruiser kirjoitti:

Taitaa tulla ensimmäiset vaalit että jää äänestämättä. Ei yhdenkään puolueen linja natsaa ihan kohdille. Kai minä jonkinlainen vihreä persu olen. Ympäristötietoinen arvokonservatiivi siis. Toisaalta taas en suhtaudu venäläisyyteen negatiivisesti, niin siinä mielessä ei nuo persutkaan oikein istu. Vankasti YYA-ajan lapsi. Turha yrittääkään mukautua kaikkeen moderniin hössötykseen, fossiili mikä fossiili. Koti ja suku oli niin vankasti keskiluokkainen ja kokoomuslainen, että siitä sain tarpeeksi jo silloin. Ei taida olla yhtään vihreää eikä vasuria kummassakaan suvussa. Kaikki ovat koksuja tai kepuja. Nyky-Suomessa on kuin ulkomailla. Me X-sukupolvi olemme niin tiukasti hyvinvointivaltion lapsia, ettei ketteryys riitä ihan kaikkeen. Vanhempi sukupolvi on paljon ketterämpää.
80-luvulla faijakin kutsui vielä itsenäisyyspäivää huumorilla "ittepäisyyspäiväksi". Nyt jos käytän termiä, niin ei enää naurata faijaa yhtään :wink:

Äänestä Itsenäisyyspuoluetta, niin minä teen. Lue kokeeksi vaikka Sami Parkkosen räyhäblogista, mistä on kysymys. Eihän noin pienellä puolueella vielä mitään radikaalia muutosta aikaan saada, mutta ei se ollut vihreä liikekään 80-luvun alussa suuri, eikä edes puolukekaan vielä.
Tämä oli minulle aikanaan silmiä avaava juttu. http://rayhablogi.blogspot.com.es/2014/ ... i-nyt.html
Tämä ajatuskulku, kuin omasta kynästäni. http://rayhablogi.blogspot.fi/2015/01/m ... aaksi.html
Tämän kautta löysin sanden blogin http://rayhablogi.blogspot.fi/2013/07/s ... seksi.html

IPU on ihan hyvä pikkupuolue, mutta on vaan äänestysinto nyt aika nollissa. Yksi vanha kaveri on jo vuosia yrittänyt saada minua mukaan Piraattipuolueeseen, vaikka entisenä soittajana olen siitä kaukana kuin kuu maasta. Faijaan verrattuna olen täysin liberaali. Faijan mielestä Tuntematon Sotilas on punikkipaskaa, siinä kuulemma puhutaan lotista epäkunnioittavasti..
Mutta joo, eiköhän tämä riitä tähän ketjuun taas tästä aiheesta. Löysin Velogattiin sen kromatun ritilän taakse, tein sen tänään lehtitelineestä jonka löysin sattumalta roskiksesta. Tuli hyvä.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Okei. Jos politiikasta halutaan jutella > niin avataan tämmöinen oma ketju. Antaa siis palaa - provosoitukaa ja osallustukaa.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Viesti Kirjoittaja janx »

Tähän voisi laittaa kyselyn: äänestätkö vaaleissa. En.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Viesti Kirjoittaja Pastori »

janx kirjoitti:

Tähän voisi laittaa kyselyn: äänestätkö vaaleissa. En.

Mä tein. Vähän lähti lapasesta, mutta meni onneks PW:n piikkiin. No. Jokaiselle nyt löytyy rastin paikka ja niitä saa laittaa vaikka 10.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Screen Shot 2015-04-14 at 18.21.22.png

Oho.

Tän gallupin mukaan vihreet saa 100% äänistä. Onks tää joku diktatuuri?

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Viesti Kirjoittaja janx »

Pyörsin lausuntoni ehkäksi. 313 on mun suosikki.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti:

Pyörsin lausuntoni ehkäksi. 313 on mun suosikki.

Hyvä, sillä vallan luovuttamista muille on vaivaksi asti harrastettu viime vuodet. Lainsäädäntövalta on suurin osin luovutettu EU:lle, rahapolitiikka on sekin annettu pois omista käsistä suomalaisista viis veisaaville globaaleille liikepankeille ja niiden luottoluokitusfiliaaleilleen. Kun kansalaiset antavat valtansa pois, on paljon helpompi isojen poikien keskenään sopia, mitä tehdään; vaikkapa pelastaa saksalaiset liikepankit huonoista bisneksistä, viis kreikkalaisista. Mistä lopultakaan enää voimme itse päättää: Leikkauksia vai lisää velkaa eivät ole vaihtoehdot, ne kytkeytyvät yhteen. Jos ottaa lisää velkaa pitää vielä nöyremmin tehdä, mitä luottoluokittaja sanoo, eli leikata julkisia palveluja, jotta veroilla kerättyä rahaa pääsevät kuppaamaan yksityiset yhtiöt, jotka vievät voiton maasta sinne samaan paikkaan, minne ne valtion lainan korotkin menevät. Lypsykone. :evil:

Minusta kannattaa harjoitella kansalaisvallan käyttöä vielä, kun sitä harvakseltaan saa tehdä, jottei tule sitten yllätyksenä, kun suomi tekee islannit ja alkaa päättää itse omista asioistaan. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:
janx kirjoitti:

Tähän voisi laittaa kyselyn: äänestätkö vaaleissa. En.

Mä tein. Vähän lähti lapasesta, mutta meni onneks PW:n piikkiin. No. Jokaiselle nyt löytyy rastin paikka ja niitä saa laittaa vaikka 10.

Miten tää nyt miun syyks laitettiin, mie vaan kirjootin miten miun pyörää kehuttiin :o

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Viesti Kirjoittaja terppa »

Pastori kirjoitti:
Screen Shot 2015-04-14 at 18.21.22.png

Oho.

Tän gallupin mukaan vihreet saa 100% äänistä. Onks tää joku diktatuuri?

Täs on joku vika, mä klikkasin kans vihreitä ja tulos oli enää 67% :mrgreen:

Mutta joo, tein äänestyslupauksen http://energiaremontti2015.fi/mina-aane ... aremontin/ ja äänestin ehdokasta joka kannattaa Suomeen energiaremonttia. mikä taas tarkoittaa, Että Suomi siirtyisi käyttämään ainoastaan uusiutuvaa energiaa vuoteen 2050 mennessä ja että muutos alkaa välittömästi. Kivihiilestä luovuttaisiin 2025 mennessä, lopuistakin fossiilisista polttoaineista sähkön ja lämmöntuotannossa viimeistään vuoteen 2035 mennessä.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Viesti Kirjoittaja jviirret »

terppa kirjoitti:

Kivihiilestä luovuttaisiin 2025 mennessä

Kiitti vitusti :evil: Siinä menis multa ja tuhansilta SSAB:n suomalaisilta työntekijöiltä työpaikka alta :evil:
Vai halkoja polttamallako masuunit jatkossa lämmitettäisiin :D
Johtaisi käytännössä työttömyyden lisäksi siihen että kaikki suomessa käytettävä teräs tuotaisiin maista joissa käytetään kivihiiltä tuplasti enemmän terästonnia kohti :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Vaalit 2015 - vihreät ja ipu jo mainittu..

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jviirret kirjoitti:

Vai halkoja polttamallako masuunit jatkossa lämmitettäisiin :D

Eiks niit voi lämmittää sillä natomyönteisten hankkimalla venäläisellä ydinvoimalla?

jviirret kirjoitti:

Kiitti vitusti :evil: Siinä menis multa ja tuhansilta SSAB:n suomalaisilta työntekijöiltä työpaikka alta :evil:

2025? Luuletko että duuni säilyy vielä kymmenen vuotta noin ylipäänsä.

Voi se muuten säilyykkin = Kiina yms. varmaan käyttää ite kaiken tuottamansa kaman.

Vastaa Viestiin