Laakereiden huolto.

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
loophole

Laakereiden huolto.

Viesti Kirjoittaja loophole »

Jos joku on joskus pähkäillyt? Miten pestä pieniä kuulia, joita on esimerkiksi takanavassa.(3,2mm)
Minä laitan kuulat, teesihtiin. Siinä ne on hyvä pestä ja kuivata.
Purin osiksi myös konelaakeroidun takanavan. Enkä yhtään liian aikaisin. Tuo valkoinen vaseliini, johon törmään uusia laakereita avatessa, minä en laittaisi sitä mihinkään pyörässäni.
Laitoin kaikkiin laakereihin, punaista vedenkestävää vaseliinia. Autotarvikeliikeestä 5€.
Annostelen vaseliinin pienellä lääke ruiskulla. (0,35€ Apteekista)
t:Tapio.Ä.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Laakereiden huolto.

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Itse putsaan irtokuulat ihan puhtaan rätin sisällä pyörittelemällä ja muut osat kans rätillä. Sitten vaseliini sisään.

Konelaakerit putsaan ottamalla terävällä veitsellä pölysuojan pois ja sitten ruutaan Bräkleen:ä tai vastaavaa ja rätti alla keräämässä valuvat ja roiskeet pois.

Ennen käytin CRC:n grafiitti-moly vaseliinia mutta nykyisin Redline SV-2 synteettistä joka toimii loistavasti myös kylmässä, molemmat toki hyviä kosteuden kanssa.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin