Paasto paasausta

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ekapäivinä jaksaa, jopa paremmin kuin tukevan syönnin jälkeen. Jaksaa sitä vaikka olisi paastonnut pitkäänkin, mutta ei mitään korkea sykkeistä. Työmatkapyöräilyä, kävelyä ja lyhyitä lihaskuntosarjoja oon ite paastotessa harrastanut.

Harmi kun ei oo motivatio nyt kohdillaan osallistua "tähän lähtöön" :(

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:

Mulla on tässä uutuutena inkivääritee = luomuinkiväärii pilkottuna veteen. Hyvin toimii. Ei vielä kyllästytä.

Minä käytin tuota, kun meinasi nuha iskeä pari viikkoa sitten. Ei sitten iskenyt, vaan pakeni paikalta inkiväärin huomattuaan. :D
Jaa, pitäisikö nyt sitten ruveta inkivääriteetä juomaan, enhän minä ole sairas, vaan paastolla. Olen vetänyt tänään lounaaksi lämmintä vettä ja välipaloina kylmää.
No, arvaan, että sekin aika tulee, kun alkaa tehdä mieli makuja –tai siis kokemuksesta tiedän. :mrgreen:

Hommasin hienon raastimenkin tuon inkiväärin raastamiseen tuolloin pari viikkoa sitten. Toimii paljon paremmin kuin mikään aiempi. Tekee valkosipulipuristimestakin aivan tarpeettoman. Claesohlsonilta kympillä.
Kuva
Tuo Claesohlsonin kuva on niin pieni, ettei näy idea, niin kaivoin kalliimman raudan (44€) kuvan, jossa näkyy leikkuuliuskojen muoto. Ne eivät ole kouruja, kuten ennen, vaan höylän teräviä liuskoja, jotka on taivutettu ottavaksi. Vähän pelottava vehje, mutta erinomaisen tehokas. :D
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ai. Tosiaan. Mulla on vuosia vanha samantyyppinen tommoinen suora.
Kuva

Kylmä vesi tuntui tänään ikävältä joten olenkin vetänyt kuumaa tavallista enemmän. Vähän on veto pois näin alkuillasta mutta kyllä se taas vettä lisäämällä tuntuis talttuvan. Mitäs menin lenkille aamulla.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:

Vähän on veto pois näin alkuillasta mutta kyllä se taas vettä lisäämällä tuntuis talttuvan. Mitäs menin lenkille aamulla.

Joo, niin on. Tulin juuri äsken töistä 11 tunnin työpäivän jälkeen. Ei sattunut mikään liian leppoisa päivä aloittaa paasto Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että vesi ja uni auttavat ja huomenna on paljon virkeämpää elämä. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

jori kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Vähän on veto pois näin alkuillasta mutta kyllä se taas vettä lisäämällä tuntuis talttuvan. Mitäs menin lenkille aamulla.

Joo, niin on. Tulin juuri äsken töistä 11 tunnin työpäivän jälkeen. Ei sattunut mikään liian leppoisa päivä aloittaa paasto Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että vesi ja uni auttavat ja huomenna on paljon virkeämpää elämä. :)

No niin –mitäs minä sanoin– nyt on olo virkeä hyvin nukutun yön jälkeen. Vai johtuisiko virkeys siitä, että olen salaa yöllä syönyt unissani kissan paskaa. Ainakin maku suussa viittaa siihen. No, kupin pohjalle oli jäänyt inkiväärihituja. Kuumaa vettä päälle, niin tuli mainio huuhde. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Krapulapäivä kakkonen - kiivaasti olen joka käänteessä juonut lämminta - koska täällä on kylmä = lunta satoi ja lämmöt nollassa. Nyt alkaa jotenkin helpottaa. Aamulla oli vielä hankalampaa.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kolmospäivä. Olo alkaa helpottua - energiaa on hyvin, tänään ei olleskaan väsymystä. Mä oeln ehken ollut vähän tarkempi noissa juomishommissa - täällä idässä on edelleen niin kylmä ettäpyrin juomaan kuumaa aiempaa enemmän. Muistin myös että viimeksikin tuli selkä kipeäksi. Johtuisko siitä että skeidat lähtee liikkeelle ja munuaiset lienee aika kovilla. Pohdittiinko tätä jo aiemmin.

Uusi resepti haudukkeeseen - valkosipulia pilkotaan paloiksi ja vettä päälle. Paastolla ollessakin on oikeus löyhkätä valkosipulille.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:

Kolmospäivä. Olo alkaa helpottua - energiaa on hyvin, tänään ei olleskaan väsymystä. Mä oeln ehken ollut vähän tarkempi noissa juomishommissa - täällä idässä on edelleen niin kylmä ettäpyrin juomaan kuumaa aiempaa enemmän. Muistin myös että viimeksikin tuli selkä kipeäksi. Johtuisko siitä että skeidat lähtee liikkeelle ja munuaiset lienee aika kovilla. Pohdittiinko tätä jo aiemmin.

Uusi resepti haudukkeeseen - valkosipulia pilkotaan paloiksi ja vettä päälle. Paastolla ollessakin on oikeus löyhkätä valkosipulille.

Minulla myös kolmas päivä. Jätin ne inkiväärit pois, kun en viitsinyt kuoria inkivääriä, vaan raastoin kylmästi reunasta. Kuoriosat kelluivat ja tulivat suuhun roskina. Muutaman kupin sitä join. Itse asiassa siihen samaan kuppiin saattoi kaadella lämmintä vettä ainakin neljä kertaa ja vieläkin maistui inkivääriltä. No roskaisuus sen verran hidasti juomista, että jätin pois inkiväärit ja olen juonut tänään vettä kylmänä ja lämpimänä.

LIsäksi join mustan teen, kun kävimme Pyynikin näkötornilla perheen kanssa. Olivat naisväki menossa kesäkengäntekokurssille, mutta katsoimme ajan väärin ja olikin ylimääräinen tunti Pyynikillä. Sehän sopi mainiosti munkkikahvilassa käyntiin. No, minun munkkini oli huono tällä kertaa. En saanut edes sokerimurusta. Vaimo sen sijaan söi kaksi. :mrgreen: Kävelin koiran kanssa tuon kurssiajan Pyynikin Pyhäjärven rantaa. Hiton hienoja paikkoja siellä.

Nyt alkaa selvästi silmä pysähtymään ruoka-aineiden ja jopa ruoan kuvien kohdalle. LUulisi näläksi, jos ei tietäisi. :mrgreen:
Olo on ollut hyvä koko ajan. Töissä ei kuitenkaan jaksa olla täysitehoinen enää 7 tunnin jälkeen illalla. Olen vakuutellut itselleni, että kun ruokatunti jää väliin, tulee töiden tulosta yhtä paljon tuohon mennessä kuin jos välissä viettäisi aikaa ruoan ääressä.

Ai niin, eilen kävimme Henrin, Jeren ja Rikun kanssa Rauhaniemessä saunomassa ja viidesti avannossa. Tänään huomasin, että naamaan oli tarttunut punertavaa väriä. Paistattelimme päivää uikkareissa pihalla jokaisen uinnin jälkeen. Herkkä on nahka näköjään näin aikaisin keväällä.

Vai valkosipulikeittoa saisi syödä. :) Ehkä oikeastaan pitäisi. Vaimo äsken ihmetteli koiran paskan hajua autossa Pyynikiltä takaisin tullessa. Ilmeisesti se suuhun paskonut kissa onkin nyt vaihtunut koiraan. Opiskelijat eivät kuitenkaan maininneet mitään. Kohteliaita. :oops:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Jätin ne inkiväärit pois, kun en viitsinyt kuoria inkivääriä, vaan raastoin kylmästi reunasta. Kuoriosat kelluivat ja tulivat suuhun roskina. Muutaman kupin sitä join. Itse asiassa siihen samaan kuppiin saattoi kaadella lämmintä vettä ainakin neljä kertaa ja vieläkin maistui inkivääriltä. No roskaisuus sen verran hidasti juomista, että jätin pois inkiväärit ja olen juonut tänään vettä kylmänä ja lämpimänä.

Tämän takia mä kuorin inkiväärin ja pilkon palasiksi - ei tule röhnää.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

Kokeilin äsken sen inkiväärin sekoittamista lusikalla. Melkein kaiken sain uppoamaan kupin pohjalle. Pakko oli jotain laittaa veden sekaan, kun tuli nälkä. :)

Hitto kun on hankala olla kotona. Koko ajan tulee ruoka-"refleksejä". Käynyt usein jopa jääkaapilla. Joka puolella kaikki muistuttaa syömisestä. Nyt vasta tuli siis keholle "nälkä". Tämän tietysti kokemuksesta tiedän tarkoittavan sitä, että keho on siirtymässä safe mode tilaan, joka siis on koko paaston tarkoitus. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla myös tänään ylivoimaisesti pahin päivä nälän suhteen. Kaikki tuoksut osuu pahasti nenään. Käytiin lasten kanssa karkkipäivän ostoksilla ja vannoin pyhästi että pitää parin viikon päästä testata mikä salmiakki on parasta. Muutenkin tulee ruokahommia suunniteltua.

Täytyy tunnustaa että maistoin kasviskeiton keitinvettä lusikallisen. Oli hyvää.

Nyt lapset vetää mässyä ja mä taas inkiväärivettä. Joko mä sanoin että toinen maku mulla on pakuri. Vähän toki pelottaa että inkivääri alkaa jossain vaiheessa tuntumaan ikävältä - mutta uskoisin ettei välttämättä.

kerala_inkivaari.jpg

Kävinkin muuten kolme vuotta sitten Intiassa semmoisessa baarissa mikä oli erikoistunut inkiväärillä maustamiseen. Kuvan inkiväärisooda oli aivan taivaallista.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Perhana. Nyt on pienii ongelmii. Haudukkeet on liian stydejä. Pitää vetää tänään pelkkää vettä. Massu tuntuu ärtyneeltä.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:

Perhana. Nyt on pienii ongelmii. Haudukkeet on liian stydejä. Pitää vetää tänään pelkkää vettä. Massu tuntuu ärtyneeltä.

Minä join aamulla kupin tavallista mustaa teetä. En niin vahvana kuin tavallisesti, mutta yhdellä pussilla. Hyvältä maistui. Sen jälkeen ei ole ollut jano, mutta nyt täytyy varmaan mennä keittelemään vettä kaadettavaksi teen perään. Ei vielä ole lounasveden aika, mutta josko vähän kiirehtisi ja joisi lämpimän lounaan näin aikaisin. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Perhana. Nyt on pienii ongelmii. Haudukkeet on liian stydejä. Pitää vetää tänään pelkkää vettä. Massu tuntuu ärtyneeltä.

Minä join aamulla kupin tavallista mustaa teetä. En niin vahvana kuin tavallisesti, mutta yhdellä pussilla. Hyvältä maistui. Sen jälkeen ei ole ollut jano, mutta nyt täytyy varmaan mennä keittelemään vettä kaadettavaksi teen perään. Ei vielä ole lounasveden aika, mutta josko vähän kiirehtisi ja joisi lämpimän lounaan näin aikaisin. :mrgreen:

Mä olen vetänyt aamuisin noin litran. Tuntuu että elimistö käynnistyy paremmin kun on vähän reippaampi aamiainen.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ei oo vielä alkanut iho tulla kuntoon. Nälkä on edelleen jos vedenjuonnista on aikaa. Kyllä tää nyt vähän tsemppiä vaatii. Aivot toimii hyvin.

Vastaa Viestiin