Voiko Suomessa rekisteröidä sähkömopoksi muuten tavallisen pyörän, jossa on yli 250W sähkömoottori?

Tuli vaan mieleen, että jos saakin, sillä ei sitten saa enää ajella pyörätiellä ilman lisäkilpeä "Sallittu mopoille"...
Hopea kirjoitti:Tänä aamuna työmatkalla joku meni pystypyörällä oli julmetun lujaa. Fillarin istuimen alta näkyi taakse päin mopon rekisterikilpi.
Voiko Suomessa rekisteröidä sähkömopoksi muuten tavallisen pyörän, jossa on yli 250W sähkömoottori?![]()
Tuli vaan mieleen, että jos saakin, sillä ei sitten saa enää ajella pyörätiellä ilman lisäkilpeä "Sallittu mopoille"...
Hopea kirjoitti:Tänä aamuna työmatkalla joku meni pystypyörällä oli julmetun lujaa.
Eipäs nyt rinnastella, kuvitella ja nimitellä asioita ja laitteita ristiin miten sattuu, jottei luoda vartavasten vastustusta väärin rinnastetuille laitteille pelkkien hatarien mielikuvien takia.vaaka kirjoitti:Youtubessa olen nähnyt jos jonkinmoisia sähkökulkimia kahdella pyörällä, joiden määrittelemiseen ei tietoni riitä. Kukin voi päätellä, missä mennään, kun on pari kiloWattia sähkötehoa. Yksi moottoripyöräksi mieltämäni teki hiekkaiselta alustalta startissa puolivoltin ja vei kuskilta kengän jalasta. Muistelisin sähkömoposta nähneeni 120 km/h ajovideon. Aika epävakaan näköistä.
E-Cruiser kirjoitti:Hassua, kun on ajellut jo kohta puoli vuosikymmentä kelvejä välittämättä pätkääkään siitä kuka ohittaa kenet ja missä. Että ohitetaanko minut vai ohitanko minä jonkun.
E-Cruiser kirjoitti:...Asia ei ole millään tavoin kiinnostava, en näe sen pointtia...
Hopea kirjoitti:Aiheesta ehkä lisää ensi viikolla. Olen pääsemässä Köpikseen työmatkalle, johon järjestäjä on tilannut jo fillarit valmiiksi. Menemme muutamaankin paikkaan tanskalaisia pyöräteitä ihan pyöräilyoloihin tutustumisen merkeissä.
Hopea kirjoitti:E-Cruiser kirjoitti:...Asia ei ole millään tavoin kiinnostava, en näe sen pointtia...
Minulle se on sillä tavalla kiinnostava, että liikenneammattilaisena se herätti huomioni.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija