MUUTTAMINEN

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tässä mielenkiintoinen aihe. Jokainen meistä on varmaan muuttanut jossain vaiheessa elämää. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä tuskallisempaa se on . Varsinkin kun asunto on viidettä kuukautta myöhässä ja asunot näin sanotusti pakkettien keskellä .
Uskomatonta tämä tavaran määrä , jota annettu , hävietty ja yritetty myydä . Antaminen on näköjään nopein tapa hävittää, silloin löytyy kyllä eri foorumeilta ottajia.
Onneksi tämä , sillä toisen romu on toisen aare . Sanovat jotkut , jotka eivät ole minun varastoja nähneet .
Hävittäminen jatkuu ja taloudelliset menetykset myös. Kun joskus on ostanut muka halvalla . Niin huomaa muuton yhteydessä , ettei tuotakaan ole eres käytetty .
Vaateita kuskasin SPR:le , noin kolme isoo jätesäkkiä . Armoton oli tämä karsinta.
Pyörän osia on sit ängetty mitä mihinkin ja karsittu nurkista .
Ihminen on jonkilainen hamsteri . Johtukoohan tuokin , että lapsena on opetettu säästään kaikki. Jos joskus jopa tartisi . Vitsi tätäkin ideolokiaa. Parempi kierättää nopeasti . Vähän parempaa markiantaloutta itselleni soisin .
Lopuksi älä osta , jos et heti tarvitse . Sillain on muutot helpompia , varastot järjellisempiä .

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nojanalle kirjoitti:

Kun joskus on ostanut muka halvalla . Niin huomaa muuton yhteydessä , ettei tuotakaan ole eres käytetty .

Myydessä sen vasta huomaa että onko saanut halvalla. Jos on saanut halvalla niin ostajia on jonoksi asti vaikka hintaa on enemmän kuin mitä on itse maksanut :D

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja samuel »

Mä niin tunnistan tuon hamstrausominaisuuden itsessäni.
Kaikki yli 20cm sähköjohdonpätkätkin on tallessa "jos vaikka joskus tarttee".

Luopumisen tuska on PAHA.

Nimim. "5 neliötä autotallin lattiaa vapaana, muttei siihen auto mahdu"

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja jori »

samuel kirjoitti:

Mä niin tunnistan tuon hamstrausominaisuuden itsessäni.
Kaikki yli 20cm sähköjohdonpätkätkin on tallessa "jos vaikka joskus tarttee".

Luopumisen tuska on PAHA.

Nimim. "5 neliötä autotallin lattiaa vapaana, muttei siihen auto mahdu"

–Paitsi kyljelleen. :mrgreen:
Autonhan on hyvä olla pihalla, niin sinnekin voi kasata lisää romua. :)
Juttu menee kyllä jotensakin niin, että jollei ole romua, ei saa virikkeitä, eikä tule mitään tehdyksi. –Joskohta ei kyllä sittenkään tule tehdyksi, vaikka sitä romua onkin. :roll:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

VR
Viestit: 44
Liittynyt: 16 Helmi 2015, 18:20
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja VR »

Pjoo, Aikoja siten työkaveri kertoi: sanoin pojalle, vietäskö noita tvaroita kellarista kaatopaikalle ?
Ajoin avolavapakettiauton kelarin luiskaan.
Poika kantoi tavroita lavalle, ja Minä takaisin :mrgreen:

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jori kirjoitti:

Autonhan on hyvä olla pihalla, niin sinnekin voi kasata lisää romua. :)

:shock:
En voinut vastustaa, kun oli loistava tilaisuus olla käsittämättä ajatusta tarkoitetulla tavalla :mrgreen:

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja samuel »

jori kirjoitti:
samuel kirjoitti:

Mä niin tunnistan tuon hamstrausominaisuuden itsessäni.
Kaikki yli 20cm sähköjohdonpätkätkin on tallessa "jos vaikka joskus tarttee".

Luopumisen tuska on PAHA.

Nimim. "5 neliötä autotallin lattiaa vapaana, muttei siihen auto mahdu"

–Paitsi kyljelleen. :mrgreen:
Autonhan on hyvä olla pihalla, niin sinnekin voi kasata lisää romua. :)
Juttu menee kyllä jotensakin niin, että jollei ole romua, ei saa virikkeitä, eikä tule mitään tehdyksi. –Joskohta ei kyllä sittenkään tule tehdyksi, vaikka sitä romua onkin. :roll:

Itseasiassa auton olisi hyvä olla pihalla varsinkin talvisaikaan.
Illalla kun sen ajaa talliin, se vain kerkiää sulattamaan lumensa muttei kuivamaan kunnolla.
Siittähän se ruoste innostuu. Mutta ei mene tämä selitys vaimolle läpi, kun se nyt vaan on kuva lähteä lämpöisellä autolla liikkeelle...

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja PW »

jooseha kirjoitti:
jori kirjoitti:

Autonhan on hyvä olla pihalla, niin sinnekin voi kasata lisää romua. :)

:shock:
En voinut vastustaa, kun oli loistava tilaisuus olla käsittämättä ajatusta tarkoitetulla tavalla :mrgreen:

Nyt häiritsee käsitinkö tämän tarkoitetulla tavalla vai jollain aivan väärällä :? :wink:
nim. ei autotallia - romut autonromussa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Jaan täysin Nojanallen tuskan.

Olen muuttanut juuri, nyt pitäisi saada uudessa asunnossa lattiaa näkyviin niin paljon, että lapset mahtuvat Jouluksi käymään. Olemme saaneet heidät jo uskomaan, että mitään ei saa tuoda ja jos viette jotain lähtiessänne, niin hyvä. Onneksi kaikki ovat vastikään muuttaneet omilleen ja heiltä vielä puuttuu tavaroita, joita meillä on nyt kaksin tai viisin kappalein. :)

Autotalliin en ole vienyt mitään, mitä siellä ei olisi ollut ennenkin. Hyvä minä. 8)

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Mulla on ollut vähän päinvastainen ongelma. Varsinkin autotallin kohdalla. Muutimme reilu vuosi sitten pienestä rivitalokämpästä isoon omakotitaloon, johon kuuluu iso kahden auton autotalli. Kaikki tavarat saatiin kivasti levitettyä ympäri taloa ja jotain piti jopa hankkia lisää.

Mutta autotalli oli tyhjää täynnä. Toiselle puolelle tallia tuli bändikämppä joten toiselle puolelle jäi tilaa pyörille ja muulle askartelulle. Nyt on sitten paljon tilaa ja kaikenlaista voisi tallissa värkätä. Pyöränrakennus projektinkin alotin. Mutta se suuri ongelma oli se, että ei ollut yhtään työkaluja eikä miljoonalaatikkoja täynnä mahdollisesti hyödyllisiä osia. Piti siis aloittaa ihan tyhjästä. Aina kun jotain pientä piti värkätä, niin ensimmäisenä piti lähteä rautakauppaan ostamaan tarvittavia työkaluja. Nyt reilu vuosi myöhemmin alkaa jo olemaan jonkinlainen valikoima työkaluja, mutta silti aina välillä tarvitsee jotain, mitä en ole vielä tullut hankkineeksi. Kauhean kalliiksihan tämä tulee, mutta onpa sitten jatkossa työkaluja mitä käyttää.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Harrastaminen ei ole koskaan kallista. Se vaan on luonollinen osa ,jatkuvaa kiertokulkua lompakon tasapainoilun kansa. :wink:
Jos luulee että nyt mulla on kaikki työkalut , niin kohta on uusi tarve .
Hyvä tässä muuttamisessa on että olen tehnyt löytöjä ,omista varastoistani . :mrgreen: Vaimo sitä oikeen nauraa. Kun jotain on kaksin kappalein . Mutta minkäs sille aina muistaa , että tuokin tuli jo hamsrattua. Jos vaikka joskus tartee. :oops:

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Jos rahaa jää, harrastukset on valittu väärin. :wink:

Olen mä silti Saukille vähän kateellinen siitä, että on kaksi autotallia harrastustiloina. Mulla on viimeksi ollut tuollainen muutto silloin kun muutettiin lasten kanssa kaksiosta kunnon perheasuntoon. Silloin piti hankkia jotain lisää ja vielä oli tyhjää tilaa. Kyllä vuodet senkin sitten hoitivat...

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja jviirret »

"tyhjä tila on turhaa tilaa..."

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Tavaroilla on taipumusta täyttää käytettävissä oleva tila.

Menoilla on taipumusta kasvaa tulojen suuruisiksi.

Huoh. :(

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MUUTTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Voihan vitsi . Tuli muutettua , kiitos ystäville. :lol: Lähes kahdenkymmenen muutajan voimin se tehtiin . :roll:
Minä sain leikkiä työnjohtajaa, muuttajat kantoivat tavarat kuin muurahaisparvi. Kiitos heille siittä . :wink:

Vastaa Viestiin