Hiihto

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Hiihto

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Aloitin yleisemmällä aiheella, vaikka minulla on ihan tietty kysymys nyt ajankohtainen. Leviää tämä keskustelu kuitenkin...

Kävin talven ensimmäisellä hiihtolenkillä. Jäi lyhyeksi, kun Salomon-side alkoi temppuilemaan. Tähän aikaan talvesta lähdetään umpihangessa. Hiihdettyäni pari sataa metriä toinen side päästi yhtäkkiä monon irti. Yritin painaa takaisin, kuului ihan normaali kiinnittymisen ääni. Sitten kiinnitys taas irtosi. Sama toistaen kymmenen kertaa... :evil:

Siirryin pois hangesta, kaivelin monon pohjan ja siteen niin lumettomaksi kuin sain. Uudelleen kokeillessa sama ilmiö. Se siteen avaava painike siinä etureunassa jäi ihan vähän eteen kengän kiinnittyessä. Taputtelin sitä (nyrkillä) paremmin paikalleen. Sainkin sen painumaan sen verran, että kiinnitys piti taas. Palasin kiroillen kotiin ja toin sukset sisään sulamaan. Jatkan joku toinen päivä

Mikä tämän teki? Mekanismissa puuterilunta? Ei ole ennen käynyt, minulla on kolmet sukset näillä samoilla siteillä. Aina kun kengän on saanut painetuksi kokonaan lukkoon, se on jäänyt kiinni ja pysynyt kunnes olen sen itse irroittanut.

Nyt lunta on täällä etelässäkin niin paljon, että hiihtämään pääsee ainakin toisen kerran. 8)

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Hiihto

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Liekö lukkiutunutkaan alunperin :? Automaattisiteet tuntuvat aukeavan herkästi, jolleivat ole aivan pohjassa.

Vastaa Viestiin