UIMALASIT

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

UIMALASIT

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

https://www.google.fi/search?q=uimalasi ... asit+arena
Tänään ostin uudet uimalasit moneen vuoteen . On sillä alalla roima kehitys . Kerrankin sellainen pinnoitus lasien sisäpinnalla , ettei voi kun kehua. Ei huuru yhtään , joka on mukava ominaisuus kaikkinensa .
Toinen on materiaalin mielyttävyys iholla . Ei kovaa muovitiivistettä painamassa ikävästi .
Parasta on että pysty uimaan puolituntia , ettei näkö sumennu huonon näkyvyyden takia .
Kannatti "hukata" Nokialla vanhat jonnekin . Oli syy siirtyä nykyaikaan. :oops:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: UIMALASIT

Viesti Kirjoittaja jori »

Nojanalle kirjoitti:

https://www.google.fi/search?q=uimalasi ... asit+arena
Tänään ostin uudet uimalasit moneen vuoteen . On sillä alalla roima kehitys . Kerrankin sellainen pinnoitus lasien sisäpinnalla , ettei voi kun kehua. Ei huuru yhtään , joka on mukava ominaisuus kaikkinensa .
Toinen on materiaalin mielyttävyys iholla . Ei kovaa muovitiivistettä painamassa ikävästi .
Parasta on että pysty uimaan puolituntia , ettei näkö sumennu huonon näkyvyyden takia .
Kannatti "hukata" Nokialla vanhat jonnekin . Oli syy siirtyä nykyaikaan. :oops:

Onneksi olkoon. Kehitys kehittyy toisinaan parempaankin suuntaan. :D

Minua on mietityttänyt uimalasiesi merkin:"arena" (suomeksi "areena") -sanan outo etymologia. Tuo sana kun tarkoittaa hiekkaa, sitten hiekkakenttää, missä sirkustemppuja ja muita koitoksia järjestettiin. Sitten noiden kenttien laidoille tehtiin yleisölle katsomorakenteita. Nyt se on alkanut tarkoittaa jäähalleja ja muita lattiallisia urheilurakennuksia ja viimeisimpänä meillä Hervannassa monikerroksista toimistorakennusta :shock: (Keskus areena). Miten ihmeessä se voi vielä olla uimavarustemerkkikin –hiekkauimareilleko alkujaan. Olisi luullut "acqua"-nimen sopivan paremmin. On siinä ollut hiekalla venymistä. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: UIMALASIT

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä yllätyin kesällä kun olin unohtanut omat Hilcot kotiin ja lasten lasit myös. Menin ekaan kauppaan ja siellä oli edullisesti ihan okei laseja - ja peräti mulle myös = oikeilla voimakkuuksilla olevat uimalasit. Ja mikä parasta hinta oli parikymppiä. Kolmannes muinoin hankituista Hilcoista.

Vastaa Viestiin