Mistä ilmainen sähköpostiosoite?

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mistä ilmainen sähköpostiosoite?

Viesti Kirjoittaja yaana »

jori kirjoitti:
mika kirjoitti:

Mitä mieltä olet itse?

Itse en ole livenä nähnytkään, mutta foorumit on pullollaa kiroilua.

Voihan sitä saada sellaisen käsityksen, koska useammin annetaan negatiivista palautetta kuin käydään sanomassa, että asia on ihan okei. Win 8 ja 8.1 oli kömpelöitä välivaiheen käyttiksiä, mutta peruskäyttäjällä win 10 on ihan hyvä.
Anteeksi. Turhaudun vain tämmöisistä "joku muu on sanonut niin, joten näin sen täytyy olla" ajatuksista. Levitetään mielikuvaa, joka ei perustu edes omaan kokemukseen.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Mistä ilmainen sähköpostiosoite?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Jos jotain hyvää haluaa kympistä sanoa, niin se on nopeampi peleissä kuin 8.1.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Mistä ilmainen sähköpostiosoite?

Viesti Kirjoittaja jori »

Miten W10, tai mikään muukaan windowsviritys, on helpottanut elämää xp jälkeen. Onko päivitykset maksaneet tuottamansa lisätyön elämän helpottumisena takaisin. Jokainen on vaatinut uuden käyttöliittymän omaksumista ja muuta virtittelyä. Tässä puhuttiin elämän helpottamisesta vanhuksilla ja minusta uudet windowsit ja niiden päivitysrumba eivät ole elämää helpottaneet.

Anteeksi, minäkin turhaudun, kun hoetaan markkinointihokemia ajattelematta, mistä edes keskustellaan. "Ihan hyvä" ei ole vielä "elämän helpottamista". Eikä W8 pinteestä pois päästäminen ole elämän helpottamista muille kuin niille, jotka uskoivat markkinointipuheita ja laittoivat kasin.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Mistä ilmainen sähköpostiosoite?

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jori kirjoitti:

Miten W10, tai mikään muukaan windowsviritys, on helpottanut elämää xp jälkeen.

Niin, W-alkuisten käyttöjärjestelmien lisäksi on olemassa myös O- ja L-alkuisia käyttöjärjestelmiä. En aio vakuuttaa ketään siitä, mikä näistä on paras tahi käyttökelpoisin, vaan jokainen saa itse vakuuttua omalla tavallaan. Eli se, mikä tuntuu hyvältä, voi hyvinkin olla paras. Tämä pätenee myös muihin elämän alueisiin... ja saattaa koskea myös nojapyöriä.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mistä ilmainen sähköpostiosoite?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Vaikka Apple nyt onkin iso paha susi. Niin on nää niiden tietokoneet ja niiden käyttis nyt aika kiva yhdistelmä. Vuodesta -93 olen näitä käyttänyt (vanhin MacOS joka mun koneista vielä käynnistyy - on joku kutosversio). Välillä on pitänyt Win koneita käyttää. Tälläkin hetkellä vähän pidää WIN maailmassa ola. Selviän juuri, mutta hankalampaahan se on.

Linuxia olen tutkinut - viimeksi noin 10v sitten Mandrake distroilla. Aika identtinenhän se ulkoisesti oli winukoiden kanssa - mutta sutjakampihan se oli vanhalla koneella. Yellow dogin laitoin jollekin vanhalle mäkille myös.

Nyt aattelin etten harrastaisi tietokoneita vaan pelkästään käyttäisin. Toki pitää olla kavereiden mäkkituki, mutta ei nyt niin kovin kamalan paljon sitä ole.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Mistä ilmainen sähköpostiosoite?

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:

Vaikka Apple nyt onkin iso paha susi. Niin on nää niiden tietokoneet ja niiden käyttis nyt aika kiva yhdistelmä. Vuodesta -93 olen näitä käyttänyt (vanhin MacOS joka mun koneista vielä käynnistyy - on joku kutosversio). Välillä on pitänyt Win koneita käyttää. Tälläkin hetkellä vähän pidää WIN maailmassa ola. Selviän juuri, mutta hankalampaahan se on.

Linuxia olen tutkinut - viimeksi noin 10v sitten Mandrake distroilla. Aika identtinenhän se ulkoisesti oli winukoiden kanssa - mutta sutjakampihan se oli vanhalla koneella. Yellow dogin laitoin jollekin vanhalle mäkille myös.

Nyt aattelin etten harrastaisi tietokoneita vaan pelkästään käyttäisin. Toki pitää olla kavereiden mäkkituki, mutta ei nyt niin kovin kamalan paljon sitä ole.

Ihmiset tuntuvat unohtavan, että Android on Linux –maailman kirkkaasti yleisin käyttöjärjestelmä. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Mistä ilmainen sähköpostiosoite?

Viesti Kirjoittaja mika »

jori kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Vaikka Apple nyt onkin iso paha susi. Niin on nää niiden tietokoneet ja niiden käyttis nyt aika kiva yhdistelmä. Vuodesta -93 olen näitä käyttänyt (vanhin MacOS joka mun koneista vielä käynnistyy - on joku kutosversio). Välillä on pitänyt Win koneita käyttää. Tälläkin hetkellä vähän pidää WIN maailmassa ola. Selviän juuri, mutta hankalampaahan se on.

Linuxia olen tutkinut - viimeksi noin 10v sitten Mandrake distroilla. Aika identtinenhän se ulkoisesti oli winukoiden kanssa - mutta sutjakampihan se oli vanhalla koneella. Yellow dogin laitoin jollekin vanhalle mäkille myös.

Nyt aattelin etten harrastaisi tietokoneita vaan pelkästään käyttäisin. Toki pitää olla kavereiden mäkkituki, mutta ei nyt niin kovin kamalan paljon sitä ole.

Ihmiset tuntuvat unohtavan, että Android on Linux –maailman kirkkaasti yleisin käyttöjärjestelmä. :)

Minun vuoro nipottaa :D
Android on käyttöliittymä, ei käyttöjärjestelmä. Javalla rakennettu Linuxin päälle. Linux taas perustuu Linus Torvalsin kehittämään kerneliin sekä GNU allianssin avoimen lähdekoodin käyttöön. Kaikki ovat esimerkkejä jakamistaloudesta. Mahdollistavat edulliset laitteet ja distruptoivat perinteiset toimijat kuten Nokian puhelimet. Ilmaisen kanssa on paha kilpailla. Jos käytät jotain ilmaista, sitten vain kärsit mainoksista (jotka voit kyllä aika lailla suodattaa pois). Kohdennettu mainonta on kyllä siitä mukavaa että ei tule enää sinisten pillereiden mainoksia. Siinä muuten yksi mukava terveysvaikutus lisää nojapyöräilyyn. Perinteisillä pyöräilijöillä on tutkimusten mukaan ongelmia saada "lippu salkoon" kun penkki painaa paikkoja :D

MikaR

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Mistä ilmainen sähköpostiosoite?

Viesti Kirjoittaja jori »

mika kirjoitti:

Kohdennettu mainonta on kyllä siitä mukavaa että ei tule enää sinisten pillereiden mainoksia. Siinä muuten yksi mukava terveysvaikutus lisää nojapyöräilyyn. Perinteisillä pyöräilijöillä on tutkimusten mukaan ongelmia saada "lippu salkoon" kun penkki painaa paikkoja :D

Nekö Pfizserillä ja Googlella tietävät, ettei nojapyöräilijä tarvitse sinisiä. :shock:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Mistä ilmainen sähköpostiosoite?

Viesti Kirjoittaja mika »

jori kirjoitti:
mika kirjoitti:

Kohdennettu mainonta on kyllä siitä mukavaa että ei tule enää sinisten pillereiden mainoksia. Siinä muuten yksi mukava terveysvaikutus lisää nojapyöräilyyn. Perinteisillä pyöräilijöillä on tutkimusten mukaan ongelmia saada "lippu salkoon" kun penkki painaa paikkoja :D

Nekö Pfizserillä ja Googlella tietävät, ettei nojapyöräilijä tarvitse sinisiä. :shock:

Ehkä haluavat varmistaa että nojapyöräilijöitä ei tule lisää?
MikaR

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

Vastaa Viestiin