Isot kuvat foorumille.

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja Saukki »

eemeli kirjoitti:

Kännykällä otetun kuvan saa laitettua oikein mukavasti foorumille tapatalkin kautta. Taitaa pienentää automaattisesti sopivaksi. Muuten kyllä luen foorumin mieluummin selain versiona, jos vain mahdollista...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tapatalk taitaa itseasiassa tallentaa kuvat johonkin omalle palvelimelleen ja ainoastaan linkittää sen tänne foorumille. Siinä on riskinä se, että se linkki joskus lakkaa toimimasta, eikä kuva enään näy. Mutta helppoahan se kyllä on Tapatalkilla kuvia postailla.

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1999
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Näkymiä matkan varrelta

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Pastori kirjoitti:

<huumori>
"Sijoitin rahaa älypuhelimeen - mutten viitsi opetella käyttämään. Sama homma on tossa uudessa telkkarissa, autossa ja induktioliedessä."
</huumori>

Hahhah! Juuri noin se on.

Älypuhelimeen saa kuvien pienennysapsin.

Ja jos ei saa, niin linuxiin ainakin:

Koodi: Valitse kaikki

mogrify -sample 800x800 -quality 80 foo.jpg

Eikä maksa mitään... Tämä se vasta on todellista kommunismia!

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja PW »

Miun puhelimen kamerassa on valmiina asetus, ottaa pieniä kuvia ja ne saa heitettyä suoraan foorumille - kun ei taito ja ymmärrys muuhun riitä :oops: Enkä niitä isompia kuvia mihinkään tartte.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nykypuhelinten perusasetuksissa onkin maksimikokoa pienempi resoluutio valmiiksi.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Mä en löydä iPhone 5 maksimikokoa pienempää asetusta. Pika googlailun jälkeen löytyi kuitenkin image size appstoresta. Äkkiseltään tuntuisi siltä, että meikäläinenkin voisi osata käyttää

Testikuva pienennettyä...

Liitteet
IMG_0015.JPG
IMG_0015.JPG (47.6 KiB) Katsottu 4560 kertaa

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1999
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

eemeli kirjoitti:

Mä en löydä iPhone 5 maksimikokoa pienempää asetusta. Pika googlailun jälkeen löytyi kuitenkin image size appstoresta. Äkkiseltään tuntuisi siltä, että meikäläinenkin voisi osata käyttää

Ei kukaan haluakaan ottaa maksimikokoa pienempiä kuvia, koska niitä puuttuvia pikseleitä ei enää mistään kuviin takaisin saa. Kuvat otetaan tietenkin aina suurimmalla mahdollisella resoluutiolla. Jos sitten tarvitaan pienempiä kuvia, ne pienennettäköön vartavasten jälkikäteen niin, että alkuperäinen suuriresoluutioinen kuva pysyy tallessa ja vahingoittumattomana.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ajarmala kirjoitti:

Ei kukaan haluakaan ottaa maksimikokoa pienempiä kuvia

Paitsi minä ;) Mahtuu pienempään tilaan, liikkuvat piuhoja pitkin nopeammin, on suoraan käytettävissä somessa/foorumeilla ja ei ne oo kännykän optiikan läpi otettuna yhtään sen parempia, olipa koko 20Mpix tai 2Mpix. Erillisellä ohjelmalla pienetely kuulostaa työläältä, mä oon laiska ja turhan tiedon(pikselien) kerääminen ei kuulosta omalta harrastukselta.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jviirret kirjoitti:
ajarmala kirjoitti:

Ei kukaan haluakaan ottaa maksimikokoa pienempiä kuvia

Paitsi minä ;)

Ja minä.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja PW »

Vilijami kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
ajarmala kirjoitti:

Ei kukaan haluakaan ottaa maksimikokoa pienempiä kuvia

Paitsi minä ;)

Ja minä.

Hep ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja jooseha »

ajarmala kirjoitti:

Ei kukaan haluakaan ottaa maksimikokoa pienempiä kuvia, koska niitä puuttuvia pikseleitä ei enää mistään kuviin takaisin saa.

Omat tarpeensa tietävä realisti haluaa ja Ammattilaiset eivät vastaavasti näe pienentämistä ongelmana. Muilla voi olla tarve työntää serverille 7 megan kuva vaikka kaikki oleellinen mahtuisi 30 kilotavuun :roll:
Mä kuvaan tarpeen mukaan. On meinaan kamerassa ja puhelimessa säädöt ;)
Olen pyrkinyt tietoisesti varmuuden maksimoimisesta eroon myös tässä asiassa. Säästää kummasti vaivaa.

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1999
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jviirret kirjoitti:

Paitsi minä ;) Mahtuu pienempään tilaan, liikkuvat piuhoja pitkin nopeammin, on suoraan käytettävissä somessa/foorumeilla ja ei ne oo kännykän optiikan läpi otettuna yhtään sen parempia

<huumori>
Siis jos ilmalaiva Hindenburg olisi juuri laskeutumassa Raahen rantakentälle ja se sattumalta syttyisi tuleen, niin sinä kuvaisit tapahtuman VGA-resoluutiolla 640x480 pikseliä? :?

Ei vaiskaan, olisivathan ne kuitenkin värillisiä kuvia! Vety palaa upeasti punaisella liekillä ;-)
</huumori>

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ei tietenkään, kun mustavalkoisena, koska niinhän se videoitin alun perinkin poksaus New Jerseyssä muistaakseni. Lienee filmille vielä kuvattu ja sitä ominaisuutta eivät vielä ole lisänneet kännyköihin, joten historiallisuus on vähän niin ja näin, mutta antaa edes daedeellisen vaikutelman mustavalkoisuus :-P

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: RE: Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ajarmala kirjoitti:

Siis jos ilmalaiva Hindenburg olisi juuri laskeutumassa Raahen rantakentälle ja se sattumalta syttyisi tuleen, niin sinä kuvaisit tapahtuman VGA-resoluutiolla 640x480 pikseliä? :?

Jos tuommoinen tapahtuisi niin siitä olisi netissä tosi harrastajien ottamia 100Mpix kuvia läjäpäin :) Itse voisin seurata väriloistetta livenä kun ei tarvis keskittyä jokaisen pikselin kontrastiin ja värikylläisyyteen focuksesta puhumattakaan.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja Saukki »

ajarmala kirjoitti:

niitä puuttuvia pikseleitä ei enää mistään kuviin takaisin saa.

Tässäpä se syy miksi kameralla pitää aina kuvata täydellä resoluutiolla.

Mä en ihan ymmärrä ihmisiä, jotka ostavat kalliin älypuhelimen, koska siinä on kamera (nykyään puhelimissa on jo ihan ok kameroita), sitten kuvaavat kuvia jollain huonoilla asetuksilla ja sitten valittavat, että kännykkä kameroissa on niin huono kuva.

Se on uskomatonta tuhlausta olla käyttämättä kameran koko potentiaalia. :evil:

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Isot kuvat foorumille.

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Voihan ne muut asetukset, lähinnä valkotasapaino ja tarkennus säätää kuntoon vaikka ottaisikin vain 2Mpix kuvia. 20Mpix kuva automaattiasetuksilla antaa huonomman lopputuloksen ja suuremman tiedoston.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin