Greencyclen sähkösetti

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja Api »

Kyllähän pilkkimiehet vähän huolestuneen näköisinä katteli, kun painelin apajille hirmu vauhtia.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Api kirjoitti:

Semmoinen pienen pieni tenkkapoo oli sähköistyssarjan asennuksessa, että moottorin johto jäi liian lyhyeksi kun säädin oli sijoitettuna oletettavasti ensisijaiseen paikkaansa satulan takaosan alle mukana toimitettuun satulapussukkaan. Vaikka pyörä on pienempää runkokokoa. Laitoin sen sitten vähän hätäisesti satulan nokan alle jossa se vähän hipoo reisiä. Kesäksi pitää keksiä jotain.

Eli sulla on se 500W vaihdesarja? Jos on, niin sulla on sama säädin kuin mulla. Itsellä on tuon 500W-suoravetosarjan kanssa just päinvastainen ongelma, vähän työlästä aina teipata se kaksi metriä ylimääräistä johtoa jonnekin. Johtojen pituus on "riittävä", jopa pitkään kinneriin, eikä sellaista seitsemännapaista johtoa oikein tee mieli yrittää lyhennellä.

Säädintä älä laita mihinkään tiiviiseen pussukkaan, varsinkaan kesällä. Kuumenee helposti liikaa. Itsellä oli suunnitelma pinnata tuo oma motti pienempään vanteeseen joka olisi puolestaan taas mahdollistanut selkänojan kallistamisen taakse lisää, mutta suunnitelma vähän hyytyi kun mistään ei oikein saa lyhyempiä 3mm pinnoja kuin 154mm. Tarvitsisi suunnilleen 135mm.

Edit: tuolta löytyisi custom-pinnat: http://www.central-wheel.co.uk/price_li ... e_list.pdf

ja tuolta Suomesta: http://wheelfactory.fi/index.php/fi/mit ... -00mm.html

Toinen vaihtoehto olisi ostaa sellainen pelkkä 500W-vaihdemoottori jenkeistä E-Bikekitiltä 180 taalaa, ja pinnata sitten se toiseen vanteeseen. Se vaihdemoottori on pienempi, niin pinnoja löytyisi taas ja siinä olisi lähes tupla vääntömomentti ja pari kiloa kevyempi. Kestävyys ei tietenkään samalla tasolla pitkän päälle kuin suoravedossa. Se kävisi suoraan tuohon säätimeen. Hienosti olet topannut akun. Yllättävän paljon joku 10Ah/48V-pakka itsellä kesällä lämpeää jos antaa hanaa. 40Ah-kasa ei enää juurikaan.

Viimeksi muokannut E-Cruiser, 08 Tammi 2017, 09:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja Api »

Alennusvaihteellinen 500w moottori on minulla.

Olen pitänyt säädinpussukan yläosan vetoketjua raollaan, lisäksi pussin pohjaan tuli tehtyä reikä johtoja varten, niin tuuletus lienee riittävä talvella. Vissiin pitää sitten varmuuden vuoksi tehdä kesäksi joku hyvin tuuletuva suoja, jossa on vähän ilmatilaa ympärillä.

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja Api »

Olen tuota säädintä sormella koitellutkin oikein reilun kuormittamisen jälkeen - ei ole tuntunut lämpimältä.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Api kirjoitti:

Olen tuota säädintä sormella koitellutkin oikein reilun kuormittamisen jälkeen - ei ole tuntunut lämpimältä.

Hyvä. Vaihdemoottorin hyötysuhde on hitaissa nopeuksissa sen verran parempi, vaikuttanee asiaan. Kokeile kesällä myös.
Suoravedon kanssa 160kg risteilypainolla säädin on kuin kekäle kesällä jos antaa hanaa pitkään ylämäkeen, vaikka on avoimessa tilassa.
Pitkän ylämäen kiipeäminen hitaasti on se mikä säädintä kuumentaa, ja moottoria.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja Härski »

Ekös se moottorinohjain ole näissä se eniten lämpenevä kikkare? Joten hätäsesti ajateltuna se kannattais talvella sijoittaa akkujen kanssa samaan boksiin eristeiden sisälle. Ja kesällä sit siirtää hyvin jäähtyvään paikkaan..

Vielä kun sen moottorin sais talveksi sinne akun sisään.. =)

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja Api »

Härski kirjoitti:

Ekös se moottorinohjain ole näissä se eniten lämpenevä kikkare? Joten hätäsesti ajateltuna se kannattais talvella sijoittaa akkujen kanssa samaan boksiin eristeiden sisälle.

Taisi tämän ketjun aloittajalla olla tämmöinen akku/säädin yhdistelmä. Menis aika hankalaksi rankennella jotain vastaavaa oman runkoakun yhteyteen, johtosavotta ja kaikki...

Tänään muutama tunti jäällä, pakkasta 3 astetta, akun eriste ja lämmitin oli päällä. Ajoja tuli n.17km, useita pysähdyksiä n.15 min.pituisia ja vielä ennen kotiinpaluuta olin n.tunnin parkissa. Akkulämpömittari näytti koko ajan vähintään 4-5 plussaa paitsi 5km viimaisen kotimatkan päätteeksi näytti plus 3.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kehittelisin tuota ideaa niin, että akku ja säädin olisi lähekkäin, mutta eivät kiinni toisissaan. Talvella vaan päälle yhtenäinen lämpöeristetty kotelo ja kesällä ilman koteloa. Ei tarvis siirrellä ja piuhoittaa mitään.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja Api »

Täytyy pistää lämpömittari kokeeksi säädinpussukkaan, niin saa vähän osviittaa, saako siitä merkittävästi lämpöä.

sompi
Viestit: 82
Liittynyt: 15 Marras 2015, 12:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja sompi »

Itselläni kontrolleri on suunnilleen tätä vastaavassa muovikotelossa:
http://www.ebay.com/itm/Controller-Box- ... SwOyJX8L0f
Kontrolleri mahtuu boksiin juuri ja juuri. Tilaa jää ainoastaan pitkittäissuunnassa. Omassa kotelossa on tosin ainoastaan yksi reikä johdoille ja se osoittaa viistosti alapäin (ajosuuntaan). On ollut tarkoitus hankkia lämpömittari jolla voisi seurata tuon boksin lämpötilaa mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Tulee kesällä enemmän ajankohtaiseksi.

kotelo.jpg

Akulle ostin juuri Tokmannilta makuualustan josta koitan tehdä suojan:
https://www.tokmanni.fi/makuupussit-ja- ... Group=3201
Melko ohutta mutta tuo kiiltävä pinta tuntuu käteen todella lämpimältä eli jos sen laittaisi sisäpuolelle. Ainoa ongelma on tarakkalaukun suhteen, kun sinne väliin tuo ei taida aivan mahtua eli toinen kylki jäänee avoimeksi, tosin laukku tietysti edessä.

Performer JC70 (Savenmaa Taipale trike) 2015-17
Cruzbike Silvio S30 2017

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kuva

Jori siinä on teesäiliö, josta voi ryystää reissun jälkeen sisällön.

Jaaha uusi kännykkä ja Eka kuvan linkitys ei wörki. Maxin konekiväärin piipun nestejäähdytysvaipasta yritin kuvaa linkittää.

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja Api »

Hyvä tietää, että bokseja saa valmiina.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Duoda duoda, olisiko loogista lämmittää moottorin lämmöllä akkua talvella ja erottaa ne toisistaan kesällä?

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja Api »

Tarve on sen verran pieni ettei kovin kummoisia virityksiä viitti tehdä.

Teippasin lämpömittarin anturin säätimen johdottomaan päähän ja panin satulalaukun vetskarin kiinni. Parin asteen pakkasessa aika kovassa tuulessa ajelin 150w avustuksella pitkän pätkän. Lämpömittari näytti 11 astetta.
No, tulipahan mitattua niin ei tarvi tuota enää ainakaan ennen helteitä miettiä.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Greencyclen sähkösetti

Viesti Kirjoittaja TMS »

TMS kirjoitti:

Tämä homma nytkähti tuossa joulun jälkeen eteenpäin. Kaupan perumista kun ehdotin, niin sitten tuli korjaushommaankin intoa. Pahoittelivat hidasta reagointia viesteihin ja kertoivat että heillä on ollut kova kiire ja uudelleenjärjestelyjä firmassa.

Asia ratkesi sillä että Greencycle lähetti minulle uuden ohjausyksikön. Ruuvasin sen kiinni ja sen jälkeen on sähköt jälleen pelanneet. Minulla on siis sellainen runkoakun telakan yhteyteen rakennettu ohjausyksikkö. Ecruiser tuossa varoittelikin ettei ohjausyksikkö saa mihinkään koteloon laittaa piiloon liiallisen lämpiämisen takia. Tätä asiaa oli kuitenkin mietitty tässä tapauksessa sillä kun avasin vanhan telakan ihan mielenkiinnosta, niin siinä oli siis piirilevyt ym. komponentin ruuvattu kiinni alumiiniseen rivoitettuun levyyn, jonka tarkoitus on epäilemättä pitää lämmöt kurissa.

Uuden ohjausyksikön kanssa homma toimi reilun viikon ja sitten ykskaks viime tiistaiaamuna tulikin vaan vikakoodi 01 näyttöön vaikka mitä teki eikä avustus lähtenyt toimimaan. Lähetin taas sähköpostia Greencyclelle ja he lähettivät minulle nopeasti uuden johdon LCD-näytön ja ohjausyksikön välille, kun epäilivät että vika voisi olla siinä. Ja niin se kai sitten olikin, sillä uudella johdolla kaikki on jälleen toiminut niin kuin pitää. Toivotaan että tämä oli nyt ratkaiseva korjaus jolla homma toimisi hieman kauemmin kuin edellisellä korjauksella.

Vastaa Viestiin