Sivu 4/4

Re: Greencyclen sähkösetti

Lähetetty: 14 Tammi 2017, 19:18
Kirjoittaja TMS
Api kirjoitti:
Härski kirjoitti:

Ekös se moottorinohjain ole näissä se eniten lämpenevä kikkare? Joten hätäsesti ajateltuna se kannattais talvella sijoittaa akkujen kanssa samaan boksiin eristeiden sisälle.

Taisi tämän ketjun aloittajalla olla tämmöinen akku/säädin yhdistelmä. Menis aika hankalaksi rankennella jotain vastaavaa oman runkoakun yhteyteen, johtosavotta ja kaikki...

Joo juurikin näin on tuossa omassa runkoakussa ja sen telakkaan integroidussa moottoriohjaimessa. Täytyisi vaan virittää joku kevyesti eristetty pussukka koko kokonaisuuden päälle niin akku pysyisi varmaan ihan hyvin lämpimänä ainakin muutaman tunnin ajon ajan.

Greencyclen ohjeissa on muuten kielletty akun säilytys pakkasessa, joten vaikka se hieman vaivalloista onkin, niin olen kyllä ottanut akun sisään lämpimään pyörän seisoessa. Tämä tulee muutenkin aika luonnostaan sillä minulla ei akku tunnu riittävän kahden työpäivän ajoihin, vaan se pitää ladata joka päivälle uudestaan. Tai no voisi se ehkä kaksikin päivää kestää, jos käyttäisi apua säästeliäästi. Mutta kun sitä on tällainen narujalka niin pitää ottaa kaikki irti mitä moottorista lähtee :wink:


Re: Greencyclen sähkösetti

Lähetetty: 16 Tammi 2017, 15:23
Kirjoittaja vaaka

Tuohon ei voi sanoa kuin, että piiiiiiiiiiiip!!!!! :mrgreen:


Re: Greencyclen sähkösetti

Lähetetty: 13 Helmi 2017, 20:57
Kirjoittaja Api

Lyhytaika-ajastin onpi aika kätevä käyttöinen apuväline akkujen lataamisessa.
"Katkaisee virran automaattisesti tietyn ajan kuluttua"
http://www.clasohlson.com/fi/Lyhytaika- ... r365574000

9142895050782.jpg
9142895050782.jpg (13.85 KiB) Katsottu 5781 kertaa

Re: Greencyclen sähkösetti

Lähetetty: 13 Helmi 2017, 23:38
Kirjoittaja samuel
TMS kirjoitti:

Greencyclen ohjeissa on muuten kielletty akun säilytys pakkasessa, joten vaikka se hieman vaivalloista onkin, niin olen kyllä ottanut akun sisään lämpimään pyörän seisoessa. Tämä tulee muutenkin aika luonnostaan sillä minulla ei akku tunnu riittävän kahden työpäivän ajoihin, vaan se pitää ladata joka päivälle uudestaan. Tai no voisi se ehkä kaksikin päivää kestää, jos käyttäisi apua säästeliäästi. Mutta kun sitä on tällainen narujalka niin pitää ottaa kaikki irti mitä moottorista lähtee :wink:

Mulla on 18650-kennoja joihin löysin speksit netin syövereistä.
Läppäristä purettuja:
Ladattu täyteen 25 asteen lämmössä niin -10 asteessa kapasiteettia käytössä 50%
Käyttölämpötila -10 - +60 astetta, latauslämpötila 0 - +45 astetta

Porakoneesta puretut kennot:
-20 asteessa 60% kapasiteetti
Käyttölämpötila -20 - +60 astetta
latausläpötila 0 - +50 astetta

Jossain kohtaa mainittiin 3 tunnin aika lämpötilan tasaantumiseen.
Tämä siis irtokennolle, akkupaketti varmaan kannattaa pitää lämpösessä pidempään jos se on pakkasessa ollut.

Tossa koko speksitiedosto:

INR18650-15M.pdf
(211.89 KiB) Tiedosto ladattu 150 kertaa

Re: Greencyclen sähkösetti

Lähetetty: 01 Heinä 2017, 14:07
Kirjoittaja Nojanalle

Eilen juttelin Liikenneturvan sällin kansa satamassa . Hän sano että jos ajoneuvossa , siis polkupyörässä on maastoon soveltuvat renkaat . Trafin uuden tulkinnan mukaan sillä saa ajaa samallalailla liikenteessä . Vaikka olisi 1000W moottori avustamana . Eikä tarvitse mitään muutoksia ja vakuutuksia . Onko jollain tietoo tästä tulkinnasta . :roll:


Re: Greencyclen sähkösetti

Lähetetty: 01 Heinä 2017, 16:20
Kirjoittaja vaaka

Kaikki renkaat soveltuvat jossain määrin maastoon. Voivat toki herkimmät puhjeta sentin ajolla. Miten määritellään maastoon sopiva rengas?


Re: Greencyclen sähkösetti

Lähetetty: 01 Heinä 2017, 16:29
Kirjoittaja Nojanalle

Hyvä kysymys . Kai se jotenkin on sit määritetty. :twisted:


Re: Greencyclen sähkösetti

Lähetetty: 01 Heinä 2017, 17:06
Kirjoittaja E-Cruiser

Kyse saattaa olla tästä, (jonka kertoja on ehkä tulkinnut hieman väärin):

http://www.bike-eu.com/laws-regulations ... l-10129996

That electric Mountainbikes are excluded from the type approval legislation that came into force January 1, 2017, has some profound consequences. It means as much as that there’s no limit to maximum speed or (electric) motor power for e-bikes as long as they are ‘intended’ for off-road use. While speed e-bikes (categorized in the type approval legislation as L1e-B ‘mopeds’) have a maximum power limited to 4kW and a maximum speed of 45km/h, such limitations do not apply to e-MTBs; the e-bike model that nowadays is rapidly growing in popularity.

What is interesting here is that electric bikes ‘exclusively’ used in race competitions and equipped with electric motors with a maximum power of over 250W and over 25km/h maximum speed do not have to be type approved. For e-MTBs that word exclusively is not used. Here it says “vehicles primarily intended for off-road use and designed to travel on unpaved surfaces.” This means that e-MTBs with over 250W motors capable of (supported) speeds of over 25km/h fitted with knobby tyres as well as stickers stating “off-road” are excludes from the costly type approval procedures.