Kolesterolilääkkeet ja muuta terveyshöpinää

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja mika »

Sellainen vinkki tuohon punajuurimehuun että se on kuitenkin vain oireiden poistoon. Pitkäaikainen käyttö vähän hankalaa, minulla kesti vatsa noin 3kk päivittäistä käyttöä. Kun oireet helpottaa voi annostusta vähentää. Sitten voi seurata että mikä ruoka-aine tuo oireita takaisin. Nämä on henkilökohtaisia juttuja. Minulla näitä on kaikki lisäaineelliset ruuat, monet makkarat ja leikkeleet, sitruuna (limetti käy), olut, valkoiset jauhot.
Tässä helpottaa että vasteaika väärälle ruualle on noin 10min ja reaktio menee ohi noin tunnissa. Sietokyky kyllä paranee koko ajan.
Vaimo vain valittaa että miksi syöt joka aamu samanlaisen annoksen. Eli kun löytyy toimiva yhdistelmä niin sitä sitten vedetään.
VeloMika

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Se mulla onkin hankalaa, kun nopeaa vasteaikaa ei ole. Koirat ja kissat turvottaa silmät umpeen parissa tunnissa, MUTTA vain noin viisi kertaa sadasta altistustilanteesta. Ruoka-aineista allergiareaktiot tulevat vasta usean päivän, jopa viikkojen käytön jälkeen. Allergia ei ole kuitenkaan kuviteltua, vaan selkeästi todettu kokeissa histamiiniarvojen nousuna. Onko muilla kokemusta tällaisesta hitaasta ja epämääräisestä allergiasta?

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja vph »

Vilijami kirjoitti:

Onko muilla kokemusta tällaisesta hitaasta ja epämääräisestä allergiasta?

Ei mitään samanlaista, mutta allergiat voi kyllä olla monimutkaisia reaktioita. Itselläni on viikuna-allergia, joka vaatii UV-A valoa ilmentyäkseen, oireet tulevat näkyviin vasta päivän parin kuluttua, mutta kehittyvät melko hirvittäviksi seuraavien päivien kuluttua. Ei ollut ihan suoraviivaista ymmärtää mikä asia aiheutti moisen lepran. Wikipediassa on aika hyvä kuva oireiden kehittymisestä:

Phytophotodermatitis.PNG
Phytophotodermatitis.PNG (527.1 KiB) Katsottu 5405 kertaa
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Tuota punajuurimehua ei mainittu lukemissani artikkeleissa, miltä se maistuu? Jauhelihan kilohinnalla toivottavasti ei kovin karsealta.

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja mika »

vaaka kirjoitti:

Tuota punajuurimehua ei mainittu lukemissani artikkeleissa, miltä se maistuu? Jauhelihan kilohinnalla toivottavasti ei kovin karsealta.

Kyllä sitä juo. Nuo kaupalliset on jopa aika helppoja juoda. Kun alkoi menemään pullo päivässä ja kaupunki juotu tyhjäksi, tilasin mehustimen ja tein itse. Silloin pullollisen (0.5l) hinta tippui euroon. Halvin kelvollinen on ollut Lidlissä satasen pintaan. Minun on 500 luokkaa. Itse mehustamalla voi siten sekoitella parempia makuja ja vähentää punajuurta lisäämällä porkkanaa, omenaa, selleriä, limeä, inkivääriä, tuoretta kurkumaa, nokkosta,...

VeloMika

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Oletko havainnut terveydessäsi ja olossasi eroa kaupallisen ja itse tehdyn punajuurimehun välillä? Katsoin mehuhyllyn läpi lähimmistä kaupoista isoimmassa, ei voittoa.

Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

mika kirjoitti:
vaaka kirjoitti:

Tuota punajuurimehua ei mainittu lukemissani artikkeleissa, miltä se maistuu? Jauhelihan kilohinnalla toivottavasti ei kovin karsealta.

Kyllä sitä juo. Nuo kaupalliset on jopa aika helppoja juoda. Kun alkoi menemään pullo päivässä ja kaupunki juotu tyhjäksi, tilasin mehustimen ja tein itse. Silloin pullollisen (0.5l) hinta tippui euroon. Halvin kelvollinen on ollut Lidlissä satasen pintaan. Minun on 500 luokkaa. Itse mehustamalla voi siten sekoitella parempia makuja ja vähentää punajuurta lisäämällä porkkanaa, omenaa, selleriä, limeä, inkivääriä, tuoretta kurkumaa, nokkosta,...

VeloMika

Onko tuo 500 euron mehustin muovivapaa, tai osaatko ehdottaa jotain muovivapaata puristinta järkihintaan?

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja mika »

Kokonaan muovivapaita voi olla vaikea löytää. BPA vapaa on kai se avainsana? Sana/omega 707 lienee sellainen ja hinta liikkuu 400 paikkeilla.
VeloMika

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Sattumalta olin juuri pohtinut teemaa ja tämä sivu osui kohdalle.

http://www.holisti.fi/mehupuristimen-valitseminen-opas/

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Oonko ainoa jonka mielestä +500€ on aika paljon mehupuristimesta? :?
Tietenkin köyhästä kaikki tuntuu kalliilta :D

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti:

Oonko ainoa jonka mielestä +500€ on aika paljon mehupuristimesta? :?
Tietenkin köyhästä kaikki tuntuu kalliilta :D

Et. https://www.tori.fi/koko_suomi?q=mehupuristin&cg=0&w=3 ... veikkaan, että mehupuristin on ehkä yksi yleisimmistä kaappiin pölyttymään jäävistä kodinkoneista kuluttajatasolla.

Tämä lienee muovivapaa eikä hinnallakaan ole pilattu. 7 euroa. :)
Kuva
https://www.tori.fi/uusimaa/Mehupuristi ... ?ca=18&w=3

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Voipi tolla olla aika habaa vaativa puristella punajuuri mehuksi :)

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Aiemmin on ollut esillä Jorin suunnittelema yksinkertainen ja halvalla toteutettavissa oleva puristin. Jossain on kuvakin. Jonkun tarvitsisi vaan tehdä sellainen :D

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja jori »

jooseha kirjoitti:

Aiemmin on ollut esillä Jorin suunnittelema yksinkertainen ja halvalla toteutettavissa oleva puristin. Jossain on kuvakin. Jonkun tarvitsisi vaan tehdä sellainen :D

Missähän se Joku taas luuraa, kun ei ole tekemässä hommiaan. Hyvä muistutus tehdä tämä laitos valmiiksi syksyn satoa varten, jos vaikka viimeinkin saisi siiderit käymään ensi syksynä, eikä tarvitsisi viedä kymmeniä kiloja omenoita kompostiin. :oops:

Tässä siis tuo tehokas, mutta täysin manuaalinen puristin havainnekuvassa. Linkissä pidempi selitys ja lisää kuvia.
Kuva
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... tin#p63122

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Kolesterolilääkkeet

Viesti Kirjoittaja Härski »

Notta eikös lähes jokaisessa oviaukossa luuraa tollanen joripuristin? Menee vieläpä parimetriä omenaa kertaläimäyksellä! :mrgreen:

Vastaa Viestiin