Taivuttelua

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2812
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Taivuttelua

ViestiKirjoittaja Vilijami » 28 Elo 2017, 17:00

Askartelin latan ja pyörön taivutukseen lisävarustesarjan hydrauliprässiin. Aika hyvä tuli. Vielä pitää harjoitella, miten saa mutkat halutulle etäisyydelle toisistaan? Onko tähän jotain vinkkiä kellään, vai onko se vaan kokeiltava?
Liitteet
img20170828_161838.jpg

Härski
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 633
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Taivuttelua

ViestiKirjoittaja Härski » 28 Elo 2017, 22:14

Kappleen sisämittojen mukaan kun määrität särmäyskohdat, nii pääset riittävään tarkkuuteen. Mitä ohuempaa kappaletta särmätään, sen löhemmksi tolla systeemillä päsee. Paksuilla aineilla taivutussäde on loivempi ja materiaali hieman oikaisee kurveissa ja näin sisämittojen mukaan märitetty oikopituus on hieman pitkä. Puhutaan sun koneen ainevahvuuksilla muutamista kympeistä.

Tuli tosta alavasteesta mieleen, notta jos oikein jaksaisi kikkailla, niin niistä pyörötangoista olis voinu tehdä myös pyörivät. Tapuu kevyemmin eikä jätä jälkiä.

Joskus paineltiin 100mm kuparia mutkalle sillai! Miljoona kiloo jytyä taakke ja öljyä jokaväliin, ni hyvin meni. :mrgreen:
Toni


Palaa sivulle “Off-Topic”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa