Re: Sähköpyöräilyn edut ja haitat
https://www.lvm.fi/-/sahkopyoran-hankin ... um=twitter
Aprillii, kuka luuli, kumihuuli
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
https://www.lvm.fi/-/sahkopyoran-hankin ... um=twitter
Aprillii, kuka luuli, kumihuuli
PW kirjoitti:https://www.lvm.fi/-/sahkopyoran-hankin ... um=twitter
Aprillii, kuka luuli, kumihuuli
Näin se toimii suomalainen politiikka. Hallitus ehdottaa, mutta kun kokoomus (< 20% kannatus) vastustaa, ei mene läpi. Vai johtuikohan se mahtavaa 2% kansanosaa edustavien sinisten vastustuksesta.
Yhteensä siis 22% vastustus kaatoi ehdotuksen. Kyllä on demokratia mennyt kummalliseksi. Kuka siis hallitsee suomea, entäpä yhdysvaltoja. Ei ole demokratia ja laillisuus enää minkään arvoisia.
Poliitikothan tekee itsestään entistä naurunalaisempia, kun koko ajan hirveällä kohulla julistetaan uusia juttuja ja sitten perutaan heti perään.
Liekö hallituksen taktiikka tämä edestakainen veivaaminen niin saadaan huomio pois oikeasti tärkeistä asioista..
Pentti M Reku kirjoitti:Liekö hallituksen taktiikka tämä edestakainen veivaaminen niin saadaan huomio pois oikeasti tärkeistä asioista..
Tämä lienee oikeansuuntainen arvaus. Mutta kenen etua hallitus tavoittelee, jos täytyy saada kansan huomio pois tärkeistä asioista. Ei kai vain hallitus tee kansan tahdon vastaista politiikkaa. Ei pitäisi olla lainkaan luvallista toimintaa demokraattisessa järjestelmässä.
(puolue)politiikalla on saatu paljon asioita pilalle (nykyään lähes jokainen asia).
toivoisin että tätä hyvää foorumia ei pilattaisi politiikalla eli jätetään politikointi
foorumin ulkopuolelle (niin kenenkään ei tarvi sen takia lähteä tältä foorumilta).
No hyvähän tuo oli ettei mitää lisämaksuja tullu, vielä...
Jukka
jori kirjoitti:Näin se toimii suomalainen politiikka. Hallitus ehdottaa, mutta kun kokoomus (< 20% kannatus) vastustaa, ei mene läpi. Vai johtuikohan se mahtavaa 2% kansanosaa edustavien sinisten vastustuksesta.
Yhteensä siis 22% vastustus kaatoi ehdotuksen. Kyllä on demokratia mennyt kummalliseksi. Kuka siis hallitsee suomea, entäpä yhdysvaltoja. Ei ole demokratia ja laillisuus enää minkään arvoisia.
Ei ole yksin Suomalainen asia vaan noin koko länsimainen demokratia toimii.
On hallituksen sisäinen päätös keskeyttää sen oman aloitteen valmisteleminen, joten siellä riittää Kokoomuksen ja Sinisten 59% edustus enemmistöpäätökseen. Eduskunnassakin se olisi 29% osuus 22%:n sijaan
Kevennetään tunnelmaa ja palataan sähkön äärelle. Pyöränkin keventäminen se on mielessä edelleen, houkuttaisi säästää sähköosien painossa ja jättää MXUS vaikka varalle. 1.8kg lähtisi etupyörästä painoa tällä, vääntöä pitäisi jäädä saman verran käyttöön ainakin paperilla: https://xiongdamotor.en.alibaba.com/pro ... 3888CCKyMI
Vähän tuore moottori vielä ilmeisesti ja parista paikkaa olin lukevinani vapaakytkimen nihkeästä toiminnasta.
wwhv kirjoitti:toivoisin että tätä hyvää foorumia ei pilattaisi politiikalla
Hhmm. Voi olla vaikea puhua niinkin poliittisesta aiheesta kuin sähköpyörätuesta puhumatta politiikkaa. Eri asia, kun mukaan liitetään hellittelynimet ’punavihervasemmisto’ ja ’natsipellet’ – jotka tuppaa tulemaan vastaan tunnelmankeventäjinä vapaassa somessa puhuttiin sitten porkkananviljelystä tai kuun pilkuista. Mun käsittääkseni tällä foorumilla on kuitenkin suht hyvin onnistuttu välttämään moinen lepertely.
No mutta. Pyöräilyssä on se hillitsevä tekijä mm. autoihin nähden, että onnettomuustilanteissa pyöräilijä on lähes yhtä suojaton kuin jalankulkija ja suuremman nopeutensa vuoksi ehkä isommassa loukkaantumisvaarassa. Tosin... ei aina, onhan mulla itselläkin kokemusta törmäyksestä lapsellisen alhaisilla nopeuksilla: lensin rullaluistimin katuun, pyöräilijän ei käynyt kuinkaan. (Havahduin siihen kun joku ympärillä kysyi olenko kunnossa - en saanut henkeä mutta sopertelin 'I'm okay'... ). Maanjäristyssimulaattorit on keksitty, mutta liikenneonnettomuussimulaattorin pitäisi olla osa oppivelvollisuutta. Osa ihmisistä kun on sillai koodattuja, että mikään vaara ei ole riittävän konkreettinen, että sen uskois omalla kohdalla realisoituvan.
TMS kirjoitti:Minusta 25km/h raja on liian pieni, joku sellainen Amerikan mallin 20 mph eli noin 32 km/h raja olisi ihan sopiva.
Peukut tälle. Ollaan nopeuksissa, jotka kuitenkin on tavanomaista tasoa ilman sähköjäkin.
Grammarian kirjoitti:TMS kirjoitti:Minusta 25km/h raja on liian pieni, joku sellainen Amerikan mallin 20 mph eli noin 32 km/h raja olisi ihan sopiva.
Peukut tälle. Ollaan nopeuksissa, jotka kuitenkin on tavanomaista tasoa ilman sähköjäkin.
Se nopea sähköpyörä on siis laillinen jo nyt. https://liikkuvalaatikko.fi/nopeat-sahkopyorat/
Vilijami kirjoitti:Se nopea sähköpyörä on siis laillinen jo nyt. https://liikkuvalaatikko.fi/nopeat-sahkopyorat/
Ei täysin tyydyttävä ratkaisu, mutta parempi kuin ei mitään. Mainio tietopaketti tuossa!
Vilijami kirjoitti:Se nopea sähköpyörä on siis laillinen jo nyt.
Onhan se tosiaan, mutta aika iso hyppäys olisi vielä tuosta 32:stakin tuohon 45:een. Lisäksi sitten tulee mukaan tuota byrokratiaa ja vakuutusmaksuja sun muita. Ja tuo epäselvyys saaka käyttää pyörätietä vai ei. Onko jo selkeästi enemmän mopoilua kuin polkemista tiedä sitten häntä? Tosin jos olen oikein ymmärtänyt niin monet kaupalliset speed pedelecit vaatii reipasta polkemista jos niillä haluaa sitä 45:ttä päästellä.
Mutta koska kulkumuodon nopeus on monesti pääkriteeri kulkumuotoa valittaessa, olisi silti minusta hieman reippaampi avustusnopeus perusteltu näissä ihan tavan sähköavusteisissa fillareissa jos niillä meinataan nyt esim. autoja merkittävissä määrin korvata.
TMS kirjoitti:Lisäksi sitten tulee mukaan tuota byrokratiaa ja vakuutusmaksuja sun muita.
En pitäisi tätä pelkästään huonona juttuna. Rekisteröintipakko vähentää ajoneuvovarkauksia.
Jukka
Jaa, tämä olikin jo listalla... "- Akkua pitää muistaa ladata". Tänään näin kävi. Akku tyhjä ja treeneihin olisi pitänyt lähteä. Auto valikoitui näin ollen liikkumisvälineeksi. Kaunis keli ja autossa piti kyyhöttää. Kyllä sapetti.
Haastetta tähän lataamiseen tuo se, että akkua ei suositella ladattavaksi vahtimatta. Mielestäni nukkuminen ei ole vahtimista, joten en lataa akkua öisin. En ole vieläkään löytänyt akulle sopivaa metallista laatikkoa, johon voisi laittaa palovaroittimen, sammutuspeitteen ja mahdollisesti jonkun elektroniikkasovelluksen releineen vahtimaan latausta.