Hyvän tuulen ketju

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja PW »

Vilijami kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Voi hyvät hyssykät mikä peli! :shock:

No muuttaako talven kesäksi vai mitä? :D

Ajoitko Kuopiosta Lahteen? :shock:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Terpalla onkin Kiva Työntää Metsässä ;)

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja terppa »

Vilijami kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Voi hyvät hyssykät mikä peli! :shock:

No muuttaako talven kesäksi vai mitä? :D

Joo, ja tuntuu olevan aina myötätuuli :mrgreen:

Just kävin raktoriin osia ja ei ihan suoraan malttanut tulla kotiin... 48,5 km meni ja hyvä mieli on edelleen :) tietokone saanoo jotta 35km olisi päässyt vielä akulla.

PW kirjoitti:

Ajoitko Kuopiosta Lahteen? :shock:

Kesällä oisin ajanut, nyt vähän hannailin ja hain autolla :oops: Toi kuva on illan koejoilta

Wacky kirjoitti:

Terpalla onkin Kiva Työntää Metsässä ;)

Enemmän koin ongelmana kun luomuläskiä joutui työntämään auraamattomalla pyörätiellä :wink: sillä tämä :) suohon jos pitää upottaa joku niin mieluummin white :mrgreen:

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja PW »

Miten noissa voi noin suurta eroo olla, satula päin persettä molemmissa? ;)
Niin vai edellisessäkö ei ollu sähköjä?
Kuinkas nojaläski sähköillä, eikö kulje enää?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja terppa »

PW kirjoitti:

Miten noissa voi noin suurta eroo olla, satula päin persettä molemmissa? ;)
Niin vai edellisessäkö ei ollu sähköjä?
Kuinkas nojaläski sähköillä, eikö kulje enää?

Joo, white on luomu. pääsisi silläkin mutta yksi pyryaamu ei aurakuskia ollut hotsittanut aurata aamulla ja tuntiin meni 8 km

Toinen samanlainen aamu niin ajelin sitten ajoradalla kunnes tuli aura vastaan, vartti sinne tai tänne ei normaalisti haittaa, mutta oli harkkari mukana niin opeta siinä sitten täsmällisyyttä ja tule itse puolituntia myöhässä :mrgreen: No eipä kyllä paljoa tarttenu opettaa, nuoriso on ihan pilalla, toikin oli niin reipas, täsmällinen, oma-aloitteinen ja fiksu, että ihan hämmästyttää :oops: Jos hiihtoloman aikaan tuurailen matonajossa niin tulee ihan vaan aktiivisuuttaan mukaan tutustumaan hommaan. Annoin mä sille ihan pautettakin ja kehotin kyselemään kesätöitä meidän firmasta :)

Asiasta kukkaruukkuun....

Tänä talvena on taantumaa aurauksen tasossa... pari vuotta oli 9+ arvosanalla.

Nojaläskillä jos menisi niin pitäisi akun paikka siirtää kokealta tarakalta alas, kun tarakalla on vielä työreppu niin painot on sillai, että röykyissä keventää liikaa etupäätä ja ajamisesta tulee "jännää". Soseessa tuo pystyvehje on parempi niin nojaläski tulee vasta keväällä, ja tavara-mbb ;)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja yaana »

Välillisiä kohtaamisia: Kävin Turussa työreissussa. Saattaa olla, että tämäkin harrastus tuli mainittua jossain välissä. Yks sitten kysyi, että jaa semmoinen pyörä, eihän ne oo harvinaisia. Mietti hetken ja kysyi, vai mahtaako ne samat muutama ihminen kulkea jatkuvasti. Nauroin, että mun tuntemat kyllä ajaa paljon ja ympäri vuoden :lol:

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja PW »

Eilen Koskenpartaalla kuuntelin Sounddomen konserttia. Tekevät jäästä soittimensa, jonkinlainen rumpu ja diggeridoo oli tällä kertaa. Siinä kinnerissä istuessa, teki mieli rummuttaa kinnerin koppaa samaan tahtiin.
Tuli mieleen jos olis musikaalisia kinnerestejä, voisivat kehittää hauskan bändin ;) Ei tartteis keikkabussiakaan kun soittimella vois polkasta paikalle - ulkoilmakonsertteja tietyst. Kai noista aika monenlaisia ääniä sais aikaan - kaikupohjaa olis ainakin, isompaakin bassoon.
Sounddomen porukka on yleensä myös rakentanut jäästä konserttisalin mutta tänä vuonna rakentaminen epäonnistui ja soittivat taivasalla.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja samuel »

Kävin pitkällä paksuttimella kaupungilla rengaskaupoilla, risteyksessä poikalaumasta yksi huomasi minut ja kiljui muille että "v***u kattokaa mikä kuuraketti!!!"
Nyt on 3,45 tuumainen Boa G sliksi alla, rullaa paremmin kuin nappulakumi. Max paineet 4,5 bar.
Täytyy hommata toinenkin.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Samuel, sä et oo tainu ihan sisäistää mikä idea paksukumeilla oikein on. Niillä ajetaan alhaisilla paineilla, siis todella alhaisilla paineilla. Eli paineet on jossain 1 bar ja 0,5 bar välillä, eikä mitään yli 3 bar

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja samuel »

Wacky kirjoitti:

Samuel, sä et oo tainu ihan sisäistää mikä idea paksukumeilla oikein on. Niillä ajetaan alhaisilla paineilla, siis todella alhaisilla paineilla. Eli paineet on jossain 1 bar ja 0,5 bar välillä, eikä mitään yli 3 bar

:D rupulikumeissa onkin laskeutunut barin paikkeille, ja varmaan alenee lisää kun hommaa tarkemman mittarin että pääsee vertailemaan rullaus/polkuvoimasuhteita.
Tuo Boa-G menee enemmän kustomien puolelle.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Wacky kirjoitti:

Samuel, sä et oo tainu ihan sisäistää mikä idea paksukumeilla oikein on. Niillä ajetaan alhaisilla paineilla, siis todella alhaisilla paineilla.

"Vakavahenkisen"size=85[/size] näkökulmasta me kerettiläiset painottamme pyörissä aivan vääriä asioita. Ei tuo niiden idea ole kuin pehmeällä alustalla ajettaessa :wink: Ulkonäköasioista ei voi kiistellä ja jousto on jopa täytenä ajettaessa parempi kuin sipulileikkureilla.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja jori »

jooseha kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Samuel, sä et oo tainu ihan sisäistää mikä idea paksukumeilla oikein on. Niillä ajetaan alhaisilla paineilla, siis todella alhaisilla paineilla.

"Vakavahenkisen"size=85[/size] näkökulmasta me kerettiläiset painottamme pyörissä aivan vääriä asioita. Ei tuo niiden idea ole kuin pehmeällä alustalla ajettaessa :wink: Ulkonäköasioista ei voi kiistellä ja jousto on jopa täytenä ajettaessa parempi kuin sipulileikkureilla.

Jäi vaivaamaan tuo "sipulileikkuri" ilmaisu. Ehkä tarkoitit pitsaleikkuria.
Kuva
Sipulileikkurit on ihan erilaisia. Tässä yksi, varsin tehokas malli. :D
https://www.videoman.gr/fi/56885

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Maastoautopiireissä on pruukattu sanoa perinteisiä kapeita renkaita sipulileikkureiksi. Etymologiaa en tunne.
Kuva

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja samuel »

No niin, nyt on Konekansa suolattu nojapyörillä :-)
Joku oli bongannut Paksuttimen firman pihassa ja asentajamme siitä mulle mainitsi.
Minä tietenkin kävin tunnarit tekemässä ja lisäsin kuvia ja linkkiä foorumille.
Katotaan kuinka kävijämäärät lisääntyy.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja jori »

samuel kirjoitti:

No niin, nyt on Konekansa suolattu nojapyörillä :-)
Joku oli bongannut Paksuttimen firman pihassa ja asentajamme siitä mulle mainitsi.
Minä tietenkin kävin tunnarit tekemässä ja lisäsin kuvia ja linkkiä foorumille.
Katotaan kuinka kävijämäärät lisääntyy.

Oli vähän vaikea löytää tuo viestisi Konekansan foorumilta, niin korjasin viestisi linkkiä niin, että osoittaa suoraan tuohon paksuttimeen viittaavaan viestiin.

Jos haluatte viitata nojapyöräfoorumin rakenteluaktiivisuuteen, kannattaa varmaan suosia tuota suurella työllä aikaansaatua "DIY-projektit listana". Sieltä varmaan osaavat sitten tiksutella linkkejä eteenpäin. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin