Hyvän tuulen ketju

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Poikani askarteli ensinmäisen kylpypaalin. :twisted: Teki heinäpaaleista ja laitto paksun ressun altaaksi . Rakensi epeeristä sille lämmityksen . Kuulemma hyvin toimi ja tyhjentäminen oli helpoo . Otti pari paalia pois , niin vetet valu pellolle kirjaimellisesti. :twisted:

kuparinen
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 427
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
Paikkakunta: Viiala/Akaa

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja kuparinen »

Postcrossing-harrastuksen myötä tuli maailmalta postikortti, joka kuvaa minuakin aika hyvin... ei nojapyöriä, mutta muuten hauska:

Liitteet
ebiker.jpg
ebiker.jpg (26.72 KiB) Katsottu 4294 kertaa
Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja yaana »

Riian moottorimuseossa oli vähän myös polkupyöriä. Tän julisteen tandem oli hupaisa. Vähän voi jalat kolista yhteen, mutta onpahan kyyhkyläiset lähekkäin ❤

PC290118_.jpg
PC290118_.jpg (175.59 KiB) Katsottu 4137 kertaa

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
Grammarian
Viestit: 89
Liittynyt: 01 Elo 2017, 15:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja Grammarian »

Samasta mallista kehittyneempi versio vois olla sellanen, jossa on kolme poljinta. Siiamilaisille kaksosille :)

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Veti hymyn korviin, kun kasasin pitkästä aikaa pari kiekkoa. Ei sitä hyvään tuuleen paljoa tarvitse 8)

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja terppa »

Synkissäkin pilvissä on joskus vaaleenpunanen reunus :)

Tämän vuoden ikävin työpäivä ja muutamien vaikeuksien jälkeen vihdoin italian paketti löysi tiensä kotiin ja sieltä löytyi kauan kaipaamani toimiva kilikello pystyläskiin

17201821558.jpg

Vähästä väsyny on onnellinen :mrgreen:

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja janx »

terppa kirjoitti:

Synkissäkin pilvissä on joskus vaaleenpunanen reunus :)
... Vähästä väsyny on onnellinen :mrgreen:

Biltema myy kelloja punavärillä. Tämmönen on Donnassa.
Kuva

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Viime sunnuntaina katkes lumilingon vaijerin päästä valettu lenkki. Yllätyksekseni sain kaivettua alumiinipulikan sisältä näinkin hienomekaanisen osan. Työkaluina aiemmin esillä olleet kiinan katkaisusaha ja pylväspora. Vaijerinkuoresta samalla lyhensin liiat pois, niin vaijerin mittakin riitti. :D

Liitteet
img20180213_151807.jpg
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja terppa »

Pari päivää on hymyilyttänyt kierrätyskeittiö :) Saila hokasi Tori.fiistä jotta kotokaupungissa joku myy passelinoloista tammiovista keittiötä satasella kun itse purkaa ja kärrää pois. Käytiin eilen katsomassa ja mittailemassa sekä sovittiin millon tullaan purkamaan. Oli mun silmiin ihan käyttämätön keittiö ja kun kotona teki vertailumittailut niin täydellisesti saa sopimaan. Lisäksi kaappeja piisaa saunan eteiseen tasoineen niin saapa pyykit ja purnukat sielläkin järjestykseen.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja janx »

terppa kirjoitti:

Pari päivää on hymyilyttänyt kierrätyskeittiö :) Saila hokasi Tori.fiistä jotta kotokaupungissa joku myy passelinoloista tammiovista keittiötä satasella kun itse purkaa ja kärrää pois. Käytiin eilen katsomassa ja mittailemassa sekä sovittiin millon tullaan purkamaan. Oli mun silmiin ihan käyttämätön keittiö ja kun kotona teki vertailumittailut niin täydellisesti saa sopimaan. Lisäksi kaappeja piisaa saunan eteiseen tasoineen niin saapa pyykit ja purnukat sielläkin järjestykseen.

Sillon kun kämppiä tuli katsottua, niin niiden kuntokuvaus saattoi olla tyydyttävä tms., mutta mä olin usein sitä mieltä, että ihan hyväthän nää on. Tämmösiä purkukeittiöitä on yllättävän paljonkin liikenteessä. Tosiaan molemmat osapuolet voittaa. No pitää tulla katsomaan uutta keittiötä, jos niille nurkille satutaan. :lol:

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja terppa »

janx kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Pari päivää on hymyilyttänyt kierrätyskeittiö :) Saila hokasi Tori.fiistä jotta kotokaupungissa joku myy passelinoloista tammiovista keittiötä satasella kun itse purkaa ja kärrää pois. Käytiin eilen katsomassa ja mittailemassa sekä sovittiin millon tullaan purkamaan. Oli mun silmiin ihan käyttämätön keittiö ja kun kotona teki vertailumittailut niin täydellisesti saa sopimaan. Lisäksi kaappeja piisaa saunan eteiseen tasoineen niin saapa pyykit ja purnukat sielläkin järjestykseen.

Sillon kun kämppiä tuli katsottua, niin niiden kuntokuvaus saattoi olla tyydyttävä tms., mutta mä olin usein sitä mieltä, että ihan hyväthän nää on. Tämmösiä purkukeittiöitä on yllättävän paljonkin liikenteessä. Tosiaan molemmat osapuolet voittaa. No pitää tulla katsomaan uutta keittiötä, jos niille nurkille satutaan. :lol:

Tere tulemast! :) Näille lumille pitää yrittää saada valmista kun maaliskuussa pääsee purkamaan. Toi asunto tuntu olevan toimistokäytössä mikä selittänee käytönjälkien puuttumisen.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja terppa »

IMG_20180228_135943.jpg
IMG_20180228_135943.jpg (25.62 KiB) Katsottu 3392 kertaa

Tämmönen Viivi & Wagneri hymyilytti viimeksi :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja jori »

Eikös tuon paikka olisi "Talvikilometrikisa"-ketjussa. :twisted:

Ei vain. Valtaosa, ainakin nojapyöräilijöistä, kerää kilometrejä matkoista, joiden varrella tehdään muutakin kuin kilometrejä. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1624
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja Härski »

Heh. Jaksaa oikeen ääneen hymyilyttää toi v&v.
meninkin mölisemään niinkin hävyttömästä harrastuksesta kuin hiihto, ja vieläpä kilpailevan harrastuksen keskustelupalstalla!

No, mä koetan kestää ryöpytyksen kuin mies.. Antakaa palaa vaan! :mrgreen:

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Hyvän tuulen ketju

Viesti Kirjoittaja janx »

janx kirjoitti:

Eilen oli hyvä perjantai 13. päivä. Toistaiseksi tämän elämän paras, kun tapahtui nippu hyviä asioita. :lol: Näyttää siltä, että olen saamassa tilaisuuden vähentää henkilöautoriippuvuuttani (noin -10000km/v parhaimmillaan), koska tuleva työ mahdollistaa muutkin kulkuneuvot (pyörällä 10km, bussilla ikkunan alta oven eteen 24min/10km, autolla 13km). Tämä tosin tarkoittaa sitä, että pää on alkanut miettiä ympärivuotista kulkupeliä sähköavustettuna. Ajatus tosin vielä haparoi ja miettii suuria. Ajatusten selkeytys (tai sekoitus) vaatii vielä pari yötä unta. :lol:

No saa nähdä kuinka pitkä ilo tämä nyt sitten on. YT:t alkaa ensi viikolla. Normimeno. :roll:

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin