Muut harrastukset.

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mä olen kans sienestämiseen tykästynyt, tosin vasta aikuisiällä. Muksuna en tykännyt syödä sieniä, en tosin vieläkään jos rakenne on löllö mut kai sitten ruokaa on oppinut tekemään :) viimeiseen vuoteen ei kotona kuin muutaman kerran ole ollut ruokaa ilman sieniä, kuivattua suppilovahveroa voi silputa melkein mihin vaan kastikkeeseen.

Suppilovahverosta alotin, kanttarellia poimin jos löysin, sitten opin orakkaat ja tatit. Herkkutattia saattaa syödä ihan viipaleena/leikkeleenä leivänpäällä(raakana). Sitten oli "tuhkasieni" eli golfpallo joka vanhimmiten muuttuu tummaksi ja kun astuu päälle niin päästää tuhkapilven, napakkana "golfpallona" on ihan tautisen hyvää.

Kuivatut vaaleat orakkaat on mun mielestä mukavin laittaa ruokaa säilötyistä sienistä, kanasuikaletta muistuttava fiilis tulee ruuanjoukossa, pitää vaan muistaa se 30-60min liottaa ensin.

Saila keräilee lisäksi rouskut ja laittaa niistä.

Jahka muutaman kuivurillisen saa vielä kuivattua niin pari sanaa kokemuksia voisi kirjoittaa uudesta sienikuivurista.

Muoks. Tuhkeloita oli nuo savusienet ja kuvan perusteella herkullisella sienellä on herkullinen nimi känsätuhkelo :) http://www.luontoportti.com/suomi/fi/si ... nsatuhkelo

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Harrastan nykyään kudontaakin. Tai olen oikeen kouluttautunut useita vuosia sitten mutta ei siitä ammattia kuitenkaan tullut. Intohimo säilyi ja kangaspuut kotona käsityöhuoneessa. Kävin kuitenkin kudontakurssilla paukuttamassa läjän räsymattoja, kotona teen vähemmän ryskäävää työtä. Mut värit ja niillä leikkiminen on ehottomasti se juttu. Välillä mietin et voispa tätä tehdä onnistuneesti työkseen, niin selkee intohimo joka ei vaimene vaikka miten paljon tekisi.

Liitteet
PSX_20181013_224552.jpg
PSX_20181013_224552.jpg (182.18 KiB) Katsottu 5038 kertaa

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja yaana »

Premnas kirjoitti:

Harrastan nykyään kudontaakin. Tai olen oikeen kouluttautunut useita vuosia sitten mutta ei siitä ammattia kuitenkaan tullut. Intohimo säilyi ja kangaspuut kotona käsityöhuoneessa. Kävin kuitenkin kudontakurssilla paukuttamassa läjän räsymattoja, kotona teen vähemmän ryskäävää työtä. Mut värit ja niillä leikkiminen on ehottomasti se juttu. Välillä mietin et voispa tätä tehdä onnistuneesti työkseen, niin selkee intohimo joka ei vaimene vaikka miten paljon tekisi.

Ihanan värinen matto. Mä kävin eilen Rasinmäen kutomolla Oitissa hakemassa poistomateriaaleja. Pääsin katsomaan kutomakoneitakin. Sinne sais mennä kutomaan omiakin töitään. Mulle riittää kansalaisopiston kangaspuut. Koulussa ja kesätöissä sai tarpeekseen kutomakoneiden melusta :)

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja PW »

Kesällä kävin astangajoogan sijaan yinjoogassa = pitkiä muutaman minuutin venytyksiä, joitakin muitakin joogalajeja kokeilin. Syksyllä uskaltauduin taas astangaan on se kyllä ihan eri laji, ei juuri yinit tai yangit auta, ekan kerran jälkeen oli jäykkää ja tuli paikat kipeeks mut kerta kerralta tuntuu paremmalta. Jos nyt sais käytyä säännöllisesti, ees kerran viikossa, säilyis tää rautakankimainen notkeus ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja Premnas »

yaana kirjoitti:

Ihanan värinen matto. Mä kävin eilen Rasinmäen kutomolla Oitissa hakemassa poistomateriaaleja. Pääsin katsomaan kutomakoneitakin. Sinne sais mennä kutomaan omiakin töitään. Mulle riittää kansalaisopiston kangaspuut. Koulussa ja kesätöissä sai tarpeekseen kutomakoneiden melusta :)

Kiitos! Ai käyt myös kutomassa? Mä en oo mitään kauhean monimutkaista tehnyt, matot ja ryijyt kiinnostavat eniten. Nyt kun sai kurssilla matot tehtyä, ajattelin vielä käydä tekemässä pari sopivaa lointa poppana- ja ryijyhommiin.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja yaana »

Premnas kirjoitti:
yaana kirjoitti:

Ihanan värinen matto. Mä kävin eilen Rasinmäen kutomolla Oitissa hakemassa poistomateriaaleja. Pääsin katsomaan kutomakoneitakin. Sinne sais mennä kutomaan omiakin töitään. Mulle riittää kansalaisopiston kangaspuut. Koulussa ja kesätöissä sai tarpeekseen kutomakoneiden melusta :)

Kiitos! Ai käyt myös kutomassa? Mä en oo mitään kauhean monimutkaista tehnyt, matot ja ryijyt kiinnostavat eniten. Nyt kun sai kurssilla matot tehtyä, ajattelin vielä käydä tekemässä pari sopivaa lointa poppana- ja ryijyhommiin.

Mä menin muutaman vuoden tauon jälkeen kansalaisopiston kurssille. Jäi matot pesemättä, niin pitää tehdä uusia :D Kaikenlaista muutakin voi tehdä, huiveja, pyyhkeitä, poppanaa jne. Kotona mulla on 60 cm sylikangaspuut, joilla vois tehdä pieniä juttuja.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

marten
Viestit: 46
Liittynyt: 22 Elo 2008, 08:32
Paikkakunta: Turku

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja marten »

Harrastan kuorolaulua ja valokuvaamista. Konsertti parin viikon päästä Turussa, kts http://www.akensemble.net/.

Köbenhavns Pedersen 1998 -, Redmount Roller 2005-, QuatreVelo+ 2022-

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Tämmöstä kalojen piirtelyä tulee aina välillä harrastettua, tällä kertaa tusseilla, ajattelin viedä kerhohuoneen koristukseksi.

Liitteet
PSX_20181211_103354.jpg
PSX_20181211_103354.jpg (99.39 KiB) Katsottu 4352 kertaa

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja tm »

Premnas kirjoitti:

Tämmöstä kalojen piirtelyä tulee aina välillä harrastettua, tällä kertaa tusseilla, ajattelin viedä kerhohuoneen koristukseksi.

Hieno! Toiset osaa...

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Abstrakti taide kiinnostaa. Jossain vaiheessa viime kesänä sanoin vaimolle että sitten isona kokeilen maalata jotain abstraktia. Elämässä on tapahtunut paljon sen jälkeen, ilmeisesti kasvoin juuri nyt sitten isoksi. :shock: Maalaustarvikkeet on hankittu. Ensimmäinen työ kasvoi kuitenkin jo yhdestä luonnoksesta. Paksulle A2 paperille vesivärikynillä. http://tinypic.com/r/15oi42q/9

Kuva

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja jori »

NikoK kirjoitti:

Abstrakti taide kiinnostaa. Jossain vaiheessa viime kesänä sanoin vaimolle että sitten isona kokeilen maalata jotain abstraktia. Elämässä on tapahtunut paljon sen jälkeen, ilmeisesti kasvoin juuri nyt sitten isoksi. :shock: Maalaustarvikkeet on hankittu. Ensimmäinen työ kasvoi kuitenkin jo yhdestä luonnoksesta. Paksulle A2 paperille vesivärikynillä. http://tinypic.com/r/15oi42q/9

Kuva

Tämä on hyvä. Sitä tekee mieli katsoa vaikka kuinka kauan. Jotenkin taikurimainen, tai sirkustaiteilijamainen tunnelma; kaikki napsahtaa kohdilleen.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ihailen kuvataiteilijoita, muusikkoja, kirjailijoita ym. jotka avaavat sielunsa vailla varsinaista päämäärää. Itseäni vaivaa liika insinöörimäisyys, kaikella tekemälläni pitää olla joku (tekninen) eksakti tarkoitus.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Vilijami kirjoitti:

Ihailen kuvataiteilijoita, muusikkoja, kirjailijoita ym. jotka avaavat sielunsa vailla varsinaista päämäärää. Itseäni vaivaa liika insinöörimäisyys, kaikella tekemälläni pitää olla joku (tekninen) eksakti tarkoitus.

Hienosti sanottu . Itse en ymmärrä tätä nykytaidetta. Eikä tarte , kun en ole siihen koulutusta saanut . Kaiken ymmärrän , jos esittää sitä mitä silmäni havannoi . :mrgreen:
Siittä olen kyllä kuulut , kun en ymmärrä kaikenlaisia ruosteisia raudan kappaleita ja
möhkäleitä . Varmaan tää ei tarpeellistakaan . :roll: :roll:

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mun silmäni kiinnittää luonnollisesti huomionsa taideteoksen vaihteleviin, herkullisiin väreihin :P. Vaikken abstraktiudesta muuten mitään ymmärräkään.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Muut harrastukset.

Viesti Kirjoittaja NikoK »

jorille kiitos hauskasta tulkinnasta. :D

Onhan se kummaa se abstrakti taide. Avoimin mielin vaan tutkimaan, niin joku tyylisuunta saattaa alkaa näyttää kivalta vaikkei sitä osaa selittääkään. Taiteilijan itse niitä ei kannata käydä selittämään, abstraktissa ei monesti edes nimeämään siten että se herättäisi jotain ajatusta. Saa nähdä ihan mitä kukin sattuu näkemään.
Vapauttavaa ja rentouttavaa minulle tämä uusi harrastus. Into päällä tuotantotahtikin on kova, latasin instaan jo toisenkin :mrgreen:

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Vastaa Viestiin