Sivu 3/4

Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 01:44
Kirjoittaja vaaka
PW kirjoitti:
vaaka kirjoitti:

Lukittaa navat, kuten hitsaamalla läpeensä, niin elvistely loppuu. Ellei pyörän olalla kantamisesta cyclocross tyyliin tule uusi muoti :-D

Mitä vikaa on elvistelyssä? 8)

On nuo vajaita härveleitä, en lähtisi niillä elvistelemään. Aero? Jarrut? Kumien kesto? Vauhdin nousu yli koipien pyöritysnopeuden? Äly hoi ja liikenneturvallisuus. Arvaa paljonko täällä on, kun lähellä on noihin spesialisoitunut kauppakin? Mahtuu yli 13 tusinaan. Jos tuunaa, saisi käyttää järkeä. Jos mäet eivät nouse ja pitää keventää pyörää, olisi kuntoilun paikka. Jos taas on miesten versio naisten käsilaukulle, eli muotiesine ensin, käyttöesine sitten, allekirjoitan epäkohtia käytettävyyteen :mrgreen: Plussaa tulee kierrätyksestä. Siinäpä se suunnilleen onkin, kun vaihteellisiakin saa käytettynä. Kehitystä ottaa pakkia tekniikassa? No sovjettia sitten kunnolla hehe. Ei vain huvita osua Linnanmäkeen samanaikaisesti jarruttoman lasketellessa alas. Bling blingiä saa olla, jarrun poisto ei sitä ole. Jarruton auto? Miksi lopettaa siihen järjettömyyttä, eikö samalla logiikan puutteella kannata poistaa moottorikin? Tekisi hyvää liikenneturvallisuudelle, kun ei lähdetä itseään ja muita riskeeraamaan tielle. Mutta suljetulle alueelle hupislaidipyöräksi noista kyllä on. Tekisivätkin niin.

Minua ei liikuta, miten muut rahaa käyttävät, mutta ei kuullosta kovin ekologiselta takarenkaan vaihto kymmenien-parin sadan kilometrin välein tyylistä ja kuskin painosta riippuen.


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 08:33
Kirjoittaja jori
vaaka kirjoitti:
PW kirjoitti:
vaaka kirjoitti:

Lukittaa navat, kuten hitsaamalla läpeensä, niin elvistely loppuu. Ellei pyörän olalla kantamisesta cyclocross tyyliin tule uusi muoti :-D

Mitä vikaa on elvistelyssä? 8)

On nuo vajaita härveleitä, en lähtisi niillä elvistelemään. Aero? Jarrut? Kumien kesto? Vauhdin nousu yli koipien pyöritysnopeuden? Äly hoi ja liikenneturvallisuus. Arvaa paljonko täällä on, kun lähellä on noihin spesialisoitunut kauppakin? Mahtuu yli 13 tusinaan. Jos tuunaa, saisi käyttää järkeä. Jos mäet eivät nouse ja pitää keventää pyörää, olisi kuntoilun paikka. Jos taas on miesten versio naisten käsilaukulle, eli muotiesine ensin, käyttöesine sitten, allekirjoitan epäkohtia käytettävyyteen :mrgreen: Plussaa tulee kierrätyksestä. Siinäpä se suunnilleen onkin, kun vaihteellisiakin saa käytettynä. Kehitystä ottaa pakkia tekniikassa? No sovjettia sitten kunnolla hehe. Ei vain huvita osua Linnanmäkeen samanaikaisesti jarruttoman lasketellessa alas. Bling blingiä saa olla, jarrun poisto ei sitä ole. Jarruton auto? Miksi lopettaa siihen järjettömyyttä, eikö samalla logiikan puutteella kannata poistaa moottorikin? Tekisi hyvää liikenneturvallisuudelle, kun ei lähdetä itseään ja muita riskeeraamaan tielle. Mutta suljetulle alueelle hupislaidipyöräksi noista kyllä on. Tekisivätkin niin.

Minua ei liikuta, miten muut rahaa käyttävät, mutta ei kuullosta kovin ekologiselta takarenkaan vaihto kymmenien-parin sadan kilometrin välein tyylistä ja kuskin painosta riippuen.

Ennakkoluulojen hälventämiseksi ote "Yksivaihde" sivustolta:

Fiksillä voi jarruttaa kampien pyörimistä vastustamalla tai pyöriminen kokonaan pysäyttämällä – tätä kutsutaan skidaamiseksi. Fiksissäkin on kuitenkin hyvä olla vähintään etujarru asennettuna vikatilanteita, kuten ketjun katkeaminen, varten. Jaloilla jarruttelu voi myös rasittaa polvia yllättävän paljon.


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 08:40
Kirjoittaja PW

Nojapyörästäkin sanotaan yleensä ekaks: "Eiks tuo oo vaarallinen?"


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 08:52
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:

Nojapyörästäkin sanotaan yleensä ekaks: "Eiks tuo oo vaarallinen?"

Ei kun tokaks. Ensin sanotaan, että "Eikös tuo ole raskas ajaa" ja vasta sitten että "Kyllä tuo on vaarallinen, kun se on niin matala, ettei sitä näe". :mrgreen:


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 09:14
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Nojapyörästäkin sanotaan yleensä ekaks: "Eiks tuo oo vaarallinen?"

Ei kun tokaks. Ensin sanotaan, että "Eikös tuo ole raskas ajaa" ja vasta sitten että "Kyllä tuo on vaarallinen, kun se on niin matala, ettei sitä näe". :mrgreen:

Primitiivireaktio :mrgreen:


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 11:34
Kirjoittaja vaaka

Ei sitten ollut viestissäni tarpeeksi helposti rivien välistä luettavissa, että tiedän skidaamisen sekä pyöritysnopeuden hidastamisen. Ei ole jarru tuo. Sitten on se Linnanmäkeen ja haluuni olla kaukana kääntöpuoli kolikolle, johon viittasin polkimien nopeammalla pyörimisellä kuin jalat pystyvät. Kun vauhti ylittää jalkojen nopeuden ei hyvin käy. Pienin ongelma lienee polkimien pohkeisiin iskeytymisvaara. Sitä on tapahtunut tuloksella kuskin ja pyörän erotus eri kiertoradoille. Kukin voi arvata muut yleiset ongelmat itse, jos polkimet pyörivät koko ajan kiihtyen, kun jalat ovat irronneet.

Ei ehkä tunnu hyvälle, jos jalat eivät irtoa polkimista ja vauhti ylittää jalkojen maksimikadenssin, mutta kiihdytys jatkuu. Ergo epäilykseni turvallisuuden suhteen. Olen lukenut noin käyneen fiksifoorumeilla. Samaten rajun renkaan kulutuksen skidissä. Hehe täkäläisellä murteella skidi on lapsi muuten. Kallista hupia fiksikuskien raportoima parin kympin viiv satasen kesto takarenkaalla. Hupinsa kullakin. Kyllä minuakin huvittaisi liukujarrutella syrjässä liikenteellä huvin vuoksi kerran ehkä pari, mutta itsesuojeluvaisto pistää epäilemään yleispyöränä.


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 13:01
Kirjoittaja jori
vaaka kirjoitti:

Ei sitten ollut viestissäni tarpeeksi helposti rivien välistä luettavissa, että tiedän skidaamisen sekä pyöritysnopeuden hidastamisen. Ei ole jarru tuo. Sitten on se Linnanmäkeen ja haluuni olla kaukana kääntöpuoli kolikolle, johon viittasin polkimien nopeammalla pyörimisellä kuin jalat pystyvät. Kun vauhti ylittää jalkojen nopeuden ei hyvin käy. Pienin ongelma lienee polkimien pohkeisiin iskeytymisvaara. Sitä on tapahtunut tuloksella kuskin ja pyörän erotus eri kiertoradoille. Kukin voi arvata muut yleiset ongelmat itse, jos polkimet pyörivät koko ajan kiihtyen, kun jalat ovat irronneet.

Ei ehkä tunnu hyvälle, jos jalat eivät irtoa polkimista ja vauhti ylittää jalkojen maksimikadenssin, mutta kiihdytys jatkuu. Ergo epäilykseni turvallisuuden suhteen. Olen lukenut noin käyneen fiksifoorumeilla. Samaten rajun renkaan kulutuksen skidissä. Hehe täkäläisellä murteella skidi on lapsi muuten. Kallista hupia fiksikuskien raportoima parin kympin viiv satasen kesto takarenkaalla. Hupinsa kullakin. Kyllä minuakin huvittaisi liukujarrutella syrjässä liikenteellä huvin vuoksi kerran ehkä pari, mutta itsesuojeluvaisto pistää epäilemään yleispyöränä.

Ei ollut kyse rivien väleistä vaan riveistä, joilla luki:

Ennakkoluulojen hälventämiseksi ote "Yksivaihde" sivustolta:

Fiksillä voi jarruttaa kampien pyörimistä vastustamalla tai pyöriminen kokonaan pysäyttämällä – tätä kutsutaan skidaamiseksi. Fiksissäkin on kuitenkin hyvä olla vähintään etujarru asennettuna vikatilanteita, kuten ketjun katkeaminen, varten. Jaloilla jarruttelu voi myös rasittaa polvia yllättävän paljon.


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 13:58
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Siitä tulikin mieleen millanenhan se oma fiksi olisi :wink:

Pythonista teet fixin :D
Eikö siinä oo ultimaattinen pyörän ja ukon muuttuminen yhdeksi?


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 18:47
Kirjoittaja vaaka

Ei moitittavaa jarrullista fiksiä kohtaan, jos ei halua kaikkien pyörien olevan nojakkeja ja kinnereitä, jolloin porukka liikkuu helpommin pitkät matkat pyörällä auton sijaan sekä lyhyet matkat useammin kuin nyt. Koska helpompaa, aero.


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 11 Touko 2016, 20:57
Kirjoittaja PW

Poika oli lueskellu tuubeista ja oli sitä mieltä ett pystyy paikkaamaan - no onhan se rengaskin ihmisen tekemä;)
Innostuin sitt ottamaan renkaan pois vanteelta, eipä ollu juurikaan kiinni. Alla oli kangasnauha, jota revin pätkän irti ja sieltä löyty ommel, jota myös aukasin reijän kohdalta. Hämmästykseni oli suuri kun siellä oli sisuri sisällä - olin kuvitellut tuubin olevan myös tubeles. No kaikkee sitä oppii ku vanhaks ellää :mrgreen: Purkaessa ihmettelinkin miten ilma pysyy tuon ompeleen alla :oops:


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 28 Kesä 2016, 11:07
Kirjoittaja PW

Sadepäivä ja taudista toipumassa, aattelin tämän kumin yrittää paikata.
Jos joudun ostamaan tähän renkaan, miten nää tuubirenkaat on mitotettu? Muistaakseni kaupassa kun kyselin, se tarjos 27" rengasta. Netistä kun kattoin, siel oli 28" ja 27" molempia ja esim 622*22 mm continental Giro. Tässä pyörässä oleessa renkaassa lukee: Continental Giro 22mm mutta halkasijaa ei oo merkitty.
Mitataanko tuubivanteet samalla lailla ku avovanteet?


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 29 Kesä 2016, 06:48
Kirjoittaja Wacky

Kai sulla on tuubiliimaa tai teippiä että saat tuubin kiinni vanteeseen?


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 29 Kesä 2016, 08:07
Kirjoittaja PW
Wacky kirjoitti:

Kai sulla on tuubiliimaa tai teippiä että saat tuubin kiinni vanteeseen?

Liimaa on.


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 29 Kesä 2016, 10:05
Kirjoittaja PW
20160628_120902.jpg
20160628_120902.jpg (150.65 KiB) Katsottu 4102 kertaa

Minkä huollan sen korjaan;) - kaks reikää löyty, toisen varmaan tökkäsin, ompeleita purkaessani :oops:
Lankaa ja neulaa etsittävä seuraavaks.


Re: Start Sosse - fiksiksi/sinkulaksiko?

Lähetetty: 29 Kesä 2016, 10:12
Kirjoittaja PW
PW kirjoitti:

Jos joudun ostamaan tähän renkaan, miten nää tuubirenkaat on mitotettu? Muistaakseni kaupassa kun kyselin, se tarjos 27" rengasta. Netistä kun kattoin, siel oli 28" ja 27" molempia ja esim 622*22 mm continental Giro. Tässä pyörässä oleessa renkaassa lukee: Continental Giro 22mm mutta halkasijaa ei oo merkitty.
Mitataanko tuubivanteet samalla lailla ku avovanteet?

rullamitalla sain vanteen halkaisijaksi 635mm :?