Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

jviirret kirjoitti:
Trek r200 kirjoitti:

Kevät talvella aloin ajella pystiksellä, jopolla. Alkuun meni se 10km ennen kun persuus reakoi. Näinhän se menee aina tauon jälkeen, mutta niitä kymppejä tuli lisää eikä takapuoli tottunut jopon pystyyn asentoon. Kaikki paino persuuksilla, max 15km meni mukavasti. Vaihettiin sitten tytön kanssa pyöriä, alle tuli 3v Poni, uutta mallia. Alkoi uus aika, vaikka ponissakin on aika pysty asento, antaa se kuitenkin sen verran painoa käsille, ettei persuus proterstoinu 50km matkastakaan. Kesä meni ponilla ja nyt syksyllä sain hankittua erittäin vähän ajetun nopsa retkipyörän -90 luvun puolenvälin paikkeilta. Käppyräsarvet ja kaikki :D Kyllä silloinkin osattiin pyöriä tehdä, todella mukava ja vakaa ajaa, eikä persuuskaan ole moksiskaan vaikka satula vaan kapenee ja lenkit pitenee

Vähän sellainen tapa hoitaa ongelma mistä en itse ole koskaan välittänyt. ratkaisun sijaan ongelma siirretään. Jos penkki painaa persettä siirretään paino käsille eikä vaihdeta penkkiä sellaiseen joka ei paina.
Eikös sinulla ollut joskus giant revive, sellainen semi nojakki? Ei kai senkään penkki painanut persettä vaikka ajoasento oli ihan pysty?

Jukka

Giant Revive on vieläkin, mutta itse en sillä ole ajellut, ollut lasten käytössä.

Polkupyörä nyt vaan on semmonen, ettei siitä sohvaa saa. Painoa EI SIIRRETÄ käsille, vaan JAETAAN käsien ja persuuksen kesken. Jos kädet protestoi, on painoa siirretty liikaa käsille. Pystärissä puutuu persuus aina, ennemmin tai myöhemmin, jos paino kokonaan takapuolella. Leveä satula ei poista ongelmaa, vaan siirtää sitä, tavallaan. Leveä ja pehmeä satula pystärissä on tottumattomaan pyllyyn mukava, mutta pitemmällä matkalla sekin alkaa puuduttaa ja kipeyttää, isommalta alalta vaan kuin kapea.

Saattaa hämmästyttää, mutta jopa tuolla mun nojiksella alkaa persuus puutumaan, kun tarpeeksi paljon istuu. Vaatii tosin 4-5h istunnon mutta kuitenkin. Nojakissa persuusta auttaa se, että paino jakautuu osaksi selälle. Tuollainen pystyhkö takakeno puuduttaa pitkällä reissulla, Revivellä varmasti nopeammin kuin tuolla Trekillä.

Nojaillaan!

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Trek r200 kirjoitti:

Saattaa hämmästyttää, mutta jopa tuolla mun nojiksella alkaa persuus puutumaan, kun tarpeeksi paljon istuu. Vaatii tosin 4-5h istunnon mutta kuitenkin. Nojakissa persuusta auttaa se, että paino jakautuu osaksi selälle. Tuollainen pystyhkö takakeno puuduttaa pitkällä reissulla, Revivellä varmasti nopeammin kuin tuolla Trekillä.

Kyllä minullakin persaus puutuu pidemmillä matkoilla. Fiilis on, että jos nostaa selkänojan pystymmäksi, niin puutuminen tulee nopeammin, mutta tuossa makaavassakin asennossa puutuu, ehkä jo parin tunnin yhtäjaksoisella ajamisella. Toki harvoin tulee niin paljoa pysähtymättä ajettua, koska vesipullo pitää nousta täyttämään välillä...

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Tästähän uhkaa tulla oikea wanhanmallinen nojapyörä vastaan pystypyörä -taisto :lol:

Tähän malliin:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... r%E4/page5
(Kun on tylsää, voi vaikka lukea fillarifoorumia sivulle 28)

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja terppa »

Nyt varmaan joutuu nöyrtymään ja kiipeämään pystärin satulaan... Siskonpoika (13v)on innostunut maastopyöräilystä ja ensi viikonloppuna lähetään katsastelemaan Lahden polkuja eli tarttee puhaltaa pölyt biltsun maasturin päältä :) Nettiä kun olen selaillut niin on maastoajajilla kimppalenkkejäkin mutta käydään aluksi kaksistaan koittamassa.

Mieltä lämmitti kun mies maastokelpoisempaa peliä halajaa mutta ei valmista kaupasta kinua, Saksanmaan runkotarjouksia selaili ja tuommoinen polttelee http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... id=0;pgc=0 ja omat rahat meinaa sijoittaa :)

Mä jo lukkokengät sponsoroin ja kohtapuoliin tilailen myös niihin sopivat polkimet ja paremmat kumit.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja terppa »

"Ken tietä kulkee, se tien on vanki, vapaa on vain umpihanki" hangen puuttuessa metsäpolkukin käy :)

20,5km maasturilenkki käytiin ajamassa, olisiko puolet polkua, 5km sorateitä ja loput asfalttisiirtymää. N. 3h meni ja kyllä sen hanurissa tuntee :) mutta tosi kivaa oli ja pitää ottaa ohjelmistoon jatkossa vieläpä säännöllisesti. Kunnon kehityksen kannalta olisi hyvä kun tulee paljon spurtteja ja vaihtelevaa voimankäyttöä tasaisen veivaamisen sijaan mitä yleensä harrastan. Paljon on ajotekniikassa opettelua ja monessa paikassa kuskilla loppui usko, mistä johtuen rypemistäkään ei sattunut... Mitä nyt kerran pyörä heitti yläkautta ja kuski jatkoi juoksemalla :)

Viikolla fundeerasin, että jos yrittäisi läskinojakin runkoa tehdä mutta tuolla reitillä aika paljon oli kivikkoa ja jyrkkää juurakkoista nousua eli enemmän joutuisi taluttamaan. Kangasmaaston polulla semmoinen olisi kyllä kiva... Ehkä joskus yritän sitä tekemistä...

Biltsun maasturiin oli jäänyt citymaastokumit eli seuraavalle kerralle nappulaa alle ja jos lainaisi lukkopolkimia jostain pyörästä. 5km meni ilman rikkoutumista, ekaksi meni lahjesuojamuovi ja loppureissusta takavaihtajan häkki vääntyi mutta eiköhän sen saa väänneltyä kohilleen, hanskalla väännettynä vähän rohisee.

Toinen missä ajon huomasi oli ranteet mutta se voi olla osaksi harjotuksen puutetta kun en pystäriä ole ajanut

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja mhelander »

terppa kirjoitti:

"20,5km maasturilenkki käytiin ajamassa, olisiko puolet polkua, 5km sorateitä ja loput asfalttisiirtymää. N. 3h meni ja kyllä sen hanurissa tuntee :) mutta tosi kivaa oli ja pitää ottaa ohjelmistoon jatkossa vieläpä säännöllisesti. Kunnon kehityksen kannalta olisi hyvä kun tulee paljon spurtteja ja vaihtelevaa voimankäyttöä tasaisen veivaamisen sijaan mitä yleensä harrastan. Paljon on ajotekniikassa opettelua ja monessa paikassa kuskilla loppui usko, mistä johtuen rypemistäkään ei sattunut... Mitä nyt kerran pyörä heitti yläkautta ja kuski jatkoi juoksemalla :)

Tästä syystä kävin alkukesästä sen paksukumpolokasun. Mukavaa irrottelua ennen seuraavan viikonlopun maantiekisaa.

terppa kirjoitti:

Viikolla fundeerasin, että jos yrittäisi läskinojakin runkoa tehdä mutta tuolla reitillä aika paljon oli kivikkoa ja jyrkkää juurakkoista nousua eli enemmän joutuisi taluttamaan. Kangasmaaston polulla semmoinen olisi kyllä kiva... Ehkä joskus yritän sitä tekemistä...

Kun olet nyt päässyt rakentamisen makuun niin ensi kesää varten pykäämään ihan oikeeta maastonojakkia. Pidempi akseliväli, tilaa tyypillisille maasto nappuloille ja joustoa molempiin päihin. Penkki vähän alemmas ettei kaadu niin korkealta jos mono tökkää.

Ei mulla ollu MP:llä isompia ongelmia paikallisessa maastossa. Ei edes "rotkossa". Jousituksen puute vaan pudotti vauhdit juurakkoisissa ja kivikkoisissa paikoissa. Ei myöskään yläohjauksen heijaus hirveesti helpottanu tasapainoilua, kuten kantapäiden osuminen eturenkaaseen vaappuessa tiukkoja hitaita ylämäkiä.

Siksi on off-road projekti vetämässä. Siihen ei kannata mitään kompromissi värkkiä rakentaa. Ja vaikka tuo paksukumi on yksi vaihtoehto tulee sille hintaa vähän liikaa mun makuun, kun ottaa huomioon miten vähän se lopulta itsellä sais ajoa.

Ja jäihän tuosta mun "kisasta" vähän hampaan koloon. Nokialla viimestään itselle selvis että helposti pystyy kisatehot pitämään päällä yli 6 tuntia. Ja ne reippaat neljä mitkä jaksoin rynkyttää MP:llä olin nopea jos en nopein tasaisella ja ihan kilpailukykyinen alamäessä. Jos tällä jousitetulla viitsis vähän treenata niin vois vaikka vähän pärjätä tuolla.

Ja keskustelun aiheesta huolimatta pystärilläkään en mene maastoon. Maasturi pilkotaan seuraavaksi !

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja terppa »

mhelander kirjoitti:

Kun olet nyt päässyt rakentamisen makuun niin ensi kesää varten pykäämään ihan oikeeta maastonojakkia. Pidempi akseliväli, tilaa tyypillisille maasto nappuloille ja joustoa molempiin päihin. Penkki vähän alemmas ettei kaadu niin korkealta jos mono tökkää.

Ei mulla ollu MP:llä isompia ongelmia paikallisessa maastossa. Ei edes "rotkossa". Jousituksen puute vaan pudotti vauhdit juurakkoisissa ja kivikkoisissa paikoissa. Ei myöskään yläohjauksen heijaus hirveesti helpottanu tasapainoilua, kuten kantapäiden osuminen eturenkaaseen vaappuessa tiukkoja hitaita ylämäkiä.

Ja keskustelun aiheesta huolimatta pystärilläkään en mene maastoon. Maasturi pilkotaan seuraavaksi !

Kyllä se noja-asento on mikä kiehtoo, paha vaan, että täkäläinen maasto on yleensä kivikkoista, juurakkoista ja maustettu mäillä, pohjoisen kangasmetsissä en varmaan arpoisi vaihtoehtojen välillä :) pitää seurata tarkkaan sun projektia ja kokemuksia niin josko itsekkin koittaisi :wink: Maastonojakissa olisi se hyvä puoli, että siirtymätaipaleet menisi mukavasti, nyt kyllä tuntui aavistuksen hoopolta lähteä autolla ajamaan pyörällä eli 25 km autolla Lahteen kun siskonpojan kanssa ajeltiin :oops: semmoista tosin mietin, että kinneri ja sen perään tekisi peräkärryn johon maasturi kyytiin :mrgreen: Luulisin, että olisi vielä kuvauksellisempi kohde kuin pelkkä kinneri. No joo... itsekseen jos ajaa niin polut alkaa melkein kotiovelta, että ihan sama.

Biltsun maasturi riittää näille vauhdeille ihan hyvin, niin kauan kuin se kestää... mutta aikani kuluksi budjettia tein tälle rungolle http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... id=0;pgc=0 ja johonkin 650-700€ pääsin kun käyttäisi kaapista löytyviä osia, mitä nyt hydrauliset levyjarrut olisi ison hankinta rungon ja keulan lisäksi. Toi keula (Rock Shox Reba RL) on käsittääkseni ihan pätevä jota voisi myöhemmin kierrättää jos nojakin tekisi. 2x tai 3x8 vaihteilla saisi kasattua, mut pitää nyt vähän kokeilla vielä.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 962
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja TMS »

Itse tulee kanssa maastofillarilla ajettua jonkun verran, se on hauskaa puuhaa kyllä, siinä saa helposti vähän haastettua itseään niin fyysisesti kuin henkisestikin. Rohkenisin sanoa että ainakin niissä maastoissa missä itse tykkään ajaa ei tekisi minkäänlaisella maastonojapyörällä juuri mitään. Maastoajossa pyörän päällä liikkuminen ja painopisteen siirtely kun on varsin olennaista, eikä se nojapyörällä oikeen onnistu. Mutta paljon on toki siitä kiinni minkälaisesta maastosta itse kukin puhuu.

Maastossa ajaessa satulassakin tulee istuttua niin vähän ettei sekään ole mikään ongelma, mitä pitäisi nojisasennolla korjata.

Terpalle sanoisin että eikös tuolla rahalla jo saisi kokonaisen pyörän ihan toimivilla osilla, vaikka keula ei kieltämättä tuon hintaisissa olisi samaa tasoa kuin mitä tuon rungon kanssa tuleva. Mutta minun mielestä tuo Drössinger ei mikään erityisen mahtava tarjous ole. Maastopyöriä on käytettynäkin myynnissä varsin mukavasti, minä katselisin niitä mieluummin.

Viimeksi muokannut TMS, 14 Loka 2012, 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja terppa »

Joo, maastosta ja sen poluista on paljon kiinni miten pärjää. Nämä täkäläiset polut mitä tulee mieleen usein vaatii pystärin tai tulee liikaa talutusta.

Sen vähän mitä olen hintoja vertaillut netistä niin n. 700e hintaan joutuu tinkimään joko hyvistä jarruista ja/tai paremmasta keulasta jos valmista meinaa, en mä näistä paljoa tiedä...kunhan kuvittelen :) reilu 300e maksaisi ko. keula irrallaan eikä ole pahan painoinen. Jarrut laittaisin hydrauliset Avidit, sitä merkkiä on molemmissa nojakeissa ja huoltosetin ostin jota tosin en vielä ole opetellut käyttämään eli siitä merkki ja kun tuntuvat hyviltä... Hyvät jarrut pitäisi kyllä olla.

Käytetty on tietty hyvä vaihtoehto kunhan ei erehdy varastettuun, toisaalta vähän kokeneempi voisi olla arvioija esim. osien kuluneisuuden suhteen... Mut eiköhän noita toreja tule sillä silmällä seurattua ja kauppojen poistotarjouksia muutenkin.

Itteni tuntien varmaan pitkässäjuoksussa halvimmaksi tulisi ostaa syyspoistosta joku hipompi vehje mutta osia arpoessa ja kasaillessa muodostuu tunneside :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja terppa »

Hupisurffaillut olen nettikauppojen pyörätarjontaa katsoen ja jos sattuu ostelemaan niin jotenkin viksummalta alkaa tuntua muutaman satasen budjettiylitys ja valmis peli... ei kai se maalta merelle nakkaisi kun ei polta ja juo eikä harrasta maksullisia naisia :) Pitää vaan käydä katsastamassa kivijalkakauppain tarjoukset ja pähkäillä lisää.

Jotain ihan mielenkiintoisia:
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/ ... dized.html
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/ ... e-ltd.html
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/ ... 70-xt.html
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/ ... 0-x-0.html

Se on sitten toinen tarina, että onko sopivia kokoja jäljellä..

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 962
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja TMS »

Minkä pitunen sä olitkaan, 170 cm? Joo kannattaa käydä kivijaloissakin kun rupeavat tämän vuoden malleja poistamaan, joskus on näkynyt ihan hyviä tarjouksia.

Pakko muuten kysyä, että oletko kunnollista täysjousitettua pyörää kokeillut? Itse en ehkä pelkkää etujoustopyörää maastoon ottaisi, koen että täpärillä ajo vaan on paljon kivempaa. Mutta makuasioita taas tietysti. Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan täpäriä ennen pyörän ostamista, sehän se taas vasta kalliiksi tulee kun ostaa etujousitetun nyt ja täpärin ens vuonna, kun hommasta innostuu :D . Maksaahan ne täysjoustot enemmän ja vaativat tietysti myös huoltoa enemmän kun niitä liikkuvia osia on enemmän, mutta itse koen ne silti vaivan/rahan arvoisiksi. Mutta ajaahan jotkut samoja polkuja täysjäykällä fiksilläkin naama virneessä, eli ei kai se niin pyörästä ole kiinni...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja mhelander »

TMS kirjoitti:

Maksaahan ne täysjoustot enemmän ja vaativat tietysti myös huoltoa enemmän kun niitä liikkuvia osia on enemmän, mutta itse koen ne silti vaivan/rahan arvoisiksi. Mutta ajaahan jotkut samoja polkuja täysjäykällä fiksilläkin naama virneessä, eli ei kai se niin pyörästä ole kiinni...

Tai maantie-kisa-nojakilla fixien kanssa off-road kisassa ;)

Kuva

Myönnetään että reitti ei, ainakaan mun mielestä, ollu erityisen vaativa. Pari veti OTB:t, itse kellahtelin lähinnä paikallaan, ja tuossa "rotkossa" kun pomputtelin vähän liian kovaa ja etupää hyppäs uralta veks.

Silti työn alle on tulossa täysjousitettu. Pitää meinaan olla aika kovassa kunnossa että jäykällä hävityt sekunnit juurakoissa ja kivikoissa ottaa kiinni tasaisilla ja alamäissä, etenkin kun kisa kestää 6 tuntia.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja terppa »

Vaan 168 cm lyhyt... minkä takia moni käytetty taitaa sulkeutua pois. Itseasiassa en ole koskaan ajanut oikeasti hyvää maastopyörää saati sitten täysjousitettua :oops: oma on Biltsun täysjousto suoraan poliisihuutokaupasta ja kyllä sillä näillä vauhdeilla pärjää mutta en usko sen montaa metsälenkkiä kestävän. Siskonpojan pyörää testasin joka on jäykkäperä ja perusjoustokeulalla ja mulle liian pieni niin tuppasi keulimaan aika pahasti kun juurakkomäkeä yritin runnoa ylös, oma meni nätimmin.

Sellainen kuvitelma minulla on, että jäykkäperällä oppisi tekniikkaa paremmin? pitäneekö sitten paikkansa? Täysjousto olisi varmasti hauskempi mutta ainakin vielä hinta on psykologinen este, totta, kalliimmaksi tulee ostaa sitten ensivuonna se täysjousto jos rupeaa kutkuttamaan... Vanhan saisi kyllä sukuun hukattua ja silloin ei haittaa vaikka ilman antaa jos vaan menee kovaan käyttöön. Jotenkin tuntuisi, että näissä etelän maastoissa täysjoustosta olisi enemmän iloa, tai ainakin meillä päin on paljon kivistä ja juurakkoista pätkää mutta pitää nyt vielä fundeerailla.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Pystärillä ajelu pitkän nojakkirupeaman jälkeen

Viesti Kirjoittaja terppa »

Pitihän sitä huvitella saarivaltion pyöräkaupan sivuilla, kun ei aihetta paljoa tunne niin täysjoustoista osaa arvuuttaa hyvyyttä vielä vähemmän. Kokoa arvoin Bike-discountin sivuilla ja 16 - 17 -tuumaa se kait olisi mutta pitää mittailla tarkemmin tai noissa jos 44 senttinen onnistaa niin sitten on paljon pähkäiltävää.

Osaako joku sanoa näistä kommenttia:

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=55730
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=55731
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=55733

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=75490
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=75491

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin