PW kirjoitti:Se osaa tuo metalli johtaa sitä kylmää aika tehokkaasti. Jouduin omia kenkiä vähän tutkimaan ku tuli vesi sisään ni siinä metalli klossin yläpuolella ei paljoo tavaraa ollu ja se veden mentävä rakonen lisäksi. Täytin silikoonilla tai vastaavalla nuo raot. Jos vaan kenkään mahtuu ni lisäpohjallinen on varmaan hyväksi.
Näin on. Minulla on toiset simpan kengät sekä SPD että SPD-SL. Nyt vaihdoin SPD-klossit uusien polkimien SPD-SL:ksi ja pistin mustaa jeesusteippiä keskelle peittämään SPD-kiinnityksen hahlot. Samoin olen teipannut umpeen molemmista kengistä varvasosaston "vedenpoistoreiän".
Näissä tuoreemmissa kengissä on pohjallisina 2-3 mm paksut korkkipohjalliset kenkien omien pohjallisten alla. Samoilla päälle tulevilla kenkäsuojilla eivät ole läheskään niin kylmät (SPD-polkimilla, SPD-SL -reikien teippausta) kuin toiset kengät alumiini+villa pohjallisilla.
Seuraavaksi kokeilen toisiinkin kenkiin korkkipohjallisia ja sitten kokeilu kiinnittämällä lämpöeristettä polkimien pohjaan estämään ajoviiman jäähdytystä polkimiin ja siitä klossien kautta jäähdyttämään lisää kengän pohjia.
Nämä ovat kesäkäyttöön ostettuja kenkiä joten pohjalliset ja kahdet ohuet kesäjuoksusukat päällekkäin on maksimi mitä sisään mahtuu. Onneksi nuo kenkäsuojat on teddy-vuorella joten ovat kyllä lämpimät.
Periaate on että mitään sähkölämmittimiä en ota käyttöön, mitäs sitten jos patterit/akut loppuu kesken pitkää lenkkiä ?