Talvikilometrikisa 2012

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja terppa »

jviirret kirjoitti:

Onkohan täällä foorumilla kävijämäärä kasvanut kisan myötä? Mun blogissa on helmikuussa käynyt vieraita tuplasti tammikuuhun verrattuna ja enempi kuin viime kesän kuukausina. En oikein muuta syytä keksi kuin tämän kisan, sitä kautta foorumille ja mun sigun kautta blogiin tulevat tutkailijat.

Jukka

Todennäköisesti kävijämäärä on kisan ansiosta lisääntynyt, itsekkin olen kisasivujen (joukueiden) linkkien kautta parille pyöräilyaiheiselle sivulle eksynyt.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja PW »

terppa kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Onkohan täällä foorumilla kävijämäärä kasvanut kisan myötä? Mun blogissa on helmikuussa käynyt vieraita tuplasti tammikuuhun verrattuna ja enempi kuin viime kesän kuukausina. En oikein muuta syytä keksi kuin tämän kisan, sitä kautta foorumille ja mun sigun kautta blogiin tulevat tutkailijat.

Jukka

Todennäköisesti kävijämäärä on kisan ansiosta lisääntynyt, itsekkin olen kisasivujen (joukueiden) linkkien kautta parille pyöräilyaiheiselle sivulle eksynyt.

Joo, sama vika tuleehan noita nuohottua ja ihmeteltyä mitä sakkia kisassa on mukana. Kait se kiinnostaa muitakin joukkueita ett mitä ihmeen nojapyöriä ja vielä mitallisijoilla :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo, on se kumma ku nykyään paljas asfaltti on parhaita kevään merkkejä ja "luontoelämyksiä" :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

jviirret kirjoitti:
GodTdd kirjoitti:

Täällä ei moisiin km lukemiin ole pystytty mutta satanen meni juuri rikki ja siitä täytyy olla onnellinen.

Mutta kaikki ajo on ilmeisesti vähentänyt autoilukilometrejä? Minulla ainakin näin.

Jukka

Noo, ei mulla ole omaa autoa mutta bussin penkkiä on kulutettu 100km vähemmän.

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja PW »

Sunnuntaina ei tehny mieli polkee eikä tänäänkään :( Luulin jo ett selvisin tänkertasesta taudista joka pyörähti muissa perreenjäsenissä.
Kurkku on ollu jonkun aikaa karheen olonen ja sitä oon lääkinny punahattusuihkeella ja kun pahenee, valkosipulilla ja tietysti kuumalla juomalla. Joskus auttaa ja tauti siirtyy, nyt ei oo ihan varma onko menossa taudin puolelle.
Joskus tuntuu ett näistä flunssista selviäis helpommin ja ainakin nopeemmin ku antas tulla ja sairastas oikeesti pois :) eikä alkas lääkitä kaikenmaaliman luomu konstein.
Nuo meijän kilometrit jaetaan vieläkin 7:llä, ei oo keskiarvo ihan noin suurii vaikk laskettais vaan polkeneet ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Täytyy pitää kiinni kakkos paikasta kynsin hampain :D
Lisäsin just eiliset kilometrit niin ero terpaan on hurjat 1km :D
Onneks tänään on iltalenkki joten saan vähän lisää.

Pikaisia paranemisia Petrille sun panosta tarvitaan ettei muut mene ohi.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja PW »

Wacky kirjoitti:

Täytyy pitää kiinni kakkos paikasta kynsin hampain :D
Lisäsin just eiliset kilometrit niin ero terpaan on hurjat 1km :D
Onneks tänään on iltalenkki joten saan vähän lisää.

Pikaisia paranemisia Petrille sun panosta tarvitaan ettei muut mene ohi.

Taitaa olla tää "jäsentenvälinen" tärkeempi kisa ku varsinainen talvikilsakisa :)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja mhelander »

PW kirjoitti:

Taitaa olla tää "jäsentenvälinen" tärkeempi kisa ku varsinainen talvikilsakisa :)

Sama kävi itselläkin mielessä kun välillä näytti että kärkikolmikossa pysyisin. Turha toivo, etelän eläjille kun kelit parani niin eihän tuossa pysy pappikaan kyydissä...

Noh, positiivista on että on tullu treenailtua yli 2x mitä viime keväänä. Muistaakseni kilsoja oli jotain 500 ennen ensimmäistä maantielenkkiä huhtikuussa. Nyt on yli 700 kasassa ja vahvasti näyttää että tonni on täynnä jo ennen kesäkauden ajoaikaa.

Oulujoki-ajoon mennessä on oletettavasti 1500-2000 kilsaa lakkarissa ja joitakin kovempia TT-rypistyksiä. Jos näin niin sitten katsotaan mikä se järjestys onkaan maalissa ja tuleeko ajettua vain 55 km vai pitäiskös saman tien puristaa satanen. Riippuu saanko "tiimiin" muita nojailijoita, vois sitten suunnitella vähän strategioita paremmin.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja Pastori »

mhelander kirjoitti:

Sama kävi itselläkin mielessä kun välillä näytti että kärkikolmikossa pysyisin. Turha toivo, etelän eläjille kun kelit parani niin eihän tuossa pysy pappikaan kyydissä...

Aatelkaa mitä vauhtii ja kilsoja vielä etelämmässä on. Herra Mageskin oli jo aloittanut Python kauden kun talvi oli päässyt loppumaan.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja terppa »

Wacky kirjoitti:

Täytyy pitää kiinni kakkos paikasta kynsin hampain :D
Lisäsin just eiliset kilometrit niin ero terpaan on hurjat 1km :D
Onneks tänään on iltalenkki joten saan vähän lisää.

Pikaisia paranemisia Petrille sun panosta tarvitaan ettei muut mene ohi.

Joskus olen kans "huumorimielessä" ajanut muutaman kilometrin ylimääräisen mutkan normilenkin lisäksi, että pääsee kaverista ohi tyyliin 1 km erolla :) mulla taitaa tulla pari ajamatonta päivää eli tasoitusta annan laiskuuttani :D mutta jos keskiviikkona saisi aikaiseksi herätä ajoissa niin voisi ekan työmatkan polkaista, auttaisiko siihen se, että hirveästi uhoisi asiasta oikealle ja vasemmalle niin olisi pakko mennä pyörällä? Padasjoen suuntaan maantienlaita on melkein kun kesällä mutta Lahden suuntaan tekee mieli vielä pari päivää odotella niin on koko piennar auki.

Polvi mulla on vähän ärtynyt ja töissäkin olen käyttänyt polvitukea, siitä tuntuu olevan apua... kaikista ikävimmältä tuntuu polven kiertoliike ja jos vetää jotain painavaa perässään sivuttain. Polvitukien kanssa pyöräily ei ole kipua lisännyt vaan paremminkin päinvastoin.

Paranemisia Petrille, valkosipuli kyllä auttaa parhaiten etukäteen (runsaasti) nautittuna, pysyy taudinkantajat pienen matkan päässä :D

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja terppa »

Sain avattua työmatkapyöräilykauden, yöllä kuutamolla on taas omanlaisensa tunnelma ajella... Aikaa vaan menee vielä ihan tajuttomasti, ajoaika oli 1 h 6 min (22,5km) + vartti kaikkea "säätöä" ja vaatteiden vaihtoa kun autolla menee lasit raapaten alta puolentunnin, mutta ilmat lämpenee ja varmaan viikon sisään saa laittaa paremmin rullaavan nastakumin ja jokunen viikko lisää niin uudella pyörällä pääsee kokeilemaan tota väliä :mrgreen:

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja terppa »

Ei saa Wackya kiinni, kymppi on edelleen eroa, rupesin suunnittelemaan niin härskiä hommaa, että sliksipyörän työntäisin huomenna maantienlaitaan ja antaisin palaa myötätuulensuuntaan :) mutta jos malttaisi ensiviikkoon kun on päivälämmöiksi plussaa luvattu, onhan se kyllä vähän epäurheilijamaista ajaa talvikisassa kesäpyörällä :oops: mutta jos sitten loppukirissä...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja PW »

terppa kirjoitti:

Ei saa Wackya kiinni, kymppi on edelleen eroa, rupesin suunnittelemaan niin härskiä hommaa, että sliksipyörän työntäisin huomenna maantienlaitaan ja antaisin palaa myötätuulensuuntaan :) mutta jos malttaisi ensiviikkoon kun on päivälämmöiksi plussaa luvattu, onhan se kyllä vähän epäurheilijamaista ajaa talvikisassa kesäpyörällä :oops: mutta jos sitten loppukirissä...

Siun pitää vaan polkee enempi :wink: Täällä ei oo kohta viikkoon polettu, ei tiedä onks kipee vai ei. Kurkku ikävän karheena ja välil yritti nousta sieltä nuhaks mutt sen sain estettyä. Tuolla syvällä kurkussa vaan on semmonen arkapaikka ja jos joutuu kovasti yskimään ni tuntuu. Voiha se olla ett kurkku on palanu tuosta valkosipulimäärästä, jota oon käyttäny lääkkeenä.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja terppa »

vika viikko starttaisi ja ainakin etelän säätiedotukset lupaa hienoa keliä eli siinä mielessä on kiva yrittää loppukiriä. Stapanille nostan hattua nelinumeroisesta km lukemasta kun kilometrit on vielä tasaisesti kertynyt, mä olen enemmän kelejä valkannut... Joo, jos tämän viikon työmatkat (3pv) sais poljettua niin tulis 135km ja keskiviikkovapaalla ehkä joku pitempi lenkki.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Talvikilometrikisa 2012

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mulla on vain yks vp loppu kisan aikana ja joudun vissiin viettää sen pyörän päällä kun meinaa terppa alkaa keulimaan. Tulee vielä kova vääntö kakkos paikasta.

Vastaa Viestiin