Sinkuloita

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Sinkuloita

Viesti Kirjoittaja mhelander »

PW kirjoitti:

http://www.yksivaihde.net/site/fiksi-info/
Tuommoselle sivulle löysin, aika selvästi selitetty erilaisia polkupyörän osia ja niiden ominaisuuksia. Nojapyöräilijäkin voi noista ottaa opiksi.

Olipas hyvät sivut, kerrassaan. Tässä olen jotenkin hurahtanut tutkimaan fixien takanapoja, vähän on idean poikasta käyttää levyjarrullista napaa maastonojakissa kenties mutta kun pitäis ketjulinja saada vasemmalle puolelle ja levyjarru oikealle...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Sinkuloita

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nojanalle kirjoitti:

Villasukat ja ajosanraalit on voittamaton yhristelmä. Siittä on Sakari miu kansa samaa mieltä. Ei hikoo , eikä palele. :roll:

Ja tutkimuksien mukaan takaa 100% ehkäisyn:

Kuva

:lol:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Sinkuloita

Viesti Kirjoittaja janx »

Harmi vaan, ettei ajosandaaleita tahdo saada mistään. (maailmalta saa, mutta sovittamaan ei pääse) Ellei sitten ole tilanne muuttunut. Tosin minä kun en lukoilla aja, niin voisin ehkä löytää jäykkäpohjaiset sandaalit.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Sinkuloita

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

janx kirjoitti:

Harmi vaan, ettei ajosandaaleita tahdo saada mistään. (maailmalta saa, mutta sovittamaan ei pääse) Ellei sitten ole tilanne muuttunut. Tosin minä kun en lukoilla aja, niin voisin ehkä löytää jäykkäpohjaiset sandaalit.

Kerroppa jos löydät sellaiset. Mäkin ajelen paljon sandaaleilla ja flättipolkimilla. Lukkoja käytän vain tadpolessa ja Jivessä eli missä keskiö on reilusti penkkiä ylempänä.

Fiksissä lukot on asiaa. Jos jalka lipeää polkimelta kovassa vauhdissa, voi sattua pahasti. Mäkien nousuun kiinteä välitys antaa mukavasti "takapotkua". Liike-energia pitää kammet pyörimässä. Haaveilen systeemistä millä vapaarattaan voisi lukita tarvittaessa. Luulisi olevan aika helppoa modata sellainen napavaihteeseen.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sinkuloita

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

PW mikä se liike oli mistä me niitä ostettiin. Mie kun en taaskaan muista. Sieltä kannattaa kysyä . :mrgreen:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Sinkuloita

Viesti Kirjoittaja PW »

Nojanalle kirjoitti:

PW mikä se liike oli mistä me niitä ostettiin. Mie kun en taaskaan muista. Sieltä kannattaa kysyä . :mrgreen:

En muista mutt Kälviällä polkupyöräliike - googlesta varmaan noilla löytyy.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

kissaniitty
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Elo 2009, 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinkuloita

Viesti Kirjoittaja kissaniitty »

janx kirjoitti:

Harmi vaan, ettei ajosandaaleita tahdo saada mistään. (maailmalta saa, mutta sovittamaan ei pääse) Ellei sitten ole tilanne muuttunut. Tosin minä kun en lukoilla aja, niin voisin ehkä löytää jäykkäpohjaiset sandaalit.

Mulla on ollu ainoina kesäkenkinä jo vuosikausia nämä:

http://www.partioaitta.fi/Jalkineet_ja_ ... Newport_H2

On jäykkä ja pitävä pohja, varpaat suojattuna ja aivan törkeen mukavat pitää. Käy myös metsä/melontakengiksi, itse asiassa ihan mihin vaan. Pohjassa on pitoa ihan tolkuttomasti; kuivaa kalliota pystyy kiipeämään about 45 asteen kulmassa. Kuivuvat nopeasti ja kestävät jokapäiväistä käyttöä ainakin viisi vuotta. Mulla on yhdet ulkokäytössä ja toiset sisäkenkinä duunissa (kotisiivoushommissa). Suosittelen! Kaiken lisäksi näitä saa lukkoversiona, muistaakseni Commuter oli mallin nimi.

Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy

Current fleet: Hase Tagun (2021-) - Hobie Mirage Oasis (2014-) - Specialized Source Elite Disc (2015-) - Radius C4 (2016-) - Trek Farley 5 (2019-) - Tern Link D7i (2020-)

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sinkuloita

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Niitä voi olla missä vaan. Minä ostin omani Tikkurilan Inter-sportista. Siellä oli kaksi paria ja toinen niistä oli sopiva. Olivat vielä alennuksessa "kun ei niitä oikein kukaan osta".

Yksi numero piti ottaa lisää normaaliin suomalaiseen kengänkokoon, jotta sai Shimanot jalkaan. Onneksi niissä on tarrat, niin sai säädetyksi jalkaterän riittävän leveäksi.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Sinkuloita

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Sinkuloita

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Tuo on vain niiden verkkokaupassa, valikoima itse liikkeessä on eri samoin kun hinnat.

Vastaa Viestiin