ajoasennoltaan paras pystypyörä

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja ki »

Pastori kirjoitti:

Sulle pitäis tehdä kränk forward fätbaikki.

just det. sellaset ilma tyynyrenkaat:)

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Vieläkö Pastorilla on tuo cf pihalla seisomassa?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Reippailija
Viestit: 198
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja Reippailija »

Ei toi intin pyörä ihan huono ole. Mukavan pehmonen mukulakivellä ja töyssyssä ja pikku juurakossakin vielä.
Vielä kun on satulassa vieterit, niin ei tarvi joka töyssyssä keventää jaloilla.
Kun muistaa aina laittaa sopivasti ilmaa renkaaseen, niin rullaakin ihan mukavasti.
Kun ajellessa katselee maailman menoo eikä mittareita, niin hyvin kerkiää perille, jos on lähteny ajoissa.
Hakkapeliitta sitte nastoilla talveksi, ainakin eteen, jos hirvittää kun on liukasta, ettei mee nurin!
Pitempi äijä tarttis jonkun säädön, että saa sarvet hiukan kauemmaksi.
Vastatuuleen kun painaa, niin hiukan kyyristyy ja ottaa tangosta keskemmältä niin helpottaa kummasti.
Jos on polkeminen aina raskasta tai isoja mäkiä, niin sitten "jori" :lta neuvoo ja isompi takaratas, joka ei maksa kauheesti.
Jos et oo hetkeen tommosella kulkenu, niin voisit kokeilla. On mulla hianompiakin pyäria, mutta tosta tykkään.
Ei toi oikein rosvoille ( ei rahamiehille) kelpaa, mutta mää oon pärjänny hianosti!

Moro vaan. Mää meen ny saunaan!

Performer Highracer, Dahon Visc P18, Orbea Aqua, Rossano, Helkama jääkäri Torpedo 3s

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Premnas kirjoitti:

Vieläkö Pastorilla on tuo cf pihalla seisomassa?

Sori. Olin ameriikassa kun oli tän viestin jättänyt. Luen yleensä vain noi uusimmat.
On se. Laitetaanko hitaalla kuljetuksella tulemaan?

Se ei kyllä seiso. Vaan roikkuu. Kiekot on kannibalisoitu - mutta niitähän nyt on jokapaikka väärällään = 559.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Pastori kirjoitti:
Premnas kirjoitti:

Vieläkö Pastorilla on tuo cf pihalla seisomassa?

Sori. Olin ameriikassa kun oli tän viestin jättänyt. Luen yleensä vain noi uusimmat.
On se. Laitetaanko hitaalla kuljetuksella tulemaan?

Se ei kyllä seiso. Vaan roikkuu. Kiekot on kannibalisoitu - mutta niitähän nyt on jokapaikka väärällään = 559.

Mä olin unohtanut jo koko homman ja olen ehtinyt tässä välissä jo varmaan 50 kertaa muuttamaan mieleni :roll: . En vielä uskalla sanoa mitään asiaan. Läskinojakki houkuttaa ja ei. Olen tottunu liian hyvään kun ajatuskin pystäreihin palaamisesta ahdistaa :D .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Etkö siis juuri vastannut itsellesi? Eli ei pystäriä, jos ajatuskin ahdistaa :D

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Premnas kirjoitti:

Läskinojakki houkuttaa ja ei.

No on niillä leveämmillä renkailla puolensakin kuten Riku on tässä pääkaupunkiseudun ongelmia kerrannut tämän tästä. Täälläkin Oulussa on viime viikkoina ajettu sohjoon jäätyneillä urilla ja mun maasturissa joka on CLWB on pelkkä takana oleva leveämpi rengas auttanut tosi paljon urien suhteen. Jopa niin paljon että laitoin kapeammat nastarenkaat vasta sitten takaisin kun tuli suoja säät ja todella liukkaat kelit.

Noilla toimii nastarenkaat muuten paremmin mutta urista nekin vetelee enemmän kuin tuo 2.8" leveä takanakki. Edessä menee kapeampikin kun painoa siellä on vähemmän.

Premnas kirjoitti:

Olen tottunu liian hyvään kun ajatuskin pystäreihin palaamisesta ahdistaa :D .

Sama täällä. Ja tuossa porukkalenkeillä ajaessa on tullut todettua että ei se välttämättä ole helpompaa pystäreilläkään, tuolla mun maasturilla ajaa huonommilla keleillä vähemmällä jännittämisellä kuin cyclo-cross fillareilla kuitenkin kevyemmin se kulkee kuin maastopyörät.

Ei taida nämä havainnot helpottaa päätösten tekoa...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja ki »

hei taas. pyöräilykausi alkaa.pastori,tuosta cf stäsi jos se edelleen roikkuu:) minkä pitunen olet, eli minkä pituselle cf si on tehty. minä olen 167cm pitkä ja jalat 80 cm.Kokeilin electra townieta ja se oli minulle väärän kokonen.tanko oli liian kaukana eikä voinut pystyssä ajaa.eli olisi pitänyt olla lyhyemmät jalat varmaan. satula piti nostaa ylemmäs jalkojen pituuden mukaan. ja vaikka ohjaustanko laitettiin ylös kilpapyörä asentoon niin en silti ylettänyt siihen jos istuin pystysuorassa.millanen ajosento cf ssäsi on verrattuna electra townieen.electrabikella on muuten liike tallinnan satamassa

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja ki »

jviirret kirjoitti:
ki kirjoitti:

satutko jukka muistamaan että mikä helsinkiläinen liikee sillon myi electraa?ostitko electran townien ihan kokeilematta?

En yhtään muista. Kokeilematta ostin kun minun mielestä tämä "testiCF" oli ihan ok ja sivukuvista mitattuna liki samanlainen geometrialtaan: http://www.saunalahti.fi/jukkviir/cf.htm

ki kirjoitti:

mutta saako mummopyörästä yhtä pystyn kuin jopo on vainvaihtamalla ohjaustangon?jos esim cf:n tanko ei ole sopivan kaukana niin korjaantuuko asia vaihtamalla ohjaustanko eli siis jos se on liian edessä.

Parempi vaihtaa stemmi tällaiseen:

Kuva

Tuolla saa tankoa taaemmas ja ylemmäs. Yleensäkkin säätövaraa joka suuntaan paljon enemmän kuin vakiolla.

Jukka

hei taas.Kuinka paljon stemmiä vaihtamalla Townien tankoa saisi taaemmas ja ylemmäs?Haluan yhtä pystyn asennon vähintään kuin jopossa tai takanojan enkä varsinkaan lainkaan etunojaa.Towniella polkimet on edempänä kuin jopossa mutta stemmiin en yllä kuin sormenpäillä jos ajan pystysuorassa ja jos satula on normaalin korkealla.Riittäisikö tähän stemmin vaihtaminen? Jos ei riitä niin eikös tuollaisen ratkaisun voisi tehdä kuin sinä Jukka laitoit Matkaajaasi, sellanen lisäpala alkuperäisen ohjaustangon lisäksi tai laittaa jopon tyyppisen ohjaustangon.Sama ongelma tulee crank forwardissa kun haluan ajaaa pystysuorassa, stemmi jää minusta liian kauas
Tuossa helkama Helsingin kuvassa miehellä ei minusta voi olla polkimen ollessa alimpana jalka suorassa polkiessa.MInä en myöskään yllä towniella maahan kun satula on tarpeeksi korkealla enkä ole pitkä.Kauppiaan mukaan Towniessa on vain toisille väärät mittasuhteet.Jos satulan ja poljinten välille piirtäisi viivan niin mitä korkeammalle satulan nostaa sitä pystymmäksi viiva kävisi eli kulma jyrkkenee satulaan nostaessa.Voiko miestenpyörästä poistaa vaakasuoran putken joka menee satulasta stemmiin pyörän siitä kärsimättä.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja vaaka »

En osaa muuta sanoa kuin, että auttaahan kaikki tangon taakse tulo ja nousukahvat taakse käännettynä lisää.

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja ki »

http://www.360doc.com/content/16/0315/1 ... 0150.shtml seitsemäs kuva alhaalta on tehty pyörästä takanojasempi tai nojaavampi siten että tarakalle tehdään penkki ja pidennetään ohjainkahvat

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: ajoasennoltaan paras pystypyörä

Viesti Kirjoittaja ki »

Jarcco kirjoitti:

Vanhasta retkipyörästä saa paljon mukavamman taivuttamalla satulatolppaa ja vaihtamalla kannattimen + sarvet.. :wink:

www.rademar.ee stä Tallinnasta saa ostaa satulan ja satulaputken 20e jolla satulaa saa siirrettyä kiskoa pitkin etu taka suunnassa ehkä viitisen senttiä taaksepäin, kustantaa kyllä 40-70e satulasta riippuen

Vastaa Viestiin