CF/Cruiser videoblogi

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: CF/Cruiser videoblogi

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Öö sanoisin, että toistosta huolimatta et reagoi ymmärrystä osoittavasti, että tuunaamalla sopivan kapean rungon satulaa, on mahdollista saada yhtäaikaisesti leveä istuin painetta vähentämään pepulle ja kärkimmäiset 2/3 satulasta niin kapeaksi, että ei nirhaa reisiin. Puhun kokemuksesta penkkituunauksesta pehmusteet päälle monessa iteraatiossa lisäten ja tuhansia kilsoja ajaen. Pisin päivämatka 186 kesällä hikoilevalla paljon kropalla tuli silti ongelmia. Läskiä myös reisissä, joten laihemmalla ei olisi ollut edes hipaisua reidellä säämiskältään isolla alushousulla, joka vaikutti nivustaipeeseen ja reiden sisäpinnan ylimpiin kahteen senttiin hitaasti myöhään alkaen. Tyypillistä satuloille ja minkä sille tekee, kun vähempi pehmuste sattuu enemmän kankussa. Kompromissi suo siellä vetelä täällä välillä.

Että silleen CF exklusiviteetin suhteen, kun kyseessä on triathlonpyörä, jossa on päin vastoin satula enemmän polkimien päällä kuin maantiepyörissä. Joten reisien rassi on vielä isompi riski kuin normipystäreissä ja valtavasti sai apua. Olen myös citypyörää käsitellyt menestyksellisesti ja siinä on leveä satula alun perin. Se sai enemmän apua kavennuksesta kuin kapeamman satulan tri pyörä.

Kapea satula reisien kohdalla kapeareisiselle tarkoittaa ilmarakoa, joten ei kitkaa ja hiertymiä. Toinen tapa saman ongelman hoitoon kuin CF. Molemmat päteviä tapoja, mutta kuinka CF on tehtävissä nykypyörästä? Penkkituunaus on aina mahdollista. Se on se KIS periaatteen versio, jos muut säädöt pyörässä eivät riitä. Kommentoin siis ristiin monessa ketjussa premnaksen läskipyöräprojektia. Tämän ketjun CF puolelle voi olla etua tai tårta på tårta penkkituunaus. Tälläistä tämä saman asian puinti eri ketjuissa on, menee helposti sekaisin, mistä puhutaan ja kenelle :D Ymmärrän sekaannuksen syyn hyvin.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: CF/Cruiser videoblogi

Viesti Kirjoittaja PW »


Joutuuko yhtään varomaan, ett poljin ei ota maahan kurvissa tai muuten?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: CF/Cruiser videoblogi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Joutuuko yhtään varomaan, ett poljin ei ota maahan kurvissa tai muuten?

Ei ainakaan näin talvella, lähtee varmasti luisuun ennen kuin kampi ottaa maahan.
Tuolla ku muutaman kilometrin ajelin niin ei voi olla ihmettelemättä että miksi polkupyörien kammet on niin korkealla. Toki sen ymmärtää jossakin kilpapyörissä joilla kallistellaan kunnolla samalla polkien tai maastopyörissä, mutta näissä tavallisissa arkipyörissä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: CF/Cruiser videoblogi

Viesti Kirjoittaja PW »

Pitää varmaan tehdä yks saman tapanen ja kattoo löytääkö polkijan :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: CF/Cruiser videoblogi

Viesti Kirjoittaja Härski »

Siks et varvaskoukut mahtuu kääntämään sinne alle!
Mä vaan joskus ajeli ns baariajelut semmottoo virityksellä. =)

Mut joo, aika lailla saa koohottaa menemään ennen kuin hälppäsee tavan fillarilla polkimet maahan.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: CF/Cruiser videoblogi

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Härski kirjoitti:

Mut joo, aika lailla saa koohottaa menemään ennen kuin hälppäsee tavan fillarilla polkimet maahan.

Riippu pyörästä. Suurimmassa osassa on korkeus valittu niin ettei poljin osu maahan, mutta aidossa alkuperäisessä Ponissa se ottaa aika helposti maahan. Perinteisen metallipolkimen kanssa ei tule kuin polkimeen naarmuja. Nykyaikainen muovipoljin taas hajoaa maakosketuksesta :( Hyvin tuohon kyllä tottuu ja oppii olemaan polkematta silloin, kun kallistaa reilusti.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: CF/Cruiser videoblogi

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jooseha kirjoitti:

aidossa alkuperäisessä Ponissa se ottaa aika helposti maahan.

Ei kyllä uskois ku kahtoo näitä Tunturi Ponin kuvia netistä, vai onko kyseessä joku muu "poni"?

Kuva

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: CF/Cruiser videoblogi

Viesti Kirjoittaja Härski »

image.jpg

Wuan oiskkoon ollunna sitennii jopo?

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: CF/Cruiser videoblogi

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Kyllä Poni-mies Ponin tuntee eikä mene sekaisin ;) Jukan kuvassa on oikea katkeava mallikin. Pyörä on oikeastaan aika surkea. Runko värisee vauhdissa ja kantapäät osuu ritsiin :|
Kombissa keskiö on reilusti ylempänä. Joposta en osaa sanoa, koska en ole sellaista omistanut.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: CF/Cruiser videoblogi

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Videossa mainittiin, että lisätäkö alastoman rungon lisäksi jotain? Miten olisi runkoputkien yhdistys levyillä sivuilta ja alemman putken alle sen kokoinen splitter plate kuin mahtuu.

Vastaa Viestiin