Sivu 2/3

Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 28 Huhti 2017, 13:46
Kirjoittaja samuel
jori kirjoitti:
samuel kirjoitti:

Mutta sitte taas toisaalta, muksut ja emäntä kinuaa pyörän mukaa myös. Nehän voi kuljettaa sit katolla. :D

Anoppia olen kuullut kuljetettavan katolla, mutta että vaimo ja lapset. :shock: :mrgreen:

HAHAHAHAHAHAHA!!!! ( sarkastista naurua ) :D :D :D

En väitä olevani äidinkielen priimus mutta tuo "pyörän" sana tuolla välissä kohdistaa ( minun mielestäni) lauseen siihen.
Tai jotain, ehkä. On vaan niin herkällä päällä kun matka vie tänään anoppilaan. :roll: :D


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 28 Huhti 2017, 14:05
Kirjoittaja jori
samuel kirjoitti:
jori kirjoitti:
samuel kirjoitti:

Mutta sitte taas toisaalta, muksut ja emäntä kinuaa pyörän mukaa myös. Nehän voi kuljettaa sit katolla. :D

Anoppia olen kuullut kuljetettavan katolla, mutta että vaimo ja lapset. :shock: :mrgreen:

HAHAHAHAHAHAHA!!!! ( sarkastista naurua ) :D :D :D

En väitä olevani äidinkielen priimus mutta tuo "pyörän" sana tuolla välissä kohdistaa ( minun mielestäni) lauseen siihen.
Tai jotain, ehkä. On vaan niin herkällä päällä kun matka vie tänään anoppilaan. :roll: :D

Paluukyytiin sitten anoppi mukaan. :mrgreen:


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 24 Heinä 2017, 21:18
Kirjoittaja vaaka

Onko tämä 6,9 kgn pyörä mainittu?
http://hummingbirdbike.com


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 25 Heinä 2017, 23:25
Kirjoittaja janx
vaaka kirjoitti:

Onko tämä 6,9 kgn pyörä mainittu?
http://hummingbirdbike.com

Näille kaikille tuntuu olevan yhteistä järjetön hinta. :-o Järki tosin ei sovi näihin juttuihin. Kun vaatteesta vähennetään kangasta, ruuasta poistetaan liha tai pyörästä painoa, hinta sen kun nousee.

Lisätty: mitä bromtoniin tulee, niin kyllä sillä ajaa, mutta ei se mukavaa ole. Harvempi pystypyörä on.


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 27 Heinä 2017, 23:33
Kirjoittaja vaaka

Mukavuus pystärissä vaatii eri asioille herkille erilaisia ominaisuuksia. Joillekin iskunvaimennus ei merkkaa mitään ja jotkut onnistuvat satulan kanssa paremmin kuin toiset. Väittävät hiilaripyörien iskuvaimennuksen olevan alkutällin jälkeen ylivoimaista metallisiin. Jonkun pyöräpajan mittauksen näin, jonka mukaan sama alu pyörädesign värähteli kolme kertaa alkutällin voimalla ja melko kovaa sen jälkeen, kun hiilikuituinen vaimentui selvästi ekassa resonanssissa. Ei iloa aika-ajopyörän etuhaarukasta havaittavissa, kun alu rungon läpi pieksee kumminkin.

Pyörä kaupallisesti kevennettynä tuppaa olemaan jossain vaiheessa tyyris per kevennetty gr. On autoissakin kauppakassi kilpavehjettä raskaampi ja halvempi useimmiten.


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 26 Elo 2017, 23:23
Kirjoittaja Pentti M Reku

Tarinaa bromptonin takaa, mielenkiintoista!


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 27 Elo 2017, 08:52
Kirjoittaja jori
Pentti M Reku kirjoitti:

Tarinaa bromptonin takaa, mielenkiintoista!

Mahtava retoriikan oppitunti. :D

Periaatteessa kertovat nuo videot saman asian, mutta tuo ensimmäinen Will Butler-Adamsin tarina Bromptonin historiasta on niin mielenkiintoista kuunneltavaa, että Bromptonin keksijän Andrew Ritchien samansisältöistä esitystä ei sen jälkeen jaksa kuunnella. :( Kuunnelkaa ja miettikää, miten asiat pitää ihmisille kertoa, jotta menee idea perille.

Erityisen hyvin Will kertoo, mikä on syynä siihen, että poliitikot tekevät hölmöjä päätöksiä ja miten se voidaan välttää. Tästä pitäisi ottaa oppia. (Minuutin jakso esitelmän keskellä)

Laitan tämän myös tuonne Liikennepolitiikkaketjuun, jotta ymmärrämme, miten liikenneasioita ajetaan ja mikä on olennaisinta siinä.

Uskomattoman selkeä ja viisas kaveri tämä Bromptonin toimitusjohtaja Will Butler-Adams. :D


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 29 Elo 2017, 07:10
Kirjoittaja Reippailija

Voisihan Jopon tekijät miettiä jotain hiukan fiksumpaa.
Jos Suomessa kannattaa kasata mersuja niin voisihan sitten vissiin valmistaa fiksuja pyöriä.
Suunnittelu tulisi täällä olla hanskassa.


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 29 Elo 2017, 11:00
Kirjoittaja jori
Reippailija kirjoitti:

Voisihan Jopon tekijät miettiä jotain hiukan fiksumpaa.
Jos Suomessa kannattaa kasata mersuja niin voisihan sitten vissiin valmistaa fiksuja pyöriä.
Suunnittelu tulisi täällä olla hanskassa.

Yleisesti ottaen suomessa mekaanisten osien suunnittelutaito on ollut muutaman vuosikymmenen parempaa kuin briteillä, mutta koko ajan dramaattisesti huononemassa. Hyviä suunnittelijoita on kaikkialla harvassa. Bromptonin suunnittelija on toooodella kova suunnittelija, eikä sellaisia löydy mistään maasta monta.

Bromptonia paremman pyörän suunnitteleminen on toki mahdollinen, mutta pitäisi olla perusteet, tavoitteet ja visio, millä tavalla tuota voisi niin merkittävästi parantaa niin, että tulos menisi kaupaksi. Bromptonin brandin haastaminen on melko yltiöpäistä ainakaan ns. tyhjältä pöydältä.

Kuuntele Bromptonin tarina tästä näkökulmasta Will Butler-Adamsin kertomana ja mieti, millaisessa teknistaloudellisessa ympäristössä vastaava projekti tänä päivänä olisi ja mitkä mahdollisuudet sellaisella olisi onnistua.

Vaikeinta maailmassa on välittää näkemyksellisiä ajatuksia niin, ettei niitä ymmärretä väärin!


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 29 Elo 2017, 15:17
Kirjoittaja jooseha
Reippailija kirjoitti:

Voisihan Jopon tekijät miettiä jotain hiukan fiksumpaa.

Mutta Jopohan on fiksu laite! Tyhmäksi sen tekee muoti.
Pyörän ajatus on olla nimensä mukaisesti JOkaisenPOlkupyörä. Alkuperäinen Jopo on käytännössä pikasäädettävissä kaiken mittaisille polkijoille. Tästä seuraa luonnollisestikin se että, vain yhden polkijan käytössä ei saa mitään etua tavallisiin pyöriin, mutta haittaa kyllä. Ei ole pyörän vika, jos omistaja käyttää sitä väärin :evil:
Se on erikoiskäyttöön tarkoitettu pyörä aivan kuin Bromptonkin. Ei sitäkään ole järkeä hommata ellei taitettavuutta käytä. Jopossa ei taas ole järkeä ellei samaa pyörää aja erikokoiset ihmiset :wink:


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 29 Elo 2017, 18:06
Kirjoittaja jviirret
jooseha kirjoitti:

Jopossa ei taas ole järkeä ellei samaa pyörää aja erikokoiset ihmiset :wink:

Tai ihminen jonka koko muuttuu, eli kasvavassa iässä oleva lapsi/nuori.

Jukka


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 29 Elo 2017, 18:37
Kirjoittaja Reippailija

Jopon, ja muiden kombi -pyörien ergonomiassa en juuri nää fiksuutta. Ajelin nillä kaikilla -70 ja 80 -luvulla.
Sen takia niitä ei vissiin täyskasvuiset käytäkään :D
Asiaa helpottaisi jos tanko siirtyisi eteenpäin nostettaessa.
Useissa taittopyörissä tämä asia on jotenkin kunnossa.
Itse ajelen Dahon Visc P18 -fillarilla ja asento on minulle hyvä.
Tuttu 160cm henkilö viihtyi myös.
Kannattaa muuten huomioida että joistakin taittopyöristä en erikseen Aasia - ja länsiversiot.


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 29 Elo 2017, 21:36
Kirjoittaja jooseha
Reippailija kirjoitti:

Asiaa helpottaisi jos tanko siirtyisi eteenpäin nostettaessa.

Siirtyhän se kunhan vaan siirtää :wink: Ponin mainos, mutta sama juttu Helkamallakin.
Kuva
Joposta on kylläkin tehty myös versiota, jossa säätöä ei ole :shock:


Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 29 Elo 2017, 22:53
Kirjoittaja samuel
jooseha kirjoitti:
Reippailija kirjoitti:

Asiaa helpottaisi jos tanko siirtyisi eteenpäin nostettaessa.

Siirtyhän se kunhan vaan siirtää :wink: Ponin mainos, mutta sama juttu Helkamallakin.
Kuva
Joposta on kylläkin tehty myös versiota, jossa säätöä ei ole :shock:

Täällä kävi pienimuotoinen poninpotku. Kahvitauolla selasin toria ja oli annetaan-ilmoitus pyörästä. Salamana viesti antajalle 12 minuuttia ilmon jätöstä, olin eka! 17 muuta jäi nuolemaan näppejään.

Tästä täytyis tyttärelle leipoa purppuran värinen talven aikana. Mun pystypyörän jopo-tanko on kuulemma ihan pakko saada tähän. Näyttäisi siltä että 504:t maltillisilla kumeilla mahtuisi alle, orgis 485-takavanne on halki. Vaihteitakin pitäis laittaa. No, nexus 7aa kehiin ja maalausteltta talliin.

Poni.jpg

Re: Reissumiehelle Brompton

Lähetetty: 29 Elo 2017, 22:57
Kirjoittaja Reippailija

Mutta hei! Sarana puuttuu!