Sivu 5/5

Re: Pystypyörän sähköistäminen

Lähetetty: 18 Huhti 2018, 10:49
Kirjoittaja Pentti M Reku
En kyllä usko useimpian hinnat alkaen kiinasarjojen täyttävän oikein mitään luokituksia ainakaan kokonaisuudessaan. Varsinkin kaasukahva ja sen toimivuus kaatosateella on melko kyseenalainen omassa halpissarjassa. Kontrollerin ja akun saa aika helposti suojaan, mutta näyttö ja kaasukahva ovat ongelmallisia suojata sateelta. Pelkän polkuanturin käyttäminen olisi tietysti vaihtoehto, mutta parempilaatuinen kaasukahvakin voisi olla hankintalistalla..

Otin pienen riskin ja ostin käytetyn 5 vuotta vanhan sähköpyörän akun, alustavasti näyttäisi wattitunnin hinnaksi jäävän jotain alle 20c latureineen päivineen. Katsotaan kuinka kestää käyttöä :shock:

Re: Pystypyörän sähköistäminen

Lähetetty: 18 Huhti 2018, 19:34
Kirjoittaja tm
jviirret kirjoitti:No entäs nuo IP-luokitukset? Suurimmasta osasta ulkokäyttöön tehdystä elektroniikasta IP-luokitus löytyy, jos ei löydy niin on todennäköisesti IP21, eli ei kestä mitään sääolosuhteita. Sähköpyörän osista olisi aika olellinen tieto.

IP54 luki netissä. Mutta kiinan vehkeissähän numeroiden ei tarvitse olla faktaa :-).

Re: Pystypyörän sähköistäminen

Lähetetty: 18 Huhti 2018, 19:51
Kirjoittaja tm
kemppes kirjoitti:...Mites tuo TSDZ2 on pelittänyt ?

Lyhyen käyttökokemuksen perusteella hyvin. Ei melua pahasti, vääntöä on omaan makuun riittävästi, ja momentintunnistuksesta tykkään. Kulutusmittarin tuohon ymppään vielä kiinni, niin ei tarvi arpoa akussa jäljellä olevaa kapasiteettia.

Re: Pystypyörän sähköistäminen

Lähetetty: 18 Huhti 2018, 20:32
Kirjoittaja jooseha
jviirret kirjoitti:Suurimmasta osasta ulkokäyttöön tehdystä elektroniikasta IP-luokitus löytyy, jos ei löydy niin on todennäköisesti IP21, eli ei kestä mitään sääolosuhteita.

En kyllä laskisi sen varaan että luokittamaton laite kestäisi pystysuoraan tippuvaa vettä(IPx1). Tuntuu ettei luokitellutkaan suojaa kuin hetken uutena luokkansa mukaan :(