Sivu 6/8

Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 03 Helmi 2011, 21:56
Kirjoittaja noja

Ihan koko viestiketjua en ole lukenut, mutta pistämpä silti kuvan (harjoittelen samalla kuvan laittamista). Huomasin vahingossa tehneeni Crank Forward pyörän (tai ainakin melkein), yrittäessäni taivuttaa mummopyörää nojapyöräksi :D . Kun ei nojapyöräksi taipunut, niin piti laittaa polkimet ja satula takaisin "paikoilleen".


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 03 Helmi 2011, 22:41
Kirjoittaja jori
noja kirjoitti:

Ihan koko viestiketjua en ole lukenut, mutta pistämpä silti kuvan (harjoittelen samalla kuvan laittamista). Huomasin vahingossa tehneeni Crank Forward pyörän (tai ainakin melkein), yrittäessäni taivuttaa mummopyörää nojapyöräksi :D . Kun ei nojapyöräksi taipunut, niin piti laittaa polkimet ja satula takaisin "paikoilleen".

Jotain kumman vetoavaa tuon rungon linjoissa on. Tuo on seeäffä oikein isolla äffällä. Olet oikein huolella linjaillut putkilinjoja yhteen niin, että tuo antaa sellaisen kalligrafisen vaikutelman. Vähän kuin ajettavan kiinalaisen kirjoitusmerkin. Öglandin runkoko alkujaan?


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 03 Helmi 2011, 22:57
Kirjoittaja noja

Rungon valnistaja Jonas Oglaend A.s Norja Pohjoismaista laatutyötä, lukee rungossa joo...


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 04 Helmi 2011, 09:07
Kirjoittaja jviirret
noja kirjoitti:

Huomasin vahingossa tehneeni Crank Forward pyörän (tai ainakin melkein), yrittäessäni taivuttaa mummopyörää nojapyöräksi :D .

Tyylikäs. Raskaaseen talviajoon ehkä liian takapainoinen, mutta sitäkin hienompi muuten.

Jukka


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 16 Helmi 2011, 14:58
Kirjoittaja Pastori

Bongasin tänään Joensuun katukuvasta tämmöisen street wise mallin.

cf_katu.jpg
cf_katu.jpg (69.35 KiB) Katsottu 7091 kertaa

Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 16 Helmi 2011, 18:35
Kirjoittaja Jarcco

Tämmöistä tarinaa blogissa:
"Nyt pääsin jo kokeilemaan. Ohjaustangon mallia ja paikkaa sai vähän hakea, mutta kun se löytyi niin hyvältä tuntui! Ihmeen paljon pieni rungon muutos vaikuttaa. Tai onko se nyt niin pieni, kun pystypyörien välillä erot on paljon vähäisempiä. Ensivaikutelma on, että pyörä on helppo hallita liukkaalla ja lumipöpperössäkin, leveä satula ei haittaa polkemista ja ajoasento on verrattain mukava. Jos aikoinaan tarjolla olisi ollut tälläisiä CF- pyöriä, en ehkä olisi lähtenyt kokeilemaan nojapyörää ollenkaan! Eli toisaalta hyvä että pyöränvalmistajat tekevät aina vaan sitä yhtä ja samaa, niin onpahan joutunut opiskelemaan kaikenlaista pyöränrakenteluun liittyvää…
"
Valitan huonoa kuvaa...
Kuva


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 17 Helmi 2011, 01:30
Kirjoittaja jviirret

Ihan hienon näköinen tulee kun tekee naisten pyörästä. Suoraputkisesta miesten pyörästä tulee paljon "pötkyläisempi", jopa hölmön näköinen.

Jukka


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 10 Maalis 2011, 21:19
Kirjoittaja Jarcco

Tässä tämän hetken tilanne. Takajarrun kanssa joutui pähkäilemään, se oli ensin normaalisti haarukan yläputkessa, mutta eihän siihen saanut yhtään pitoa koska vaijerilla oli liikaa mutkia matkassa ja kaikki voima hukkui kitkoihin. Tuossa alhaalla se toimii hyvin, miksiköhän kaupallisissa valmisteissa se ei ole koskaan siinä?
Kuva


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 10 Maalis 2011, 22:04
Kirjoittaja jviirret
Jarcco kirjoitti:

Tuossa alhaalla se toimii hyvin, miksiköhän kaupallisissa valmisteissa se ei ole koskaan siinä?

Pyörän kuraisin paikka. Mulla on LWB:ssä kans tuossa, talvella aina jäässä, keväällä ja syksyllä kurassa, rohisee ja rahisee jatkuvasti.

Jukka


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 11 Maalis 2011, 08:31
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Tuossa alhaalla se toimii hyvin, miksiköhän kaupallisissa valmisteissa se ei ole koskaan siinä?

Pyörän kuraisin paikka. Mulla on LWB:ssä kans tuossa, talvella aina jäässä, keväällä ja syksyllä kurassa, rohisee ja rahisee jatkuvasti.

Etupyörän heittämää kuraa vastaan voisi laittaa suojan; kampikeskiön eteen läpän.


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 02:58
Kirjoittaja joe67

Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 15:14
Kirjoittaja bowmonkey

Toi on kyllä hienon näköinen, jotenki semmonen silmään passaava!


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 00:06
Kirjoittaja mhelander

Ja siinähän on se sähkövetokin, ilmeisesti vapaarissalla ja tässä häviöt jäänevät minimiin.


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 18 Touko 2011, 17:32
Kirjoittaja jviirret

Nyt sitten tilasin itselleni tuon Electra Townien ja heti vertailua "laikka-CF:n":

Kuva

Yllättävän lähelle on sama geometria. Townien tanko on ylempänä ja akseliväli n.5cm lyhempi. Townien penkki on tosi leveä ja hyvän muotoinen. Pitkää koeajolenkkiä en ehtinyt/tarennut ajaa, mutta tuon lyhyen perusteella vaikuttaa mun unelma pystäriltä :D
On niin pahasti oftopickkia tällä foorumilla että päivittelen enempi kokemuksia tuonne allekirjoituksen blogiin, kunhan niitä kokemuksia nyt ehtisi hankkia.

Jukka


Re: Crank Forward (OT)

Lähetetty: 18 Touko 2011, 21:38
Kirjoittaja Simon

Hieno on Jukan uusi CF. Pystäri,mutta minulla on ehkä enemmän Crank Foward
tyylinen tuo naistenpyörästä tehty omatekele.

Kuva
Kuva

TV. Simon