Potkulautojen pyörien halkaisijat vaihtelee 10-20cm.Ne on umpikumia ja täristää.Kickbikea ei saa viedä bussiin ja siksi potkulauta. Ajattelin että onko siihen jokin syy miksi suurimmassa osassa potkulautoja ei ole etujarrua.Etujarrun etu olisi nopeus reagoida tilanteisiin tarvittaessa. Polkupyöräillessä etujarrun nopeus kuitenkin perustuu myös siihen että käsi on valmiiksi jarrulla.Potkulaudassa pidän kiinni tangosta molemmilla käsillä eikä kättä ehkä voi pitää kahvalla samalla tavalla koko ajan kuin pyöräillessä.Potkulauta on aika hutera ja minulla on tekemistä että saan sen pidettyä tasapainossa ja jarrutettua.Laskin pitkän mäen Pihlajamäen ostarilta lähes Viikin prismaan potkulaudalla takajarrun varassa.Minusta takajarrulla pääsee tuollaisen ehkä kuitenkin aika loivan mäen, pitkä mäki vaan, mutta äkkitilanteissa etujarru voisi olla hyvä.Etujarru vaan maksaa paljon tai sellainen potkulauta jossa on etujarru enkä oikein tiedä haluanko maksaa etujarrusta.Toki laudassa on myös sentin pienempi maavara, pituus ilmoitetaan 70cm mutta siinä on myös pari senttiä pienemmät pyörät ja tanko 96cm, toisessa Micro-potkulaudassa pituus 63cm100cm.Kun valmistajat ilmoittaa korkeuden niin lasketaanko esim potkupyörässä tangon korkeus maasta vai astinlaudasta?Kolmannessa potkulaudassa ilmakumipyörät, 20 cm halkaisijaltaan.
tässä on etujarrullinen potkulauta
https://www.ciro-shop.de/themes/kategor ... &referid=1 ja tässä micro-potkulauta
https://www.microkickboard.com/catalog/ ... -original/ ja tässä ilmakumipyörät
https://www.microscooter.fi/epages/1711 ... cts/SA0035. Kun yritän ladata suoaan kuvia niin tulee ilmoitus : ei vielä ladattu , mitäköhän teen väärin?
Polkupyöriä esim Jopojahan myydään varmaan kustannussyistä ilman käsijarrua.Jos on vaihteita yli 2 niin silloinhan käsijarru on pakollinen.Minusta käsijarru on polkupyörällä kaupungissa liikkuessa hyvin tarpeellinen ja hyödyllinen koska aina joku ryntää eteen äkkiarvaamatta tms. ja etujarrulla pystyy reagoimaan tilanteisiin nopeasti.Jalkajarru on paljon hitaampi.Lisäksi reaktio painaa tarvittaessa etujarrua tulee selkäytimestä, kun siihen on harjaantunut.Jos tulee liian suurella nopeudella liikennevaloihin tai asfaltti viettää suojatielle niin tuollaisessa tilanteessa jos ei ole varautunut jarruttamaan jalkajarrulla, luulisi että potkulaudan saisi pysäytettyä etujarrulla tehokkaasti.
Onko sillä merkitystä onko astinlauta sentin korkeammalla, toinen lauta on 7 cm ja toinen 8 cm maasta?
etujarrullinen potkulauta maksaisi lähemmäs pari sataa, olen vasta saanut vähän etumakua potkulaudasta. Minusta ihan kiva vehe, idea sama kuin potkupyörässä, mutta täytyy sanoa että tietenkin potkupyörä laitteena hakkaa potkulaudan ajettavuudessa. Potkulaudan taas saa näppärästi kuljetettua bussissa.Joutuisin maksamaan lähemmäs pari sataa siitä että laudassa on etujarru.Muuten laudoissa ei ole suuria eroja.
vaikuttaako potkulaudan materiaali siihen kuinka paljon potkulauta täristää?
Aion kulkea potkulaudalla alle kilometrin matkoja bussille ja takaisin, kuntoiluun ja pidemmille matkoille, silloin kun kulkuvälinettä ei tarvitse kuljettaa julkisissa, löytyy varmasti parempia kulkuvälineitä.googletin taittuvan potkupyörän (vrt. taittopyörä) mutta en löytänyt mitään.
Oliskohan nuo sitten määritellyt tuon stiga air scooterin sitten potkulaudaksi renkaiden koon perusteella , kun on 12 " renkaat tai edessä 16" ja takana 12" niin ilmeisesti silloinkaan ei tuo rakenteellinen nopeus nouse potkupyörän tai polkupyörän vauhtiin? Toisaalta voihan myyjä nimetä tuotteita ihan vaan sen mukaan miten saa parhaiten niitä myytyä paitsi jos jokin laki määrää asiaa.
Micro kickboard, yksi potkulautavalmistaja, vastasi minulle juuri noin, etta heidan mielestaan takajarru on turvallisempi ja siksi heidan potkulaudoissaan on takajarru.Potkupyörä kun on painavampi niin siinä ilmeisesti sitten etujarru on turvallinen?
Miten korkealla potkupyöräillessä ohjaustanko on?Onko ohjaustangon korkeus tähdellinen potkupyöräillessä ajoasennon kannalta?Kuljetaanko potkupyörällä etukumarassa?