Nojapyörä, kyllä kannatti!

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3847
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Premnas kirjoitti:

Ainoa huono tuuri oli se, että takavaihteiden tangonpäävaihtajasta oli indeksirinkula haljennut kahteen osaan :x . Eikä varaosaa saa vaan pitää vaihtaa sitte molemmat vaihtajat kuulemma.

On se kumma kun ei saa muka tilattua vain toista vaihtajaa vaan molemmat pitää pyöräliikkeiden mukaan aina vaihtaa. Tilaat vaan sopivan mallisen korvikkeen ja vaihdatat sen siihen niin säästät paljon. Saksalaiset verkkokaupat on pullollaan kohtuu hintaisempaa tavaraa vrt. kivijalkaliikkeet keskimäärin.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

^ No siis käsitin että nettikaupoissakin ne myydään pareittain, vai eikö näin ole? Pyöräliikkeen kautta tilattuna osa 90e, CRC:stä muistaakseni 76e ilman postikuluja..eihän sitä toista vaihtajaa mikään pakko ole vaihtaa mutta kaappiin jää turhaksi sitten uusi.

Mietin vain että voiko tuollainen tyyppi olla jälleenmyyjänä. Luulisi että sillä olisi jotain väliä miten jälleenmyyjä hoitaa asiansa.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3847
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Näyttää tosiaan olevan harmillisen usein pareittain myytäviä ja vieläpä uskomattoman hintaisia. Ei näytä ultegra sarjaa halvempia olevan ja nekin on saatavilla vain 8 nopeus versiona ja veikkaan että vaihteita on kuitenkin 9 tai 10..

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja terppa »

Premnas kirjoitti:

Mietin vain että voiko tuollainen tyyppi olla jälleenmyyjänä. Luulisi että sillä olisi jotain väliä miten jälleenmyyjä hoitaa asiansa.

Harva huonoa palvelua saanut varmaan valittaa tehtaalle ja suomenkielisiä foorumeita tehtailiat tuskin lukee. Se, että miehen maine on mikä on vaikuttaa kyllä myyntiin, itsekään en ensimmäistä pyörää häneltä "uskaltanut" kysyä vaan ostin Ronilta. Sinänsä sääli... hidastaa hyvän harrastuksen yleistymistä...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä olen tyytyväinen ko. Herran toimintaan. Ilman sitä olisin ostellut valmiita rakkineita. Päätin olla ostamatta kun kaikki edustukset olivat haalittu sinne samaan paikkaan ja rakentaa itse. Nyt tiedän pyöristä melkoisesti enemmän. Kiitos tästä.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Nyt on sitten vaihdettu vaihtajavipu. Kyllä se parempi näin on, vaikka ensimetrit hiukan ikävöinkin sitä väliaikaista kitkasysteemiä. Nyt ei enää pompi vaihteet ees taas kun röykkysellä alustalla on vaikeaa tunnustella/kuulostella et missäs kohtaa ne on.

En tiedä kuvittelenko vaan mutta ihan kuin tänä talvena olisi ollut tähän asti vaikeampaa liikkua triken kanssa kuin viime talvena. Hirveen tönkköä ja tuntuu että kaikki kinnaa vastaan, ihan ku takatarakassa roikkuisi mukana mies raahautumassa. Onhan tuota irtolumipöperöä täällä päin riittänytkin ihan liiaksi asti, eikä aura-autoja missään. Alikulkutunnelien sisäänkäynnit ihan käyttökelvottomassa kunnossa, vaikeeta mennä edes kävellen sen vallin yli. Pistin pari päivää sitten palautetta että oliskohan aika aurata nekin. Täällä on aika vähän suojateitä tien puolen vaihtoon vaan se tapahtuu alikulkujen kautta...niin aika perseestä on jossei niitä voi käyttää.

Oma ajotavoite oli tälle vuodelle ensin 400km enempi ku viime vuonna, sitten 500 ja tällä hetkellä olen ajanut 4140 eli 1040 enempi ku viime vuonna..aika käy liian vähiin mutta jos olisin polkenut vielä 60km niin kymppitonni olisi tullut täyteen pyörällä. Vaan nyt on auraukset niin huonolla mallilla etten varmaan saa poljettua tuollasia kilometrejä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja jori »

Premnas kirjoitti:

En tiedä kuvittelenko vaan mutta ihan kuin tänä talvena olisi ollut tähän asti vaikeampaa liikkua triken kanssa kuin viime talvena. Hirveen tönkköä ja tuntuu että kaikki kinnaa vastaan, ihan ku takatarakassa roikkuisi mukana mies raahautumassa.

Oletko varmistanut, ettei ole. :D
Olen itsekin huomannut, että erityisen hankala on tänä vuonna ajella kevytväyliä. Johtuisiko siitä, että kaikki lumi on pakkaslunta, eikä ole ollut lainkaan suojakeliä, joka kovettaisi lumikerroksen pohjan. Nyt pohja murtuilee vähän väliä ja syö vauhdin ja polkijan tehot. Eikä näytä vieläkään olevan suojakeliä tulossa enemmän vain pakkasta. :(

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Johtuisiko siitä, että kaikki lumi on pakkaslunta, eikä ole ollut lainkaan suojakeliä, joka kovettaisi lumikerroksen pohjan.

Joo, pakkaslumeen ei tamppaudu niin helposti kovaa polkua kuin nollakelin lumeen. Toisaalta nuo kapeat polut ei juuri trikellä ajavaa helpota.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

jori kirjoitti:

Oletko varmistanut, ettei ole. :D
Olen itsekin huomannut, että erityisen hankala on tänä vuonna ajella kevytväyliä. Johtuisiko siitä, että kaikki lumi on pakkaslunta, eikä ole ollut lainkaan suojakeliä, joka kovettaisi lumikerroksen pohjan. Nyt pohja murtuilee vähän väliä ja syö vauhdin ja polkijan tehot. Eikä näytä vieläkään olevan suojakeliä tulossa enemmän vain pakkasta. :(

Kyllä olen välillä kuikuillut taakse ja peilistäkin katsellut mutta joku näkymätön mies siellä sitte vaan roikkuu kun mitään ei näy :D .

Hyvä huomio. Tuntuu että se lumi on jotenkin kerroksittaista ja kerrokset ovat kaikki irrallisia, joten renkaat jäävät helposti sutimaan eikä niillä saa tienpintaan kunnon "otetta".

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3847
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Premnas kirjoitti:
jori kirjoitti:

Oletko varmistanut, ettei ole. :D
Olen itsekin huomannut, että erityisen hankala on tänä vuonna ajella kevytväyliä. Johtuisiko siitä, että kaikki lumi on pakkaslunta, eikä ole ollut lainkaan suojakeliä, joka kovettaisi lumikerroksen pohjan. Nyt pohja murtuilee vähän väliä ja syö vauhdin ja polkijan tehot. Eikä näytä vieläkään olevan suojakeliä tulossa enemmän vain pakkasta. :(

Kyllä olen välillä kuikuillut taakse ja peilistäkin katsellut mutta joku näkymätön mies siellä sitte vaan roikkuu kun mitään ei näy :D .

Hyvä huomio. Tuntuu että se lumi on jotenkin kerroksittaista ja kerrokset ovat kaikki irrallisia, joten renkaat jäävät helposti sutimaan eikä niillä saa tienpintaan kunnon "otetta".

Nappulakuvio ja riittävän matalat painet niin alkaa kulkee :D

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mulla on nyt takarenkaassa aika alhaiset paineet ja kyllä siinä pitoa on enempi.

Mutta täytyy hehkuttaa että pystyin kuitenkin rikkomaan kymppitonnin rajan jo tänä vuonna :D ! Mulla ja trikellä on yhteistä taivalta takana tällä hetkellä 10 014km. Tänä vuonna on ajettu ennätykselliset 4214km, se on paljon enempi ku viime vuonna. Aika huomattava nousu ajokilometreissä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja PW »

Komeet on lukemat, onnea saavutuksesta :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Nyt pääsin summailemaan viime vuoden kilometrejä niin kyllä niitä kertyi ihan viimiselle päivälle saakka :D .

Vuoden 2012 kilometrit: 4318

Pyörän kokonaiskilometrit 10 118 :D .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Huomasin talven jäljiltä että etulokarit on kärsineet röykkyytyksestä vähän liikaa, nimittäin lokarinpidikkeen ruuvien kohdilta on lokarin muovi lähtenyt halkeilemaan pariinkiin suuntaan. No ei siinä mitään, kävin ostamassa "muovinhitsausainetta" kun selvisi että lokarit ovat polystyreeniä. Nyt kun piti alkaa korjata noita niin siellä nurjalla puolella olevista alumiinituista yksi on murtunut ruuvien kohdalta täysin poikki.

Pistin jo Velotechnikille sähköpostia mutta olisiko jollain hyviä ehdotuksia, voiko noille jotain tehdä? Katselin juuri että uusi lokarisarja maksaa 179e...auts! Sitä paitsi kaikki muut osat ovat ehjiä mutta noi muovilokarit, eikä edes sekään olisi ongelma mutta ne alumiinituet, jotka on vissiin kiinnitetty niin hyvin itse lokareihin että en tiedä saisko niitä edes irti (siis lähinnä siltä kantilta jos sahaisi itse alumiinista uudet poikkituet). Päässä on käynyt vaikka mitä vaihtoehtoja itse uusien valamisesta tavallaan epäsopivien hankintaan. Olen siistillä kelillä tykännyt ajaa ilman mutta nyt kun nämä tiet ovat sulaa mössöä niin renkaat heittävät kiitettävästi kuraa päälle. Eikä mulla niin väliä oikeastaan ole mutta jos on vastaantulijoita niin hävettää heittää se kura niittenkin päälle :oops: .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3847
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Triken lokasuojat on vähä ongelmallisia. Onko niissä kolme vai kaksi kiinnityspistettä?
Recumbentparts.com myy paljon halvempia varaosia jos sieltä löytyis sopiva. Itselläni oli siitä hyvät lokarit trikessä että ne saattoi vaihtaa päikkäin kun yhdeltä puolelta alkoi kiinnikkeet katkeilla.

Vastaa Viestiin