Nojapyörä, kyllä kannatti!

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja jori »

Juu, minä kuvittelin sen olevan lähellä istuinta ja enimmäkseen hartioiden takana. No, sen voi helpohkosti kokeilla. Aja ison mäen päälle alamäkeen asetetulle merkille, riittävä ja sama alkuvauhti molemmilla kerroilla, ja mittaa rullaten saavuttamasi suurin nopeus, tai nopeus sopivalla kohdalla, seuraavassa mäessä.

Tai ehkä vielä tarkemmin:
Aja tasaisella suoralla tyynellä ilmalla kahden merkin väliä rullaten siten, että otat etumaiselle merkille kovan vauhdin (40 km/h) ja rullaat jälkimmäiselle merkille. Sitten sama takaisin päin. Lasket nopeudet jälkimmäisellä merkillä yhteen.

Kun vertaat tätä nopeussummaa ilman boksia ja boksin kanssa, saat pätevämpää tietoa. Merkkien väli kannattaa olla riittävän pitkä, jotta mittarinlukuvirheet eivät liikaa haittaisi, mutta kuitenkin niin, että loppunopeus on yli 15 km/h, jotta mittaat ilmanvastusta, eikä vierintävastus pääse sotkemaan pasmoja. Yritä pitää rullausasento vakiona ja huolehdi tarkasti samasta alkuvauhdista.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja terppa »

Premnas kirjoitti:

Ehkä se pitäisi sitten vaan uskoa että ne renkaat on loppuunajetut ja pitäisi vaihtaa uudet alle. Noilla on kuitenkin ajettu yli 6t kilsaa. Renkaan maksimipaineet on 5bar, tarkistin juuri kyljestä. Pitää vaihtaa sitten rengastyyppiä jos kovemmat paineet - mutta rynkyttääkö ne myös sitten kovemmin? Noilla renkailla ja maksimipaineilla pienetkin näppylät tiessä rynkyyttää kiitettävästi joten jos olisi vielä kovemman paineen renkaat niin tulisiko ajosta mahdotonta? Lisäksi taas kysymys, pistosuojaus vai rullaavuus. Noilla renkailla on tasan nolla rengasrikkoa.

Minulla on ollut toisessa pyörässä Kojakit yli 6000 km ja ei ole yhtään rengasrikkoa (paitsi itse aiheutettu ja venttiilin juuresta lähtenyt eli pistosuojaus on "riittävä"). Ne on selvästi kevyemmät ja vähän kovemmat paineet saa. Sinun tapauksessa ilmeisesti 20x1.35 kokoiset olisi sopivat edessä? 6,5 bar niihin on suosituspaineet mutta itse ajelen 1bar ylipaineilla. Kyllä ne varmasti aavistuksen epämukavammat on mutta vauhtia saisit Marathon Plussiin verrattuna kun pyörivät massat olisi n. 1,5 kg pienemmät (oletan, että nykyiset renkaasi on 1,75 leveät ja Schwalbe on kaunistellut plussien painoa yhtä paljon kuin Kojakien :) ) Duranoissa tehdaspainot pitää paikkansa ja ne olisi vielä kevyemmät mutta taas piirun verran epämukavammat. itsellä kokemusta n. 3 tkm ilman rengasrikkoa (vajaa 2 tkm Optimalla ja reilu 1 tkm Wawilla). 1.10 leveämpää en kaipaa, tosin kaksipyöräisellä ajan... 8 bar saa laittaa paineita mutta 0,5 bar ylitäyttöä harrastan. Kun pyörivät massat on pienemmät niin mäkiin kiihdyttäminen on helpompaa ja tältäkin osin mäkiajo on jouheampaa. Plussilla en ole koskaan ajanut mutta villi veikkaus on, että Kojakeilla ajo-ominaisuudet olisi paremmat.

Joria komppaan eli lyhyet kammet on mukavammat ja rasittaa vähemmän polvia (terveisin yks polvivammanen :) ) Jos Tohtorin kammissa ei hammasluvut satu kohdalleen tai itse ei niitä halua ruveta vaihtelemaan niin Icletalta löytyy 155 mm kammet 52/42/30 hampain http://www.icletta.com/shop/antrieb/ket ... hwarz.html vähän on kyllä hinnakkaammat, muistaakseni tohtorilla oli vähän vastaavaa 29 € hintaan mutta lienee nyt loppu?

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja jviirret »

terppa kirjoitti:

Plussilla en ole koskaan ajanut mutta villi veikkaus on, että Kojakeilla ajo-ominaisuudet olisi paremmat.

Mulla on sen verran kokemusta sekä Marathon plussista ja Kojakeista, että voin väitää nopeuseron noiden välillä olevan yli 5%, todennäköisesti ehkä jopa 10%. Siis keskinopeusero jos tällainen tavallinen työmatkapyöräilijä heitää lenkin jonka keskinopeus on luokkaa 25km/h. Ei siis mikään järisyttävä ero, mutta eroa kuitenkin. Pienistä jutuista nämä nopeuserot tulee muutenkin, mikään yksittäinen juttu ei tee rämpijästä kiitäjää, vaan työtä nopeuden eteen pitää tehdä kaikilla osa-alueilla: Ilmanvastus, vierintävastus, teho, tehohäviöt, paino ja mitä muita niitä nyt olikaan...
Sitten kun oppii tekemään nopean pyörän huomaa ettei sillä voi arkiajossa ajaa täysillä, sykkeet laskee ja maha kasvaa :(

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja terppa »

jviirret kirjoitti:

Mulla on sen verran kokemusta sekä Marathon plussista ja Kojakeista, että voin väitää nopeuseron noiden välillä olevan yli 5%, todennäköisesti ehkä jopa 10%. Siis keskinopeusero jos tällainen tavallinen työmatkapyöräilijä heitää lenkin jonka keskinopeus on luokkaa 25km/h. Ei siis mikään järisyttävä ero, mutta eroa kuitenkin.

Jukka

Jos ero on noin iso niin minusta se on jo aika merkittävä. Aikanaan vaihdoin perus Marathoneista Kojakeihin ja se tuntui miellyttävältä kun pyörä kiihtyi piirunverran paremmin eli ylämäkeen oli kivempi ottaa vauhtia.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Onpa tullut paljon viestejä. Kävin juuri katsomassa noi eturattaat, tällä hetkellä 60-53-40 eli taitavat olla "vähän" turhan suuret?? Nykytilanne ajossa on se, että raskaimpia vaihteita tarvitsen vain isoimmissa alamäissä ja niiden jälkeisillä suorilla mutta yleensä tarviin vain edestä keskimmäistä ja pienintä ratasta. Takana on 34-11. Jos vaan edestä vaihtaa rattaita niin pitäisikö takaatakin sitten? Kuinka vaikeeta noiden vaihtaminen on vai pitäisikö jättää vaihteiston pohtiminen pyörähuollolle.

Olen 165cm pitkä, tosin monasti tuntuu että jalat on muuhun kroppaan verrattuna pitkät, koska niin moni tuota trikeä kokeiltuaan ihmettelee kun polkimet niin kaukana, vaikka pituutta saman verran ku itellä. Ellei enemmän. Mutta ehkä ne 155mm kammet olisi vähintään hyvä olla, vai lyhyemmät peräti, silti?

Ehkä täytyy kuitenkin kokeilla niitä Kojakeja jos ovat kevyemmät. Kai se leveytensä puolesta menee vielä samalle vanteelle kuin 1.75 rengas? Kaapissa olis ollu jo uudet M. plussat mutta kyllä kai niillekin käyttöä keksii.

Takaboksista vielä sen verran että scorpionissa on aika ylhäällä tarakka, ja koska mulla on selkä melko lyhyt niin tarakan yläreuna jää n. 10-15cm päähän penkin yläreunasta. Niinpä sitten boksi on hieman hartioiden takana ja loput pään takana, ja taitaa osa tulla jopa pään yli..en ole kovin tarkkaan katsonut. Siksi ajattelin että sen boksin neliömäinen etupuoli ottaisi tuuleen kiinni. Täytyy varmaan tehdä joku ajokoe. Pitää vaan ensin keksiä missä sen toteuttaa - tarpeeksi pitkä suora, hyväkuntoinen asvaltti (tuntuu että huono pinta rokottaa vauhtia sen 5kmh) eikä muita häiritseviä tekijöitä :) . Boksi on kyllä aika lähellä penkkiä ja siten ajajaa, mutta korkealla.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Phuuh. Osallistuin sitten vihdoin tuohon Myllyn Pyöräilyyn kun olin jahkaillut sitä pari vuotta. Mentiin kaverin kanssa. Oli tosi mahtava päivä, ja tosi paljon sinne oli tullut pyöräilijöitä. Lähtö oli huippuhetki, kun sai ajaa kerrankin ajoradalla oikein luvan kanssa. Se oli luksusta, ja nopeudet ihan eri luokkaa kuin pyörätiellä.

Ei ihan kauheesti satanutkaan niin että olisi kunnolla kastunut, säänkin puolesta oikein loistava päivä vaikka sadetta luvattiinkin iltapäiväksi.

Kilometrejä kertyi IsoMyllystä 82km ja meno+tulomatkat yhteensä 36km eli päivän saldo 118km. Keskinopeus oli tuon Myllyn pyöräilyn osalta 20,7 ja kotimatka pudotti sen 20:een. Ikinä en ole mennyt yhtä pitkää matkaa yhtälaista haipakkaa. Mutta kuitenkaan ei tunnu siltä että mitään elämänpituista maratonia oltais tehty. Onhan nuo jalat väsyneet mutta ei mitenkään ylenmääräisesti.

Ehkä ens kesänä uudestaan, oli niin kivaa.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Hienoa, Premnas!
Ja nasta juttu, kun huomasit, että ei tuo niin kova
juttu kropalle ollut. Kohta tekee mieli jo ajella pidempiä siivuja.

Noissa pyörätapahtumissa on oma viehätyksensä.
Tunnelma on ihan eri planeetalta, kun yksin ajaessa.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Sitä huomaa että tän kesän aikana on todella lenkit pidentyneet. Mikään 10km ei todellakaan riitä ja 20 tuntuu vielä lyhyeltä.

Rupesin taas miettimään tuota vaihdeasiaa. Taitaa se vaan vahvistua että kun vien nojakin syyshuoltoon niin saa luvan päivittyä välitykset kevyempiin ja poljinkammet lyhyempiin. Ei vaan tuota isompaa ratasta edestä tule käytettyä lähes ollenkaan ja takaata paria isointa ratasta ei niitäkään kovin usein. Onkohan sillä sitten enää merkitystä kampien kannalta onko ne 150 vai 155mm?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja jori »

Premnas kirjoitti:

Sitä huomaa että tän kesän aikana on todella lenkit pidentyneet. Mikään 10km ei todellakaan riitä ja 20 tuntuu vielä lyhyeltä.

Rupesin taas miettimään tuota vaihdeasiaa. Taitaa se vaan vahvistua että kun vien nojakin syyshuoltoon niin saa luvan päivittyä välitykset kevyempiin ja poljinkammet lyhyempiin. Ei vaan tuota isompaa ratasta edestä tule käytettyä lähes ollenkaan ja takaata paria isointa ratasta ei niitäkään kovin usein. Onkohan sillä sitten enää merkitystä kampien kannalta onko ne 150 vai 155mm?

Ajamalla et eroa huomaa.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Premnas kirjoitti:

Sitä huomaa että tän kesän aikana on todella lenkit pidentyneet. Mikään 10km ei todellakaan riitä ja 20 tuntuu vielä lyhyeltä.

Rupesin taas miettimään tuota vaihdeasiaa. Taitaa se vaan vahvistua että kun vien nojakin syyshuoltoon niin saa luvan päivittyä välitykset kevyempiin ja poljinkammet lyhyempiin. Ei vaan tuota isompaa ratasta edestä tule käytettyä lähes ollenkaan ja takaata paria isointa ratasta ei niitäkään kovin usein. Onkohan sillä sitten enää merkitystä kampien kannalta onko ne 150 vai 155mm?

Nuo kammet kannattaa lyhentää jos siltä tuntuu. Ja tarkistaa välitykset.

Mutta toisaalta kun lenkit pitenee kohenee myös kuntokin ja on erittäin todennäköistä että keskinopeudetkin nousevat.

Näin ainakin minulla, ja tämä on erityisen selkeää kun keväällä pääsee pyöräteiltä pois autoteille lenkkiä heittämään. Aluksi ei meinaa jaksaa millään pitää pyöritystä päällä pidempään ja 30 km/h keskinopeus on tosi tiukassa. Muutaman lenkin jälkeen alkaa homma luistaa ja viimestään muutaman viikon jälkeen alkaa taas olla edellisen kesän keskinopeudet lasissa ja pidemmätkin lenkit sujuu.

Sen verran pitää petrata että ajelin eka kesän 13-18 pakalla ja 53/43 etulehdillä. Syksyllä tein saman kokoiset ovaalit ja vaihdoin 11-21 9-vaihteiseen vähän myöhemmin. Viime syksynä MP:n tilaamisen jälkeen tuli järki päähän ja tein 50/34 ovaalit ja nyt on semmoset molemmissa pyörissä sekä 11-21/23 pakat.

Vaihteisto on nyt 2010-ajoista siis laajempi ja pienempään suuntaan. Ja hyvä niin, jalat tykkää 95+ kampikierroksista !

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Jep, ja niinhän nuo keskinopeudet on ekaa kertaa kesällä olleet jatkuvasti hätyyttämässä 20-21kmh. Harvemmin se kuitenkaan noiden yli nousee, enkä nyt muista olenko pystynyt ajamaan trikellä 22kmh keskinopeutta. Pitäisi varmaan laittaa ylös johonkin aina kun menee "tavanomaisen" yli.

Onhan noissa pitkissä kammissa se kiva että muutamalla polkaisulla saa pyörän kiihtymään mukavasti tavoitenopeuteen. Miinuspuolena sitten nuo ajoittaiset polvivaivat, ja luulen että puolet siitäkin johtuu liian suurista välityksistä kun loppuu pienemmät kesken. Talvella tuo on varsinainen ongelma kun joutuu liian suurilla vaihteilla runttaamaan ittensä eteenpäin pyörällä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Nyt päädyin kuitenkin pitkällisen pohdinnan jälkeen siihen että 170mm kammet saa olla toistaiseksi ja koitetaan keventää kuormaa edestä huomattavasti pienemmillä välityksillä. Eteen tulee siis 50-42-30 (tuosta keskimmäisestä en ihan satavarma ole oliko siinä 42 vai 40 piikkiä). Takaata olisi voinut muuten harkita, mutta siellä on jo kevyimpänä rattaana niin iso, ettei siihen isompaa voi enää laittaa koska sen jälkeen vaihtaja viistää liian lähellä maata. Joten välitysten pienentämisen jäävät nyt pelkästään etupuolelle. Päädyin myös siksi säilyttämään nuo 170mm kammet kun käsitin että lyhyempien kampien kanssa pitäisi sitten olla myös pienemmät välitykset kun vipuvarsi lyhenee. Luulen että noiden eturattaiden vaihto pienempään auttaa aika paljon. Silloin raskaimmaksi vaihteeksi jää niin kuin nyttenkin olen usein ajanut: edestä keskimmäinen ratas ja takaa 8-9. Rattaiden vaihduttua kaikki rattaat tulevat aktiiviseen käyttöön eikä niin kuin nyt että edestä kolmas ja takaata viimeiset kolme jäävät lähes kokonaan käyttämättä.

Polvivaivat ovat vähentyneet huomattavasti sen jälkeen kun olen tajunnut vaihtaa pienemmälle pykälälle enkä runtannut väkisin liian isoilla. Noilla kammilla on kyllä tosiaan se etu että pyörä kiihtyy suht äkkiä. Nyt on mielenkiintoista vaihtaa eteen pienemmät rattaat talveksi niin näkee heti miten ajo paranee käytännössä. Kesäkelilläkin joissain mäissä edes nykyhetkellä kevyin välitys ei riitä vaan joutuu punnertamaan mäen ylös.

Toisaalta jos joskus seuraavaksi haluan kokeilla lyhyempiä kampia, täytyy itse metsästää sopiva kampisarja. Pyöräliikkeellä oli myydä pelkästään ei-oota, heidän lyhyimmät kampensa ovat 170mm.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Nyt on pienemmät välitykset ja täytyy sanoa että hyvä niin vaikka ajoin vasta pyörän huollosta kotiin. Ylämäet sujuvat paljon helpommin eikä suorallakaan ole pulaa taas isoimmista vaihteista. Ja onpa hiljainen pyörä huollon jälkeen. Seuraavaksi kun pääsen lukkokengillä polkemaan niin tietää vielä paremmin miltä tuo tuntuu, nyt oli vielä tavalliset kengät jalassa.

Ainoa huono tuuri oli se, että takavaihteiden tangonpäävaihtajasta oli indeksirinkula haljennut kahteen osaan :x . Eikä varaosaa saa vaan pitää vaihtaa sitte molemmat vaihtajat kuulemma. Miten typerää yhden pienen metallirinkulan takia lähteä uusimaan koko vaihtajaa. Pyörähuollossakin sitä ihmeteltiin että eivät ole ennen törmänneet vastaavaan että se hajoaa...veikattiin että on saanut osumaa jostain mutta en vaan keksi mistä! Onneksi vaihtaja toimii myös ilman indeksejä, tosin siinä oli välillä hiukan hakemista missä kulkee rattaiden raja. Yllättävän hyvin kuitenkin sujui takavaihteiden vaihto kun kotiin ajoin (12km) ja mietinkin tässä että viittiikö sitä edes vaihtaa noita että saisi takaisin ne indeksit, vai pitäisikö opetella ajamaan ilman, kun se noin hyvin sujui. Tosin siinä vaiheessa tulee täsmällisiä napsauksia ikävä kun pitää vaihtaa monta ratasta kerralla. Yksitellen nuo menee helposti mutta siinä kun kiireessä vetää monta peräkkäin niin on jo epäselvää missä mennään. Ei kuitenkaan ihan ylivoimaista ja nyt kun on pienemmät välitykset, ei ole niin maatakaatavaa saada juuri se kaikkein pienin päälle koska ne muutkin ovat suht kevyitä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Jaaha, nyt sain vihdoinkin Kansosen kiinni ja eipä kuulemma ole kuin vuoden takuu noilla osilla. Se siitä sitten, täytyy ostaa itse uusi.

Vois sen kyllä mainita nettisivuillaan jossei lue enää sähköpostia ja on tavoitettavissa vain puhelimitse. Tosin enpä taida enää jatkossa hälle soittaa. Onko sillä kaikki ruuvit tallessa? Ei millään pahalla, ei kyllä hyvälläkään...

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Premnas kirjoitti:

Vois sen kyllä mainita nettisivuillaan jossei lue enää sähköpostia ja on tavoitettavissa vain puhelimitse. Tosin enpä taida enää jatkossa hälle soittaa. Onko sillä kaikki ruuvit tallessa? Ei millään pahalla, ei kyllä hyvälläkään...

Hyvin harvoin, itse asiassa en koskaan ole kuullut hänestä ja liikkeestä mitään hyvää. Omaa kokemusta ei ole kuin yhden sähköpostin verran.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin