Kinnerin rakennusprojekti alkaa

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
ajou
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 455
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu

ViestiKirjoittaja ajou » 25 Syys 2010, 09:51

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang keskimoottorilla, johon rakennettu Arcus velomobiilikate

Avatar
ajou
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 455
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu

ViestiKirjoittaja ajou » 26 Syys 2010, 08:38

En tainnut koskaan vastata tuohon Jukan lasikuidun painokysymykseen. Laiskuituasiantuntijani sanoi, että korin painoksi tullee n. 10 kg. Materiaalin paksuudesta ei ole ollut puhetta, mutta hän tietää, mitä on tekemässä, siis mahdollisimman kevyttä, mutta tarpeeksi kestävää.

Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang keskimoottorilla, johon rakennettu Arcus velomobiilikate

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11188
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu

ViestiKirjoittaja jviirret » 26 Syys 2010, 11:45

ajou kirjoitti:En tainnut koskaan vastata tuohon Jukan lasikuidun painokysymykseen. Laiskuituasiantuntijani sanoi, että korin painoksi tullee n. 10 kg.


Hyvä, ei kuulosta ollenkaan niin pahalta.
Sitte seuraavaa kyssäriä, vaikka vastaus saattaisi löytyä blogistasi :roll:
Huomasin omassani että "sivuikkunoista" tulee oikein kunnolla vettä sisään jos sateessa ja sivutuulessa ajaa. Mulla niiden korkeus ei ole kuin 50cm, mutta silti vesi tuli syliin navakalla tuulella. Onko sulla jo olemassa ovisuunnitelmia omaasi?
Tuo Jorin sanoma sadeveden nopeus 6m/s tarkoittaa sitä että noin voimakkaassa(toki aika harvinaista maatasossa) sivutuulessa vesi tulee sisään 45asteen kulmassa, eli isoilla sivuaukoilla varustetussa ajoneuvossa kastuu kokonaan.

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Avatar
ajou
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 455
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu...

ViestiKirjoittaja ajou » 01 Heinä 2011, 19:12

Laitanpa tännekin juttua tuolta Blogistani:

Homma meni muotoilun osalta uusiksi.
Kuva
Muiden velomobilistien suosituksesta päätin muuttaa kinnerini ulkoasua aika radikaalisti. Runko on nyt avoin vain toiselta puolelta ja tälle oikealle puolelle laitan ikkunat. Muoto on osittain symmetrinen vasemman puolen oviaukon kanssa, siitä noiden ikkunoiden muoto. Tällä tavalla saan helpommin suljettua aukon rankan sateen sattuessa. Sivutuuli tähän tietysti ottaa kovemmin kuin siihen täysin avoinaiseen versioon, mutta uskon tämän kokonaisuudessa toimivan paremmin.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang keskimoottorilla, johon rakennettu Arcus velomobiilikate

Avatar
ajou
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 455
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu...

ViestiKirjoittaja ajou » 01 Heinä 2011, 19:20

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang keskimoottorilla, johon rakennettu Arcus velomobiilikate

Avatar
ajou
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 455
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu...

ViestiKirjoittaja ajou » 15 Huhti 2012, 17:12

Punnitsin muuten äsken trikeni ensimmäistä kertaa:
Takapyörästä 9,8 kg sisältää siis napamoottorin
Etupyörästä 9,8 kg x 2
Akku 4,7 kg

Yhteensä 34,1 kg + ajaja 65 kg = 99,1 kg

Ajajan kanssa punnittuna
Takapyörästä 43,4 kg
Etupyörästä 29,6 kg x 2

Yhteensä 102,6 kg - mittavirhettä tuohon ilman kuskia punnittuun 3,5 kg??

Ajelen työmatkat 20 km:n keskinopeudella sähköavusteisesti

Kinnerin rakentaminen jatkuu taas tänä keväänä
Ja sinne blogiinhan pääsi tästä
http://web.me.com/artoj/Archies_Velomob ... lcome.html

Edit: Korjasin linkin - Pastori
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang keskimoottorilla, johon rakennettu Arcus velomobiilikate

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11188
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu...

ViestiKirjoittaja jviirret » 05 Heinä 2012, 20:06

ajou kirjoitti:http://web.me.com/artoj/Archies_Velomobile/Tervetuloa_-_welcome.html

Edit: Korjasin linkin - Pastori


Linkki ei toimi taaskaan, vai onko koko blogi poistettu?

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5971
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kinnerin rakennusprojekti alkaa

ViestiKirjoittaja Pastori » 05 Heinä 2012, 21:20

Linkki toimii = kohde on poissa.

Avatar
ajou
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 455
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kinnerin rakennusprojekti alkaa

ViestiKirjoittaja ajou » 06 Heinä 2012, 13:40

Apple on lopettanut we.me palvelun 30.6.12
Siirrän materiaalin uuteen osoitteeseen pikimmiten.
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang keskimoottorilla, johon rakennettu Arcus velomobiilikate

Avatar
ajou
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 455
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kinnerin rakennusprojekti jatkuu...

ViestiKirjoittaja ajou » 30 Syys 2012, 23:13

Tervehdys

Tässä uusi osoite, josta kinneriprojektini löytyy. Edennyt se ei juurikaan ole, mutta ehkä joku uusi ei ole tätä vielä nähnyt.
Olen ajellut trikelläni satunnaisia työmatkoja ja tullut siihen tulokseen, että näillä pyöräteillä on niin paljon rotuaarin ylityksiä, että haluan jousitetun pelin.
Onkin nyt yksi vähän käytetty ICE Adventure Saksasta kiikarissa. http://www.icetrikes.co/explore-our-trikes/adventure

http://www.saunalahti.fi/ajou/Archies_Velomobile/Tervetuloa_-_welcome.html

Terveisin Arto
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy - Arcusvelomobile Ltd
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint Bafang keskimoottorilla, johon rakennettu Arcus velomobiilikate


Palaa sivulle “Päiväkirjat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa