Tässä minun projektini esikuva Jenkkilästä.
http://www.rbr.info/store/rbr-aergo.html
JA vielä video, 10 sek kohdalla näkyy myös tadpole
http://www.youtube.com/watch?v=Ml2eYbSlyks
Artsi
Tässä minun projektini esikuva Jenkkilästä.
http://www.rbr.info/store/rbr-aergo.html
JA vielä video, 10 sek kohdalla näkyy myös tadpole
http://www.youtube.com/watch?v=Ml2eYbSlyks
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Tänään on painettu hommia melkein kellon ympäri, kesäleskenä kun olen. Rimarunko on nyt kasassa. Vähän aiheutti ylimääräistä päänvaivaa, kun piti koko ajan ottaa huomioon valumuotin teko tästä protosta. Päätin tehdä rungon neljästä osasta, yläaosa pitkittäin kahdessa osassa, keulan alaosa erikseen ja perän alaosa, johon tulee se takapyörän vaatima kotelo. Penkin taakse jää aika mukavasti tavaratilaa! Näyttää tällä hetkellä aika raskaalta, ja sitä se tietysti onkin, mutta ajettava siitä kuitenkin tulee, ja kaikki kuvissa näkyvät puuosathan jäävät pois lopullisesta. Lasikuidun paino on n. 5 kg neliöltä.
Huomenna sitten kaniverkon kimppuun ja päälle paperimassaa, vai onkos kukaan kokeillut sitä rakentamisen eristeenä käytettävää polyuretaania? Saisikohan siitä suihkutettua ohuen kerroksen, jota sitten veistelisi muotoonsa. No täytyy testata, eihän tuo yksi purkki paljon maksa.
Takapyörän kotelo puuttuu vielä
Tuulilasin ja sivuikkunoiden aukot, sivuikkunan muoto on vielä tekemättä.
Kuvasta näkyy hyvin keulan kaksiosaisuus.
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Tässä vielä mallinnettu sisänäkymä, siis sisältä ulos. Poistin Photarissa vähän noita puuosia, jotta näkymä olisi autenttisempi.
Tuo etuikkunan reuna voi vielä hieman kaventua, kunhan selvitän ensin sen pleksin kiinnityksen vaatiman tilan. Sentti saattaa riittää, jolloin nuo palkit etuikkunan reunoilla kaventuvat vielä. Suurennan tod. näk. noita sivuikkunoita noista alkuperäisistä suunnitelmista vastaamaan enemmän tätä kuvaa.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Hyvältä näyttää. nostaa hattua.
Miettisin tuossa että olisiko mahdollista tuoda noita sivuikkunan takapilareita taaemmas?
ja mieti samalla kun istut tuolla että näetkö liikenne valot myös.
ja voi olla hyvä jo nyt ottaa huomioon kaikki tulevaisuuden huolta kohteet jotta joka paikkaan pääsee käsiksi ilman kuomun kokonaan poistamista...
(ps:varmaan olet jo noita miettinytkin mutta itsellä tuli kuvista mielen)
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Tuo liikennevalojuttu täytyy tsekata koeajossa, mutta luulen, että vähän päätä kääntämällä ja kurkistamalla oviaukosta näkee autoille tarkoitetut valot. Alhaalla olevia pyöräliikennevaloja täällä Vantaalla ei juuri ole.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Tervehdys
Siirsin rakennusblogini toiselle alustalle, mutta toivon, että kommentoitte kuitenkin tätä kautta
Siis täällä
http://web.me.com/artoj/Archies_Velomobile/
Perjantaina nähdään Perungassa
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
ajou kirjoitti:Siirsin rakennusblogini toiselle alustalle, mutta toivon, että kommentoitte kuitenkin tätä kautta
Pistä vain samat jutut tännekkin, kätevämpää kun kaikki mitä nojakki rintamalla Suomess tapahtuu on luettavissa samalta sivustolta.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
No en nyt kuitenkaan, koska tein blogista kaksikielisen ja täällä tuota visuaalista kokonaisuutta "häiritsevät" nuo muuten tervetulleet kommenttinne. Ja onhan nuo ulkomaanelävät ihmeissään, jos tälle sivulle joutuvat
Mutta lupaan laittaa tänne ainakin linkkiä, kun jotain uutta siellä toisaalla tapahtuu!
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Projekti etenee pikkuhiljaa. Muotoon on tullut taas muutoksia ja ne näyttävät tältä. Alla kuultaa tämän hetkinen proto ja tulevat muutokset näkyvät sitten piirrettynä siinä päällä. Minusta se on nyt hyvän näköinen.
Sinne blogiinhan pääsi tästä
http://web.me.com/artoj/Archies_Velomob ... lcome.html
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
paljos tohon jää maavaraksi tossa keulassa?
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
tollanen 15 cm, eli riittävästi rotuaarin ylittämiseen
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
ajou kirjoitti:Penkin taakse jää aika mukavasti tavaratilaa! Näyttää tällä hetkellä aika raskaalta, ja sitä se tietysti onkin, mutta ajettava siitä kuitenkin tulee, ja kaikki kuvissa näkyvät puuosathan jäävät pois lopullisesta. Lasikuidun paino on n. 5 kg neliöltä.
Pitipä lueskella tämäkin aihe kokonaan uudelleen läpi jä silmä tökkäsi tuohon 5kg/m2 En virallista ja tarkkaa taulukkoa löytänyt valmiista lasikuiduista, mutta joku näppituntuma on että painaisia millin paksuisena 1,2kg/m2, eli meinaat käyttää noin 4mm materiaali vahvuutta? Eikö se ole vähän liikaa kun ajoneuvossa on kuitenkin kantava runko? Takakyljet on suurin syy neliömäärään, niihinhän menee 1m2/kylki. Jos ne tekis ohuemmaksi?
Neliöitä tähän menenee 3-4(Arvioituna jos korkeus 1m, pituus 2m ja leveys 70cm + takalokasuoja 0,5m2), eli 5kg/m2 painolla pelkkää lasikuitua 15-20kg.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Mielenkiintoinen projekti ja hyvän näköinen!
Sähkömoottorilla varustettuna painolle voi antaa paljon anteeksi, mutta kyllä minustakin 4 mm lasikuitukuori (Mikäli ymmärsin oikein?) on aika painava. Eikö nykypäivinä kannattaisi tehdä hiilikuidusta.
Onko tuo oviaukko molemmin puolin? Toiselle puolellehan voisi tehdä pelkän ikkunan. En usko, että sivutuulen vaikutus on suurempi kuin saavutettu etu.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Sähkömoottorilla varustettuna painolle voi antaa paljon anteeksi,
Joo, jos ajatellaan pelkkää etenemistä. Mutta jos pyörä painaa sähköapuineen 60kg ja kuski tavaroineen 100kg, niin alkaa olla jo kestävyys kysymyskin, kaarrenopeuksia syytä rajoittaa ettei vanteet hajoa. Kuvista päätellen kate ja akku siirtää painopistettä taemmas ja ylemmäs, joka taas lisää kaatumisherkkyyttä. Ja kyllä kai paino lyhentää sähköavun toimintasädettäkin?
Tässä tapauksessa tosin kuski ei tainnut painaa likikään 100kg, edes varusteineen?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jooo, kyllä kaikki ylimääräinen paino, jonka voi poistaa, on hyvä asia.
Tuosta sivutuulen vaikutuksesta voisi kysyä esim Leitra-ajajalta Heikki Matilaiselta. Ajellessa sivutuulta on vain vähäiseltä osin, mutta, jos on sade ja sivutuuli, on toisen puolen suojauksesta jo suuri apu.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26